ظریف سالروز آزادسازی جنوب لبنان را تبریک گفت

وزیر امور خارجه ایران در پیام های تبریک جداگانه به دبیرکل حزب الله و سرپرست وزارت خارجه لبنان، عید مقاومت و سالروز آزادسازی جنوب لبنان را تبریک گفت.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای به «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان و خانم «زینه عکر» سرپرست وزارت امور خارجه لبنان عید مقاومت و آزادی و سالروز آزادسازی پیروزمندانه جنوب لبنان از وجود نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی با رشادت و فداکاری رزمندگان شجاع و آزاده مقاومت را تبریک گفت.

وی در این پیام ها با اشاره به همدلی و اتحاد راهبردی ملت، دولت و ارتش و مقاومت لبنان به عنوان رمز پیروزی ها علیه دشمن صهیونیستی، برای دولت و ملت لبنان و خانواده شهدا و جانبازان مقاومت عزت و سربلندی آرزو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین ابراز اطمینان کرد که مسیری که با درایت رهبران فهیم لبنانی آغاز شده، لبنان را بیش از پیش در مسیر شکوفائی،ثبات و پیشرفت قرار خواهد داد.

لبنان بیست و یکمین سالروز خروج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ را که روز مقاومت و آزادسازی نام گرفته و از روزهای ملی این کشور است، جشن گرفت.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ میلادی تقریبا نیمی از لبنان را در اشغال خود داشت؛ اما در نتیجه وحدت و مقاومت لبنانی‌ها بالاخره رژیم اشغالگر  در روز ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی که برابر با پنجم خرداد ماه ۱۳۷۹ شمسی است، پس از ۱۸ سال با خفت از جنوب لبنان عقب نشینی کرد.

گفتنی است، بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز پیش از این در پیامی به همتای لبنانی خود این مناسبت را تبریک گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهاری الاصل IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 0
    چه عجیب ظریف جان از جان کری و شرمن اجازه گرفتی از مقاومت داری دفاع میکنی فردا نیای بگی نمیذارن دیپلماسی جلو بره ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس