کد خبر 1106405
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
دیاب و ظریف

وزیر امور خارجه در دیدار با نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همیاری در بازسازی خرابی‌های ناشی از انفجار در بیروت اعلام کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد لبنان و ابراز همدردی و همبستگی با دولت و ملت لبنان در پی انفجار اخیر در بندر بیروت، امروز (جمعه) با «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

ظریف: حکومت و مردم لبنان باید برای آینده این کشورتصمیم بگیرند

ظریف در این دیدار با ابلاغ تسلیت ایران با مردم و دولت لبنان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همیاری در بازسازی خرابی‌های ناشی از انفجار در بیروت اعلام کرد.

حسان دیاب نیز در این دیدار ضمن تشکر از اعلام آمادگی ایران، نیازهای ضروری به ویژه در حوزه‌های درمان و اقلام مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی شهر بیروت را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز با «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و در نشست خبری مشترک حضور یافته بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد لبنانی و اعلام همبستگی و همدردی دولت و ملت ایران با ملت لبنان در پی حادثه اخیر بیروت وارد این شهر شد و از سوی  «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان مورد استقبال قرار گرفت.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از سفر یک مقام بلندپایه ایرانی به لبنان در پی انفجار اخیر بیروت خبر داده بود.

در پی انفجار روز سه شنبه ۱۴ مرداد در بندر بیروت در حدود ۱۷۰ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وزیر امور خارجه ایران پس از این انفجار در پیامی توئیتری با دولت و ملت لبنان ابراز همدردی و آمادگی ایران را برای همکاری با لبنان اعلام کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با همتای لبنانی خود در این زمینه تلفنی گفت و گو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس