بیش از ۵۰۰ عضو حزب دموکرات خواستار «پاسخگویی رژیم صهیونیستی» شدند

همزمان با تشدید اختلافات میان دموکراتهای آمریکا بر سر حمایت یا عدم حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، گروهی از دموکراتها در نامه ای سرگشاده خواستار حمایت بیشتر واشنگتن از مردم فلسطین شدند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه گاردین، بیش از ۵۰۰ تن از کارکنان حزب دموکرات و اعضای کارزار انتخاباتی «جو بایدن» در انتخابات ۲۰۲۰ نامه ای سرگشاده را امضا کردند که در آن از رئیس جمهور ایالات متحده می خواهند تا در حمایت از مردم فلسطین اقدامات بیشتری انجام داده و رژیم صهیونیستی را برای اقداماتش (یا بهتر بگوئیم جنایاتش) در غزه و مناطق مجاور آن وادار به پاسخگویی کند.

بیشتر بخوانید:

بایدن: تا اعتراف منطقه به موجودیت اسراییل صلحی در کار نیست

این نامه سرگشاده در حالی انتشار عمومی می یابد که اختلاف نظر در بین رده های حزب دموکرات و میان برخی اعضای جناح «پیشرو» همچون «الکساندرا اوکاسیو کورتز» و چهره های میانه روتری همچون بایدن که در حمایت از اسرائیل موضعی نسبتاً پایدار دارد، رو به افزایش است.

در واقع، با وقوع درگیریهای یازده روزه در غزه که طی آن بیش از ۲۴۸ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک به شهادت رسیدند و بخشهای بسیاری از غزه ویران شد، فشارها بر رئیس جمهور ایالات متحده جهت اتخاذ موضعی قاطعانه در قبال رژیم صهیونیستی رو به افزایش گذاشت.

نگارندگان این نامه در واقع بر این فشارها افزوده و یک نقطه عطف را در افکار عمومی ایالات متحده که بیش از گذشته منتقد جنایات رژیم صهیونیستی شده اند، نشان می دهند.

امضاکنندگان این نامه می خواهند که «تلاشهای (بایدن) برای برقراری آتش بس را بستایند. با این حال، هنوز نمی توانند خشونت دهشتناکی را که طی هفته های اخیر در اسرائیل/ فلسطین آشکار شد، نادیده بگیرند، و از این رو از (بایدن) عاجزانه درخواست می کنند که به استفاده از قدرت اجرایی خود برای پاسخگو ساختن اسرائیل در برابر اقداماتش ادامه دهد و بنیانی برای عدالت و صلح پایدار فراهم کند».

این نامه در ادامه می افزاید: «ارزشهای بسیار یکسانی که به ما انگیزه داد برای انتخاب شما (در انتخابات ۲۰۲۰) ساعتهای طولانی فعالیت کنیم، درخواست برای ابراز مطالباتمان است… ما هنوز از (دیدن) تصاویر غیرنظامیان فلسطینی که در اثر حملات هوایی اسرائیل کشته یا بی خانمان شده اند، وحشت زده ایم».

این نامه ضمن محکوم کردن خشونت از سوی دو طرف درگیریها در غزه، اسرائیل را به دلیل برخورداری از قدرت نظامی بیشتر و تداوم اشغالگری اراضی فلسطین و محاصره غزه بیش از طرف دیگر مسئول و مقصر می داند.

در این نامه آمده است: «در شرایطی که اسرائیلی ها مجبور بودند شبها را در پناهگاهها بگذرانند، مردم فلسطین در نوارغزه هیچ جایی برای پناه بردن نداشتند. این بسیار مهم و حیاتی است که این عدم توازن قوا را به رسمیت بشناسیم. ارتش تا بُن دندان مسلح اسرائیل کرانه باختری و اورشلیم شرقی (قدس اشغالی) را تصرف و نوار غزه را محاصره کرده و بدین ترتیب یک زندان غیرقابل سکونت در فضای باز ایجاد می کند».

نویسندگان این نامه بار دیگر به صراحت مدعی می شوند که «جو بایدن به تلاشهای دولت آمریکا برای بازسازی روابط با مردم فلسطین و رهبران آنها و همچنین حمایت از ایشان پس از سالها غفلت و نادیده انگاری ادامه خواهد داد».

شایان ذکر است که شماری از یهودیان و آمریکائیان عرب تبار از جمله امضاکنندگان این نامه سرگشاده به بایدن بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 1
    انصافا دموکراتها همیشه پشت آرمان فلسطن بوده اند
  • نیما IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 0
    نیاهیتو اصلاطلبان سرمایه هایی اسراعیل درایران هستند
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 0
    امروزه اسراییل آمریکاراازچاله به چاه عمیق ترى خواهدبردمگراین مفسدراازکاربیاندازند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس