وزیر امور خارجه آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هدف از سفر وزیر امور خارجه این کشور به فلسطین اشغالی، تأکید بر تعهد واشنگتن نسبت به امنیت تل‌آویو خواهد بود.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت، هدف از سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور به فلسطین اشغالی، تأکید بر تعهد مستحکم واشنگتن بر امنیت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی کاخ سفید، بایدن در بیانیه‌ای نوشت، در تداوم دیپلماسی پشت پرده و فشرده آمریکا، «به منظور ایجاد آتش‌بس‌ میان حماس و اسرائیل، از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه‌ام درخواست کردم این هفته به خاورمیانه سفر کند».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «وزیر بلینکن، در این سفر با رهبران اسرائیلی درباره تعهد پولادین ما به امنیت اسرائیل دیدار خواهد کرد. او به تلاش‌های دولت ما برای بازسازی روابط و حمایت از مردم و رهبران فلسطین پس از سال‌ها سهل‌انگاری ادامه خواهد داد».

بایدن در ادامه نوشت: «او درخصوص تلاش هماهنگ بین‌المللی در راستای تضمین رسیدن کمک‌ها به غزه به شکلی که منافع آن شامل مردم شده اما به حماس نرسد و همچنین کاهش خطر تکرار درگیری‌ها در ماه‌های آینده، با دیگر شرکای منطقه‌ای گفت‌وگو خواهد کرد».

بلینکن نیز امروز (دوشنبه) ضمن تأیید خبر روزهای قبل رسانه‌ها درباره سفرش به فلسطین اشغالی، در پیامی توئیتری نوشت: «بنا به درخواست رئیس جمهور بایدن، به اورشلیم، رام‌الله، قاهره و امان سفر خواهم کرد تا از تلاش‌ طرف‌ها برای تحکیم آتش‌بس حمایت کنم. ایالات متحده درگیر دیپلماسی فشرده‌ای برای خاتمه یافتن تخاصم‌ها و کاهش تنش‌ها است».

ادعای مقامات آمریکایی درخصوص دیپلماسی فشرده برای تحکیم آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که دولت بایدن چهار مرتبه بیانیه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل را وتو و بر حق رژیم صهیونیستی برای «دفاع از خود» تأکید کرد.

در نهایت پس از پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی، سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبر اعلام کرد اکنون این رژیم می‌تواند حملات علیه غزه را کاهش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس