اسراییل نمایه

رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی علی‌رغم تمامی قساوت‌ها و جنایاتش هیچ‌گاه از جنگنده و توپخانه برای بمباران ساکنان مناطق شهری استفاده نکرد در حالی که رژیم صهیونیستی این کار را انجام می‌دهد.

به گزارش مشرق، یک رسانه بین‌المللی مقایسه رژیم صهیونیستی با آپارتاید آفریقای جنوبی را اشتباه دانسته و تصریح کرده جنایات این رژیم از آپارتاید آفریقای جنوبی بسیار بدتر است.

وبگاه خبری-تحلیلی «میدل‌ایست‌مانیتور» در تیتر مطلب خود نوشته است: «مقایسه اسرائیل با آپارتاید آفریقای جنوبی را متوقف کند؛ [اسرائیل] بدتر است.»

میدل‌ایست‌مانیتور در بخش آغازین این مطلب می‌نویسد: «این روزها مقایسه نژادپرستی نهادینه‌شده در اسرائیل و اقدام این رژیم در اشغال فلسطین با آپارتاید آفریقای جنوبی امری متداول است.»

بیشتر بخوانید:

دفاع حق مسلم فلسطینی هاست

این رسانه نوشته چنین مقایسه‌ای از یک منظر معقول است اما «از منظری دیگر، رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی هیچ‌گاه از جنگنده و تجهیزات توپخانه‌ای برای بمباران مردم مظلوم ساکن در مناطق شهری استفاده نکرد، حال آنکه اسرائیل چنین کرده و کماکان این کار را انجام می‌دهد.»

میدل‌ایست‌مانیتور از سکوت جامعه بین‌المللی در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی نیز انتقاد کرده و می‌نویسد: «به واقع، در حال حاضر مصونیت اسرائیل برای انجام هر رفتاری به یک امر تقریباً روتین و قابل قبول برای  جامعه بین‌المللی تبدیل شده. آثار چنین رویه‌ای هولناک است.»

مطابق این تحلیل، وزارت مسکن و خدمات عمومی در غزه اعلام کرده رژیم اسرائیل در جریان حملات اخیر خود به غیرنظامیان در این منطقه محاصره‌شده ۱۸۰۰۰ واحد مسکونی را به طور کامل تخریب کرد. نزدیک به ۱۷۰۰۰ منزل، آسیب دیدند و ۱۲۰ هزار فلسطینی آواره شدند.

میدل‌ایست‌آی بمباران این واحدهای مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی را «عامدانه» توصیف کرده و نوشته این رژیم مناطق مورد نظر را بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی قبلی هدف بمباران قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

عفو بین‌الملل خواستار رسیدگی به جنایات جنگی اسرائیل در غزه شد

در ادامه این تحلیل آمده است: «اکثر فعالان و صاحبنظران مسائل فلسطین تلاش می‌کنند از انجام هر گونه فعل یا گفتن هر کلامی که ممکن است یهودستیزی تعبیر شود اجتناب کنند. نژادپرستی از هر نوعی که باشد مذموم است، بنابراین این فعالان کار درستی انجام می‌دهند. با وجود این، یافتن واژه‌ای صحیح برای توصیف و تبیین درگیری‌های فعلی اسرائیل و فلسطین اغلب دشوار است. نتایج برخی از اینگونه تلاش‌ها برای یافتن واژگان مناسب در این زمینه به قدری مضحک هستند که ممکن است به کوشش فلسطینی‌ها برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل لطمه وارد کنند.»

در این تحلیل، با اشاره به مقایسه‌های این روزها میان آپارتاید آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی آمده است: «چنین مقایسه‌ای در واقع میزان قساوت اسرائیل در برابر فلسطینی‌ها را که امری بی‌سابقه است تخفیف می‌دهد. بنابراین لازم است افراد عاقل در سراسر دنیا در جستجوی توصیف دیگری که مناسب این وضعیت باشد برآیند.»

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد جمعه ادامه داشت رژیم صهیونیستی با حملات خشن به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به شهادت رساند. گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حملات گسترده راکتی قرار دادند، به گونه‌ای که سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از راکت‌ها ناکام ماند.

وزارت بهداشت غزه شامگاه جمعه شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۴۸ نفر اعلام کرد. از این تعداد ۶۶ نفر کودک و ۳۹ نفر زن بودند. مطابق این اعلانیه، شمار مجروحان این جنگ نیز به حدود ۲ هزار نفر رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس