کد خبر 1218369
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
دفاع حق مسلم فلسطینی هاست

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل دفاع در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی را حق مسلم فلسطینی‌ها خواند.

به گزارش مشرق، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل در نشست بررسی آخرین تحولات فلسطین گفت همزمان با این جلسه، نیروهای وحشی رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب قتل عام واقعی در فلسطین، بویژه در نوار غزه، بزرگترین زندان باز جهان، هستند که در آن تاکنون ۱۹۲ نفر، شامل ۵۸ کودک و ۳۴ زن به شهادت رسیده‌اند.

ببینید:

عکس/ پرچم ایران در تظاهرات سیدنی در حمایت از فلسطین

وی در تشریح این جنایات گفت آن‌ها بزدلانه زنان بی دفاع را به قتل می‌رسانند؛ بی‌رحمانه نوزادان و کودکان را می‌کشند؛ وحشیانه خانواده‌ها را یکجا به قتل می‌رسانند؛ بی‌شرمانه به اماکن مقدس اهانت می‌کنند؛ ناجوانمردانه مناطق مسکونی، مدارس و تأسیسات بهداشتی و درمانی را بمباران و گلوله باران می‌کنند و دیوانه‌وار خانه‌ها را تخریب می‌کنند و در یک کلام: در حال ارتکاب همزمان و یکجای هر چهار جنایت اصلی بین‌المللی هستند.

بیشتر بخوانید:

قالیباف : دفاع از مردم فلسطین تکلیف همه آزادیخواهان است

تخت روانچی افزود سوال اینجاست، چرا اشغالگران مرتکب چنین جنایاتی می‌شوند. چون فلسطینی‌ها صدای خود را روی صهیونیست‌ها که می‌خواهند سرزمین‌های آباء و اجدادی آن‌ها در محله‌های فلسطینی در بیت‌المقدس شرقی، در شیخ جراح و سیلوان و دیگر مناطق را مصادره کنند، بلند کرده‌اند؛ به تخریب خانه‌های‌شان که نسل اندر نسل در آن زندگی کرده‌اند، اعتراض دارند؛ در برابر اخراج اجباری از خانه‌هایشان مقاومت می‌کنند و به حمله نیروهای امنیتی اسرائیل علیه نمازگزاران مسلمان در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان اعتراض کرده اند.

وی افزود اشتباه نکنید‎؛ اگر شما یک فلسطینی باشید و در فلسطین و تحت سلطه یک رژیم نژادپرست و آپارتاید که بر اساس تجاوز، اشغال و ظلم تأسیس شده و علیه فلسطینی‌ها مرتکب جنایات شنیع می‌شود، زندگی کنید اینگونه اقدامات بزرگترین گناهان محسوب می‌شوند.

نماینده کشورمان افزود اما رژیم جعلی اسرائیل چطور با مصونیت کامل مرتکب چنین جنایاتی می‌شود؟ چون در بیش از هفت دهه، شورای امنیت در برابر همه اعمال غیرقانونی آن رژیم سکوت مرگباری اتخاذ کرده و این انفعال مطلق و غیرقابل توجیه، علاوه بر اینکه به کاهش اعتماد و اطمینان به این نهاد و همچنین بحران اعتبار و مشروعیت آن منجر شده، آن رژیم را به طور جدی جسور کرده است تا با وحشیگری تمام‌تر، جنایات بیشتری مرتکب شود.

وی افزود به همین دلیل است که صهیونیست‌ها بدترین جنایات بین المللی، یعنی نسل کشی، جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و جنایت تجاوز را مرتکب شده است؛ بیش از ۱۵ جنگ به راه انداخته؛ خاک کشورهای دیگر را اشغال کرده؛ بدون استثنا به تمام همسایگان خود حمله کرده؛ به کشورهای منطقه و فراتر از آن در غرب آسیا و آفریقا حمله به کسب انواع سلاح‌های کشتار جمعی مبادرت کرده است و این فهرست همچنان ادامه دارد.

نماینده کشورمان سپس در پاسخ به این سوال که پس چرا شورای امنیت برای یک مدت بسیار طولانی در برابر اینگونه جنایات، تهدیدات و تجاوزات سکوت اختیار کرده است؟ گفت جواب ساده است: چون به عنوان عضو دائم شورای امنیت، آمریکا چه در زمان دموکرات‌ها و چه در زمان جمهوری‌خواهان، به صورت نظام‌مند از این رژیم در برابر هرگونه اقدام شورای امنیت حمایت کرده و تاکنون ۴۴ پیش نویس قطعنامه شورای امنیت علیه این رژیم را وتو کرده است.

وی اضافه کرد دولت کنونی آمریکا نیز تصمیم به حمایت از رژیم صهیونیستی گرفته و بی‌شرمانه از به اصطلاح «حق امنیت اسرائیل» سخن می‌گوید از به اصطلاح «حق دفاع مشروع اسرائیل» برای توجیه جنایات آن استفاده می‌کند و حق ذاتی فلسطینیان مظلوم از جمله حق حیات، عزت، آزادی، دفاع مشروع، تعیین سرنوشت، و ایجاد دولت مستقل فلسطینی را انکار می‌کند.

روانچی افزود در همین چند روز گذشته، آمریکا از صدور حتی یک بیانیه مطبوعاتی ساده شورای امنیت که خواستار پایان بمباران غزه توسط اسرائیل بود، جلوگیری کرد و نشان داد از این رژیم اشغالگر و ستمگر، هر قدر هم که جنایاتش وحشیانه باشد، قاطعانه حمایت می‌کند.

نماینده کشورمان در واکنش به اظهارات امروز نماینده رژیم صهیونیستی نیز گفت وی با مظلوم‌نمائی تلاش کرد توجهات را از جنایات اسرائیل منحرف و گستاخانه از کشتار زنان و کودکان فلسطینی دفاع کند.

وی تأکید کرد فلسطینی‌ها تحت اشغال و محاصره غیرقانونی رژیم صهیونیستی قرار دارند و از حق ذاتی دفاع مشروع برخوردار هستند و جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید همه جنایات آن رژیم علیه فلسطینیان، حمایت خود را از آرمان بر حق آن‌ها و تحقق کامل تمام حقوق مسلم‌شان، بویژه حق ذاتی آن‌ها برای تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل در سراسر فلسطین، به پایتختی قدس شریف اعلام می‌دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس