کد خبر 1221069
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
عملیات قطعه دوم آزاد راه تهران شمال ادامه دارد/ هیچ تونلی ریزش نکرده است

مدیر عامل آزاد راه تهران شمال گفت: هیچ یک از عملیات اجرایی آزاد راه تهران شمال متوقف نشده و در ۱۰۰ جبهه نیروها مشغول هستند.

به گزارش مشرق، سعید شهسواری، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال درباره جزئیات مربوط به حادثه ریزش کوه در قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال، گفت: در اثر حادثه جدا شدن و سقوط بخش عظیمی از بدنه کوه واقع در جنوب تونل ۳۳/۱ منطقه ۲ آزادراه تهران شمال ۲ نفر  از کارگران، (یک نفر راننده بیل مکانیکی و یک نیروی اجرایی) جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: این حادثه در اثر عملیات اجرایی نبوده و بیرون از محدوده تونل اتفاق افتاده است؛ یک اتفاق غیر قابل پیش بینی و حادثه تلقی می شود.

شهسواری با بیان اینکه به دلیل حجم سنگین ابعاد جدا شده کوه و سقوط آن دسترسی به محل حادثه نیز به سختی انجام گرفته است، تصریح کرد: تمامی تمهدیدات لازم هنگام حفاری تونل ها، دوران احداث و بهره برداری لحاظ شده است و هم اکنون هم هیچ عملیات اجرایی متوقف نشده است.

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران شمال بیان کرد: در ۲۲ کیلومتر مسیر منطقه ۲ آزاد راه تاکنون ۳۱ رشته تونل حفاری شده است و تا به امروز هیچ حادثه ای رخ نداده و حادثه امروز که مربوط به جدا شدن کوه و سقوط آن بود غیرقابل پیش بینی و نادر بوده است.

او توضیح داد: متاسفانه شایعاتی از جمله وقوع حادثه در منطقه یک آزاد راه که به بهره برداری رسیده مطرح شده بود و یا اعلام کرده بودن که تونل ریزش کرده که تمامی آنها را رد می کنم و با توجه به آنکه رشته کوه البرز دارای ژئوپولتیک خاصی و غیر قابل پیش بینی است بنابراین واقعا این حادثه غیر منتظره بود.

او اضافه کرد: هم اکنون در ۱۰۰ جبهه در منطقه ۲ نیروها و مهندسان در حال فعالیت هستند و یک ساعت هم عملیات اجرایی متوقف نشده است.

شهسواری بیان کرد: تمامی عملیات در رابطه با مقاوم سازی از جمله نصب دیوارهای حائل و تراشه ها در مسیرهای منطقه و تونل ها انجام شده و تا به امروز هم چنین حادثه ای رخ نداده بود.

براساس این گزارش شب گذشته ریزش تونل در آزاد راه تهران شمال  گزارش  که شایعاتی در پی آن مطرح شد  برخی از رسانه ها  اعلام کردند که حادثه ریزش تونل در قطعه اول آزاد راه رخ داده و برخی هم اعلام کردندکه چندین نفر در تونل البرز  به دلیل ریزش کوه  محبوس شده اند که امروز مدیر عامل آزاد راه تمامی آنها را رد کرد و هم اکنون عملیات اجرایی قطعه دوم آزاد راه تهران شمال در حال اجرا است، پیش از این اعلام شده بود که بخشی از قطعه دوم آزاد راه در تابستان به بهره برداری می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس