کد خبر 1220305
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
انهدام پنج پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی، در جریان پاسخ موشکی مقاومت فلسطین/ فرار مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی به پناهگاه‌ها از ترس مقاومت فلسطین

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مقاومت ۱۱ روزه فلسطینی‌ها بر ضد رژیم صهیونیستی نشان داد که هر سال شاهد افول بیشتر این رژیم هستیم.

به گزارش مشرق، حسن عابدینی، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره پیروزی محور مقاومت در غزه و شکست هیمنه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: مقاومت ۱۱ روزه فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که سال به سال ما شاهد افول بیشتر این رژیم هستیم. این روند را می‌توانیم از جنگ ۳۳ روزه بر ضد مقاومت اسلامی در لبنان تا جنگ ۲۲ روزه در سال ۲۰۰۸ تا امروز که جنگ ۱۱ روزه بدون هیچ دستاوردی برای صهیونیست‌ها پایان پذیرفت، مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید:

پیامدهای جنگ ۲۰۲۱ نوار غزه برای رژیم صهیونیستی

او افزود: انتفاضه رمضان را می‌توانیم از چند زاویه بررسی کنیم؛ نخست شگفتی در جنگ نامتقارنی بود که گروه‌های مقاومت اسلامی شامل جهاد، حماس، جبهه مردمی درون آزادی فلسطین و دیگر گروه‌های فلسطینی رغم زدند. به گونه‌ای که با وجود تداوم جنگ به مدت ۱۱ روز شاهد هستیم که مقاومت اسلامی از نظر تعداد موشک‌های شلیک شده به عمق سرزمین‌های اشغالی و نوع موشک‌ها به یک پیروزی و دستاورد بزرگ رسیده  و می‌توانیم تغییرات کمی و کیفی را در موشک‌های استفاده شده، مشاهده کنیم.

فلسطینی‌ها یاد گرفتند، چگونه روی پای خود بایستند

عابدینی با بیان اینکه فلسطینی‌ها می‌توانند روی پای خود بایستند، اظهار کرد: باریکه غزه که منطقه‌ای با دو میلیون در یک وسعت حدود ۳۵۰ کیلومتر مربع است، طی حدود ۱۶ سال گذشته به صورت مستمر مورد محاصره زمینی، هوایی و دریایی بوده است. آن‌ها بدون استفاده از کمک دیگران توانستند موشک‌هایی با برد بالای ۲۵۰ کیلومتر و حتی موشک‌های نقطه زن را بسازند. البته نباید تاثیر کمک‌های مستشاری ایران یا سایر کشورهای به محور مقاومت را نادیده گرفت. اما باید به این نکته اشاره کرد که فلسطینی‌ها یاد گرفتند چگونه روی پای خود بایستند.

ببینید:

فیلم/ هجوم اشغالگران صهیونیست به مسجد الاقصی

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: اراده لازم برای مقابله با رژیم صهیونیستی از گذشته در این گروه‌ها وجود داشته است. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ بر سه ارتش قدرتمند عربی یعنی سوریه، مصر و اردن به پیروزی رسید. در این مرحله مقاومت اسلامی با وجود اینکه نیروهای کمتری نسبت به رژیم صهیونیستی داشت. اما توانست ضربات سهمگینی را بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کند.

او با اشاره به ایجاد وحدت میان گروه‌های فلسطینی، گفت: در این مقطع شاهد بودیم که با وحدت و همکاری میان شاخه نظامی جهاد اسلامی با نام قدس و شاخه نظامی حماس با نام قسام، آن‌ها توانستند دشمن صهیونیستی را به شکل مستمر موشک‌باران کنند. وحدت این دو گروه فلسطینی همچنین باعث شد تا گردان‌های شهدای الاقصی در منطقه کرانه باختری و رود اردن بتوانند برای اولین بار طی ۱۶ سال گذشته به شکل مسلحانه رژه بروند و آمادگی خود برای پیوستن به قدس و قسام را ابراز کنند.

مقاومت اسلامی پیام خود را به فراسوی مرزهای فلسطین هم منتقل کرد

عابدینی با بیان اینکه در حوزه مردمی شاهد همکاری و وحدت میان همه فلسطینی‌ها بودیم، اظهار کرد: یکی‌دیگر از اثرات این پیروزی اتحاد مردم فلسطین و حضور آن‌ها در تظاهرات بود. آن‌ها علاوه بر این با فلسطینی‌ها خارج از سرزمین‌های اشغالی نیز به یک وحدت گفتمانی رسیده بودند.  یعنی فلسطینی‌های خارج از مرزها مانند فلسطینی‌هایی که در اردوگاه‌های لبنان، سوریه اردن و حتی عراق به یک وحدت نظر رسیدند.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: یکی‌دیگر از جوانب پیروزی مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی این بود که ما شاهد شکست سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها مانند گنبد آهنین و سایر سامانه‌ها در دفع موشک‌های مقاومت بودیم. در واقع ضعف این سامانه‌ها باعث شد تا بسیاری از موشک‌های مقاومت به عمق سرزمین‌های اشغالی برخورد کند. شدت موشک‌باران توسط مقاومت اسلامی فلسطین به حدی بود که  بیش از ۷۰ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی در نبرد ۱۱ روزه مجبور شدند برای حفظ جان خود در تونل‌ها مخفی شوند. در واقع هیچ منطقه‌ای نبود که از اصابت موشک‌ها در امان باشد.

پیامدهای انتفاضه ۱۱ روزه مقاومت اسلامی بر ضد رژیم صهیونیستی

او افزود: دیگر اثر پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین این بود که آن‌ها توانست پیام خود را به فراسوی مرزهای فلسطین هم منتقل کند به گونه‌ای که افکار عمومی بین المللی در خارج کشور از ایران، لبنان، سوریه تا مغرب و مصر، جنوب شرق آسیا و کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان و ایتالیا و حتی شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از مردم فلسطین داشتند.

عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دور تازه‌ای از مقاومت در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته است و امیدوار هستیم که رژیم صهیونیستی دیگر دست به ماجراجویی تازه‌ای نزند، اگرچه مقاومت اسلامی اعلام کرده که اگر رژیم صهیونیستی دست به ماجراجویی تازه‌ای بزند، بی تردید انگشت‌ها روی ماشه است و پاسخ دندان شکنی به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس