کد خبر 1219225
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
نتانیاهو

مقام های رژیم صهیونیستی در حالی در ظاهر از ادامه جنگ تا آخر هفته جاری سخن می گویند که چند روز باقیمانده نیز نتانیاهو را نجات نخواهد داد.

به گزارش مشرق، از سال 2007 که حماس در انتخابات پارلمانی به پیروزی رسید و این حق را داشت که دولت تشکیل دهد نوار غزه با محاصره همه جانبه رژیم صهیونیستی روبرو و این منطقه حدودا 360 کیلومتر مربعی به یک زندان بزرگ تبدیل شد.

در حال حاضر دو میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه هستند و طی 14 سال گذشته چندین بار باریکه غزه هدف حملات نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و هر بار چه در جنگ 22 روزه در دسامبر 2008 و چه در جنگ 51 روزه ژوئن 2014 که به شهادت بیش از 2200 فلسطینی منجر شد این رژیم نتوانست به اهداف خود در نابودی مقاومت دست یابد.

در جنگ اخیر نیز نتانیاهو که با بحران سیاسی در داخل روبروست برای فرار از بحران، جنگی را آغاز کرد که تا به زعم خود قدرت نظامی حماس را نابود کند اما پاسخ غافلگیرکننده مقاومت نشان داد که قوای این جنبش نه تنها در طول جنگ های گذشته کاهش نیافته بلکه اکنون به درجه ای از قدرت بازدارندگی دست یافته است که تل آویو پایتخت صهیونیست ها  را هدف قرار می دهد.

در طول یک هفته گذشته بنابر گفته منابع صهیونیستی مقاومت فلسطینی بیش از 3500 موشک و را کت به سوی سرزمین های اشغالی شلیک کرده  و ساکنان سرزمین های اشغالی را راهی پناهگاهها کرده، این در حالی  که بر اساس گزارش ها هدف قرار دادن تل آویو سبب شده است تا بسیاری از ساکنان آن برای نجات خود و با توجه به بسته بودن فرودگاهها در داخل دست به مهاجرت به بخش هایی بزنند که کمتر با تهدید حمله روبروست.

تداوم پاسخگویی مقاومت به حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به برج های مسکونی و کشتار غیر نظامیان و زنان وکودکان، روشن کرده که نه قدرت نظامی مقاومت تحلیل رفته و نه اینکه حمایت ساکنان نوار غزه  تحت تاثیر این حملات قرار گرفته است.

با این حال در هفتمین روز نبردها، خبرگزاری آناتولی روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو به واشنگن اعلام کرده طی سه روز تجاوزات خود به غزه را متوقف می‌کند و ازطرفی گزارش ها حاکیست که دولت امریکا نیز به نتانیاهو گفته است که دیگر نمی تواند جلو اعتراض جامعه جهانی به ادامه حملات اسراییل به نوار غزه را بگیرد.

به نظر می رسد نتانیاهو سعی دارد با چنین ترفندی و طولانی کردن جنگ تا آخر هفته وانمود کند که به تمامی اهداف خود در جنگ دست یافته و با ژست پیروزمندانه اعلام آتش بس کند این در حالی است که فرماندهان گردان های مقاومت  در پاسخ به این ترفندها و رجز خوانی های مقام های رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که قادرند جنگ را هفته ها وماهها مدیریت نمایند و  تا شروط آنها از سوی این رژیم در خصوص قدس و محله شیخ جراح پذیرفته نشود به آتش بس تن نخواهند داد.

حتی اگر در شرایط فعلی نیز بدون هیچ شرطی آتش بس برقرار شود باز نتانیاهو شکست خورده و این مقاومت است که به دلایل ذیل پیروز میدان نبرد خواهد بود: نخست اینکه مقاومت ناامنی رابه عمق سرزمین های اشغالی برد و میلیون ها صهیونیست را راهی پناهگاهها کرد. دوم اینکه وحدت نظر میان همه فلسطینی ها به وجود آمد و حتی فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی 1948 از مقاومت حمایت کردند و برخی از مناطق مانند الد را تحت کنترل خود در آوردند. سوم اینکه بار دیگر مسئله فلسطین وقدس به عنوان یک مسئله مهم در جهان اسلام مطرح شد و طرح  معامله قرن و عادی سازی را با شکست روبرو کرد.

چهارم اینکه با مقابله به مثل مقاومت،  افسانه شکست ناپدیری ارتش رژیم صهیونیستی فرو ریخت و احتمالا   پس از جنگ باید شاهد مهاجرت معکوس صهیونیست ها بود. پنجم اینکه حمایت فلسطینی ها از مقاومت به نوعی سرنوشت انتخابات آتی تشکیلات خودگردان و پارلمانی فلسطین را روشن کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس