مشورت محسن هاشمی با جهانگیری درباره کاندیداتوری/ تصمیم نهایی به شنبه موکول شد

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مبارزه با فساد در درجه اول کار خود دولت است گفت: پس از اصلاح قانون اساسی رییس جمهور اختیارات زیادی دارد که البته باید در استفاده از این اختیارات با هوشمندی عمل کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری ایسنا گفت‌وگویی با محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

رییس جمهور اختیارات زیادی دارد

- در دهه نخست انقلاب که نظام پارلمانی را شاهد بودیم رییس جمهور نقشی تشریفاتی داشت اما پس از اصلاح قانون اساسی رییس جمهور اختیارات زیادی دارد که البته باید در استفاده از این اختیارات با هوشمندی عمل کند.

بیشتر بخوانید:

ستاد انتخاباتی «تخریب رئیسی» آغاز به کار کرد

- در اکثر حوزه ها جز دولت نهادهای دیگر حاکمیتی هم ممکن است حضور یا تاثیر داشته باشد که برای استفاده از اختیارات دولت باید با آنها تعامل داشت و دیدگاه های آنان را در نظر گرفت.

مبارزه با فساد در درجه اوّل کار خود دولت است

- رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۰ در مورد مبارزه با فساد رهنمود دقیقی داده اند که در همه جای دنیا مبارزه با فساد، کار دولت است چرا ما قوّه قضاییّه را مسئول این کار می‌کنیم؟

- معتقدم مبارزه با فساد، در درجه اوّل کار خود دولت است. بخش قضا مربوط به مرحله آخرِ کار است.

- باید از روش جهانی مبارزه با فساد یعنی خشکاندن سرچشمه رانت از طریق شکستن انحصار، ایجاد رقابت و شفافیت استفاده کنیم.

برای حل مشکل اقتصادی باید تنش در حوزه سیاست داخلی وخارجی را کاهش دهیم

- اگر ما می خواهیم مشکل اقتصاد را حل کنیم باید تنش را در حوزه سیاست داخلی وخارجی کاهش دهیم نه آنکه تشدید کنیم.

- اگر ما به دنبال افزایش رفاه وقدرت خرید مردم هستیم باید بار دولت را سبک کنیم، در اقتصاد دخالت نکنیم و بگذاریم بخش خصوصی به تصدی گری و ایجاد شغل بپردازد.

- اگر ما به دنبال کاهش تورم هستیم باید کسری بودجه و هزینه های دولت را کاهش دهیم نه اینکه آن را مرتب افزایش دهیم.

به دو دوره بودن دولت‌ها اعتقاد ندارم

- اصولا من به دو دوره بودن دولت ها اعتقاد ندارم چرا که معمولا دولت ها برای حفظ محبوبیت خود و کسب مجدد رای تصمیماتی می گیرند که ممکن است به صلاح کشور نباشد.

- اگر ما رویکرد مساله محور را انتخاب کرده و برای حل هرمساله زمان بندی و منابع و الزامات را تعیین کنیم و با نقشه راه درست به هدف برسیم، دیگر مردم در پایان دور دوم دولت ها به خاطر عدم تحقق وعده ها دچار سرخوردگی نمی شوند.

بخشی از ناکارآمدی به خاطر عدم انسجام درونی دولت است

- در رابطه با دلایل ناکارآمدی باید بگویم بخشی از ناکارآمدی به خاطر عدم انسجام درونی دولت است.

- در هر دستگاهی رییس یا وزیر و مسئول سازمان، باید ناهماهنگی ها را برطرف کند، اما وقتی موضوع هماهنگی چند وزارتخانه و سازمان مجزا می شود این هماهنگی باید توسط رییس جمهور یا معاونین وی ایجاد شود که یکی از مشکلات دولت عدم پیگیری و صرف وقت کافی از سوی رییس جمهور در حوزه هماهنگی درون دولت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    5 0
    نوع مدیریت هاشمی در شهرداری تهران بیانگر آن است که آنچه را که ملت مصداق فساد می داند، مورد تأیید نامبرده نیست! وگرنه نبایست قوه قضائیه برای برکناری و دستگیری برخی از شهرداران و معاونین شان در کلانشهر تهران رأساً اقدام می کرد! پس سخن وی در باب مبارزه با فساد فقط جنبه صوری و مصرف انتخاباتی دارد!!!
  • ناشناس IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    0 0
    بفرمائید بجزء گران کردن کالا دیگر چه اختیاری دارد
  • علی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    2 0
    شماها مظهر فساد و ضدیت با ایران و اسلام هستیید چطور بارفساد مبارزه میکنید؟ شما که به قول خودتان 32 حکومت دستتان است غیر از تورم و گرانی و رکود و جاسوسی و پر کردن سانتریفوژ و التماس به شیطان بزرگ و شورشهای خيابانی چه کاری انجام داده اید بگویید تا مردم بدانند؟
  • DE ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    3 0
    بهتر است ایشان با آن عملکرد مفتضحانه در شهرداری، فقط راجع به مترو اظهارنظر کند.
  • امانی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    جناب محسن هاشمی گفته ای شما دقیقا درست هست اما متاسفانه بذر فساد سیستمی در مدیران واشرافیگری انها توسط مرحوم پدر گرامی شما پاشیده ومتاسفانه در جماعت اصلاح طلبان از هر سه طیف مربوطه نهادینه شد انصافا وحقا نگاهی از روی خداباوری وخدا ترسی به کل جامعه مدیریتی کشور از اصلاح طلبان وبقول شما اصولگرایان تندرو بیاندازید ببینید فاصله طبقاتی بین اینها چقدر وحشتناک هست واینکه کدام طیف در انقلاب وجنگ ودفاع از حرم که بواقع دفاع از حدود وثغور این کشور در برابر توطئه ایجاد تکفیریها توسط غربیها ودول مرتجع عرب منطقه بوده است هزینه های بیشتری از جان ومال پرداخت نموده اند
  • سعید IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    جمع کن صحبت هایت ای نماد فساد هاشمی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس