دروغ

بخش حقیقت‌یاب خبرگزاری فرانسه دروغ مقام های صهیونیستی در خصوص حمله گروه مقاومت فلسطینی حماس به محله‌های مسکونی نوار غزه را فاش کرد.

به گزارش مشرق، بخش حقیقت‌یاب خبرگزاری فرانسه با انتشار پستی در صفحه توییتر، دروغ صهیونیست‌ها در خصوص حمله حماس به مناطق مسکونی را فاش کرد.

در مقدمه این گزارش آمده است که در پی حملات خشونت‌بار رژیم صهیونیستی به غزه، یکی از سخنگویان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت ماه) یک کلیپ ویدئویی را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت و مدعی شد که حماس از روی عمد راکت‌هایی را به محله‌های مسکونی در نوار غزه شلیک می‌کند.

این خبرگزاری سپس با این توضیح ادامه داد که این ادعا دروغ است و ویدئوی فوق حداقل از سال ۲۰۱۸ در موقعیت‌های مختلف در فضای مجازی انتشار یافته است.

«اوفیر گندلمن» سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای رسانه‌های عرب زبان، روز ۱۱ می در صفحه فیس‌بوک و توییتر خود این کلیپ ویدئویی جعلی را منتشر کرد و در زیر آن به زبان عربی نوشت: «در این جا شواهد قطعی وجود دارد ه شبه‌نظامیان تروریستی حماس همچنان از روی عمد به شلیک موشک‌هایی در درون محله‌های مسکونی نوار غزه ادامه می‌دهند. این جنایت جنگی است».

 دروغ اسرائیلی‌ها در اتهام زنی به مقاومت فلسطین فاش شد +فیلم

بخش حقیقت‌یاب خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، این مقام اسرائیلی این پُست‌ها را یک روز پس از آن به اشتراک گذاشت که ۲۶ فلسطینی در بمباران نوار غزه به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

خبرگزاری فرانسه برای شفاف‌سازی این دروغ مقام صهیونیستی توضیح داد که کلیپ ویدئویی فوق از سال دست‌کم ۲۰۱۸ تاکنون چندین بار در شرایط و موقعیت‌های مختلف در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.

طبق این گزارش، کلیپ ویدئویی که سخنگوی نتانیاهو ادعاهایی را درباره آن مطرح کرده است، در سال ۲۰۲۰ نیز در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده بود و برخی مدعی شده بودند که مربوط به عراق است.

تحقیقات بیشتر خبرگزاری فرانسه نشان می‌دهد که این کلیپ ویدویی زمانی در سال ۲۰۱۹ نیز در یوتیوب منتشر شد و گروهی در توضیحات این فیلم مدعی شدند که این فیلم مربوط به شهر «معره نعمان» واقع در استان ادلب کشور سوریه است و راکت‌هایی را نمایش می‌دهد که معارضان سوری به سمت نیروهای ارتش سوریه شلیک کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش کرد که نسخه‌ای از ویدئوی جعلی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ در فضای مجازی منتشر شده بود و برخی در توضیحات فیلم مدعی شده بودند که مربوط به شهر «درعا» در جنوب سوریه است.

این گزارش سپس در پایان با اشاره به این موارد نتیجه‌گیری کرد، گرچه زمان و مکان دقیق ویدئوی اصلی نامشخص است، اما این ویدئو حداقل از ژوئن ۲۰۱۸ و تقریباً سه سال قبل از جدیدترین دور از تنش‌ها در قدس اشغالی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده بوده است و بنابراین ادعای اخیر سخنگوی نتانیاهو کاملاً جعلی و دروغین است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنجشنبه در یازدهمین روز حملات  این رژیم، ده‌ها بار مناطق شمالی، شرقی و جنوبی نوار غزه را هدف بمباران قرار دادند.

وزارت بهداشت نوار غزه شمار شهدای این منطقه از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون را ۲۲۷ نفر از جمله ۶۴ کودک و ۳۸ زن و شمار زخمی‌ها را ۱۶۳۰ نفر اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس