منابع لبنانی: میشل عون به‌زودی نامزد نخست وزیری را معرفی خواهد کرد

برخی منابعی می‌گویند رئیس جمهور این کشور قصد دارد بلافاصله بعد از تعطیلات عید قربان، مذاکرات پارلمانی برای معرفی نخست وزیر جدید را آغاز کند.

به گزارش مشرق، منابع لبنانی می‌گویند «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان قصد دارد تا یک هفته دیگر مشورت‌ها با فراکسیون‌های پارلمانی برای معرفی نخست وزیر جدید را آغاز کند.

این منابع جمعه شب به شبکه المنار لبنان گفتند که میشل عون موعد گفت‌وگوهای پارلمانی الزام‌آور را بعد از پایان تعطیلات عید قربان آغاز کند. به گفته این منابع این مشورت‌ها بین گروه‌های سیاسی به منظور دست‌یابی به توافقی برسر تعیین نخست وزیر مکلف آغاز شده تا این تعیین واضح باشد.

آنها افزودند: «اگر با نماینده پارلمان، الحریری بر [معرفی] فرد مکلف به تشکیل کابینه توافقی شود، هویت این فرد قطعاً با هویت کسی که بدون توافق با رئیس جریان المستقبل معرفی شود، فرق خواهد داشت».

بر اساس ادعای منابع، فرانسوی‌ها صحنه لبنان را ترک نکرده و تلاش دارند به منظور تحقق این هدف همه تلاش‌هایشان را به کار بگیرند.

منابع شبکه المنار گفتند: «تکلیف نخست وزیر و تشکیل دولت دو غایتی است که می‌توان در صورت افزایش تلاش‌های حقیقی در این راستا به آن‌ها دست یافت».

بیست روز دیگر سالروز انفجار مهیب و ویرانگر بندر بیروت، شاهرگ اقتصادی لبنان است؛ انفجاری که این کشور را در بحران اقتصادی مالی و سیاسی و اقتصادی فرو برد و باعث شد دولت جدید «حسان دیاب»، نخست وزیر پیش‌برد امور در مقطع کنونی استتعفا دهد و تلاش‌های جریان‌های سیاسی با فشار پاریس برای تشکیل کابینه به مربع اول برگردد.

سعد  الحریری، رئیس جریان المستقبل که از سوی میشل عون مأمور تکشیل کابینه شده بود، بعد از فرصت نه ماهه، دیروز از این مأموریت انصراف داد و دلیل آن را عدم توافق با میشل عون دانست.

امروز همچنین وزیر امور خارجه فرانسه گفت که این کشور چهارم آگوست نشست بین المللی جدیدی برای لبنان برگزار خواهد کرد.

به گزارش رویترز، ژان ایو لودریان جمعه گفت فرانسه « در پاسخ به درخواست‌ها و نیازهای مردم لبنان» این نشست را به ابتکار «آمانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه و طرف آمریکایی چهارم آگوست برگزار خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس