کد خبر 1219235
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
خیزش

ساکنان کرانه باختری امروز (سه شنبه) همزمان با اعتصاب فراگیر، به خیابان‌ها آمده و با مأموران رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

به گزارش مشرق، کرانه باختری، به ویژه رام‌الله (مرکز تشکیلات خودگردان) از صبح امروز (سه‌شنبه) همراه با اعتصاب کم ساقبقه و فراگیر، شاهد راهپیمایی و اعتراضات و درگیری فلسطینی‌ها با مأموران رژیم صهیونیستی بود.

به نوشته وبگاه معا، تاکنون یک فلسطینی با شلیک مستقیم صهیونیست‌ها شهید و ۴۶ نفر دیگر در درگیری‌های شهر «البیره» زخمی شده‌اند که حال دو تن از آن‌ها وخیم است و ۲۰ نفر نیز به علت شلیک گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده‌اند.

درگیری‌ها در شهر البیره (در استان رام‌الله)، نابلس، بیت لحم و الخلیل شدید گزارش شده و در رام‌الله هزاران نفر در خیابان‌های شهر دست به راهپیمایی زدند و صدها نفر از فلسطینی‌ها با حرکت به سمت ورودی شهر و نزدیکی شهرک‌ «بیت ایل» با مأموران رژیم صهیونیستی درگیر شدند. در شهر نابلس درگیری‌ها در نزدیکی گذرگاه «حواره» جریان دارد و تاکنون ۲۰ فلسطینی مجروح شده‌اند. در بیت‌المقدس نیز در محله «شیخ جراح» که به نماد مقاومت تبدیل شده و همچنین در نزدیکی «باب العامود» در جوار مسجد الاقصی، فلسطینی‌ها با مأموران رژیم صهیونیستی درگیر شده‌اند.

خیزش فلسطینی‌ها و درگیری در تمام شهرها با اسرائیل‌ها +عکس

سخنگوی ارتش صهیونیستی نیز اعلام کرده است که دو مأمور این رژیم در درگیری با فلسطینی‌ها در «البیره» بر اثر شلیک گلوله زخمی شده‌اند.

خبرنگار شبکه المیادین نیز در این باره گفته است که امروز شاهد یک روز حماسی در انتفاضه کرانه باختری برای دفاع از غزه و قدس و محله شیخ جراح هستیم و برای اولین بار در ۱۶ سال گذشته، تیپ های الاقصی در خیابان‌های رام الله راهپیمایی می‌کنند. در شهر «یافا» نیز شرایط کاملا امنیتی حکمفرماست و مأموران رژیم صهیونیستی در تمامی نقاط شهر همزمان با راهپیمایی فلسطینی‌ها مستقر شده‌اند.

خیزش فلسطینی‌ها و درگیری در تمام شهرها با اسرائیل‌ها +عکس

تصویری در حومه شهر «البیره» که توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است.

این راهپیمایی‌ها و درگیری‌ها با اعتصاب سراسری و کم سابقه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و شهرهای مناطق اشغالی ۱۹۴۸ همراه شده و تمامی فعالیت‌های صنفی، تجاری، آموزشی (از جمله مؤسسه‌های خصوصی و دولتی) مدارس، دانشگاهها، بانک‌ها و وسائل نقلیه متوقف شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس