کد خبر 1218788
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

 پیانو یکی از سازهای مورد علاقه موسیقی دوستان می باشد که علاوه بر نوازندگان، مورد توجه علاقه مندان به موسیقی نیز می باشد. تنظیم پیانو از مهمترین موارد برای شروع کار می باشد که یکی از آنها کوک پیانو می باشد که در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و درصورت نیاز به خرید پیانو می توانید از قیمت پیانو sazkala استفاده نمایید.

مواردی که در مقاله کوک پیانو بررسی می کنیم:

1. برخی از ابزار های ضروری برای کوک پیانو.

2. Mutes (میوت ها)، Tweezers (توییزر ها) و نوار های نمدی

3. پین های مخصوص کوک.

4. دوام کوک

ابزار های ضروری برای کوک پیانو 

شما می توانید پین هایکوک را با استفاده از اهرم بچرخانید. یک چکش کوک مناسب تهیه کنید، زیرا خرید یک چکش کوک مناسب کنترل بهتری هنگام کوک خواهد داشت. چکش شما نباید خیلی سبک یا بلند باشد. در رابطه با کیفیت چکش، اینطور می توان گفت که هر چه چکش سختتر و دارای انعطاف پذیری کمتری باشد، فرآیند کوک پین ها آسان تر خواهد بود. قسمت سر این چکش باید متناسب با پین های تیونینگ یعنی ستاره ای شکل باشد. سایز پین های کوک پیانو متفاوت است، بنابراین در خرید چکش کوک خود دقت کنید. شکل ستاره ای سر چکش کوک شما این امکان را برای شما فراهم می کند که چکش در پین های مختلف کوک پیانو قرار گیرد. اگر قصد کوک بیش از یک پیانو را دارید، چکش شما باید دارای سر قابل تنظیم باشد تا بتوانید در صورت نیاز سر چکش خود را تعویض کنید. سازکالا مرجعی برای آموزش و خرید پیانو می باشد

کوک پیانو چیست ؟

Mutes (میوت ها)، Tweezers (توییزر ها) و نوار های نمدی

این ابزار ها به منظور میوت کردن سیم های پیانو استفاده می شوند زیرا هنگام کوک نباید صدایی از سیم ها شنیده شود. برخی از Mute ها چکشاه با سیم فلزی، به خصوص برای ساز هایی که فضای مورد نیاز برای Mute های نرمال را ندارند توصیه می شوند.

کوک پیانو چیست ؟

  Tweezer های پلاستیکی برای پیانوهای دیواری مورد استفاده قرار می گیرند. این Tweezer ها به منظور میوت کردن دو سیم مجاور یا دو سیم خارجی unison به منظور کوک سیم داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. Unison یک مجموعه از 3 یا 2 سیم بیس است که به طور یکسان کوک شده و متعلق به یک صدا می باشند. Tweezer ها برای سیم های تربل ( نت های بالا ، سیم های کوتاه تر ) مورد استفاده قرار می گیرند.

کوک پیانو چیست ؟

نوار های انعطاف پذیر نیز در ضخامت های مختلفی وجود دارند. این نوار ها بیشتر در پیانوهای گرند مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید این نوار ها را به دور سیم های بیرونی یک صدا حلقه کرده تا آن سیم ها بی صدا شوند. برخی افراد این روش را بهتر از استفاده از Mute ها می دانند زیرا به گفته این افراد روش سریعتری می باشد. چکش ها با unisons های دوتایی ( unisons و اکتاو با توجه به فاصله بین نت و گام ها تعریف می شوند.)

کوک پیانو چیست ؟

کوک کردن پین های کوک 

نکته مهم در رابطه با چرخاندن پین ها: هنگامی که کوک را شروع می کنید، سیم را خیلی محکم کوک نکنید زیرا ممکن است منجر به کشش بیش از حد و پارگی سیم شود. از ابزار های مخصوص میوت یا بی صدا کردن سیم ها استفاده کنید و سیم های بیرونی را کوک کنید. به سیم های داخلی دست نزنید و چکش کوک ( Tune Hammer ) را روی پین کوک سیم بیرونی که بی صدا نشده قرار دهید. سعی کنید کمی چکش کوک را به سمت چپ فشار دهید. به خوبی به صدای نت گوش کنید. زمانیکه صدای ضربات را شنیدید فشار چکش کوک را بیشتر کنید و این کار را تا زمانی ادامه دهید که صدای سیم داخلی و بیرونی در یک گام تفاوتی باهم نداشته باشند.

کوک پیانو چیست ؟

دوام کوک  

این موضوع به دقت کوک کردن شما بستگی دارد: وقتی به طول سیم ها نگاه می کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که هر سیم به سه بخش تقسیم شده است. قسمت اول از پین کوکی شروع می شود که سیم آن ارتعاشی ندارد. قسمت دوم سیم آن بخشی است که به اصطلاح ارتعاش آزاد سیم نامیده می شود.

بخش سر چکش پیانو شما به این بخش از سیم ضربه می زند و این بخش بعنوان بخش صداسازی سیم در نظر گرفته می شود. این بخش از سیم از روی بریج عبور کرده و به ساندبرد متصل است. بخش سوم سیم به بخش بدون ارتعاش سیم گفته می شود. این بخش از بریج تا آخر سیم و محل اتصال ادامه پیدا می کند. توصیه می شود تا هنگام کوک بر روی کلاویه مد نظر ضربه بزنید تا کوک ثابت آن نت را بدست آورید. سازکالا مرجعی برای مشاهده قیمت پیانو دیجیتال میباشد که شما می توانید با مقایسه مشخصات مختلف اقدام به خرید پیانو از سازکالا نمایید.

کوک پیانو چیست ؟


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس