کد خبر 1218525
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

احتمالا کم و بیش در مورد قفل هوشمند یا قفل دیجیتال در مطبوعات، رادیو، تلویزیون و فضای مجازی شنیده اید. این نوع قفل چند سالی میشود که به زندگی انسان ها راه پیدا کرده است و توانسته امکانات بسیار خوبی را در اختیار آنان قرار دهد. افزایش استقبال از قفل هوشمند سبب شد تا ما در تحریریه خبرگزاری مشرق تصمیم بگیریم به ویژگی ها و کاربردهای این نوع قفل بپردازیم تا شما با آن بیشتر آشنا شوید.

قفل هوشمند و تاثیرات آن در امنیت خانه های ما

قفل هوشمند چیست؟

در ابتدا بهتر است به این موضوع بپردازیم که قفل هوشمند چیست؛ زیرا به احتمال قوی در میان شما افرادی هستند که هیچ آشنایی با این تکنولوژی نوظهور ندارند.

قفل هوشمند یا قفل دیجیتال به نوعی قفل درب اطلاق میشود که باز و بسته شدن آن توسط کلید صورت نمیگیرد و از روش هایی برای این کار استفاده میگردد که میتواند امنیت محیط های مسکونی و اداری را چندین برابر کند. این نوع قفل هم به عملیات باز و بسته شدن درب سرعت میبخشد و هم امنیت آن را بالا میبرد.

مهمترین روش های بازگشایی درب به کمک قفل هوشمند عبارتند از: اثر انگشت، تشخیص چهره، اسکن چشم، کارت هوشمند، رمز عبور، تلفن همراه و ریموت کنترل. برای آشنایی بیشتر با این نوع قفل، پیشنهاد میشود به مقاله قفل هوشمند چیست از سایت تنسر لاک مراجعه نمایید تا از مطالب عنوان شده در این مقاله بهره مند شوید.

https://tanserlock.com/what-is-smart-door-lock

ویژگی های قفل هوشمند

قفل هوشمند و تاثیرات آن در امنیت خانه های ما

امنیت بسیار بالا

به طور کلی تولید قفل هوشمند با دو هدف اصلی امنیت بالا و عملکرد آسان آغاز شد. پس اگر با قاطعیت بگوییم که برای تجربه بالاترین سطح از امنیت، باید سراغ قفل های هوشمند برویم، بیراه نگفته ایم. استفاده از خصوصیات بیومتریکی انسانها برای بازگشایی درب سبب شده است تا افراد ناشناس به هیچ وجه نتوانند به منازل مردم دسترسی داشته باشند

عملکرد آسان و سریع

هدف مهم دیگری را که تولید کنندگان قفل هوشمند دنبال میکردند، عملکرد آسان و سهولت دسترسی بود. سروکله زدن با قفل های قدیمی که در برخی موارد کلید داخل قفل گیر میکند و یا حتی میشکند، بسیار آزار دهنده است اما قفل هوشمند به شما این امکان را میدهد در کسری از ثانیه درب را حتی بدون تماس باز نمایید.

شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد، تجربه جا گذاشتن یا گم کردن کلید خود را داشته باشید. نتیجه این اتفاق یا معطلی چندین ساعته است یا صرف هزینه بسیار برای تعویض قفل. در عوض با استفاده از قفل هوشمند، شما به هیچ وجه پشت درب خانه معطل نمیشوید و با استفاده از روش های بازگشایی بدون کلید، دیگر شاهد این اتفاقات نخواهید بود.

زیبایی ظاهری

به آسانی نمیتوان از زیبایی ظاهری قفل های هوشمند عبور کرد. تولید کنندگان قفل هوشمند علاوه بر مدنظر قرار دادن امنیت بالا و سهولت دسترسی، به معیارهای دیگری همچون زیبایی ظاهری نیز توجه نمودند. قفل های هوشمند با ظاهری زیبا و منحصربفرد، جلوه بینظیری به درب های ورودی منازل بخشیده اند به طوری که وجود قفل های قدیمی بر روی بسیاری از درب های زیبا و باشکوه، یک وصله ناجور به حساب می آمدند و این ایراد با به وجود آمدن قفل های هوشمند برطرف شد.

کنترل از راه دور

یکی از امکانات منحصر بفرد برخی از قفل های هوشمند، کنترل از راه دور آن است. این ویژگی به شما کمک میکند تا با استفاده از تلفن همراه خود، قفل را از راه دور باز و بسته نمایید. این ویژگی به شما کمک میکند در صورتی که در خانه حضور ندارید و شخصی به منزل شما آمده است، درب را برای ایشان باز نمایید.

همچنین شما به وسیله کنترل از راه دور قفل هوشمند میتوانید از تمامی رفت و آمدها در شبانه روز آگاه باشید. این ویژگی به اشخاصی که شاغل هستند و برای نگهداری فرزندان کوچک یا افراد سالمند نیاز به حضور پرستار دارند، کمک میکند تا رفت و آمد آن شخص به خانه خود را کنترل نمایند.

تاثیرات قفل هوشمند در امنیت خانه های ما

قفل هوشمند و تاثیرات آن در امنیت خانه های ما

شاید تمام ویژگی های عنوان شده در قسمت قبل، اهمیت بالایی داشته باشند اما طبق بررسی های صورت گرفته، مهمترین ویژگی از نگاه بیشتر خریداران قفل هوشمند، همان ویژگی ابتدایی یعنی امنیت بالای آن بود. جسته و گریخته شاهد اخباری در مورد افزایش جرم و جنایت در کشور هستیم و این موضوع به یک معضل اجتماعی بزرگ تبدیل شده است.

طبق گزارشات منتشر شده، بیشترین درصد جرم در کشور مربوط به سرقت است. همین موضوع نگران کننده سبب شده است تا افراد برای در امان ماندن جان و مال خود و خانواده خویش، به استفاده از قفل هوشمند روی آوردند. قفل هوشمند با استفاده از تکنولوژی های نوین به کار رفته در آن، دسترسی افراد غیر مجاز را مسدود میکند و به جهت سیستم های امنیتی پیشرفته موجود در آن، نفوذ به این قفل، تقریبا کاری غیر ممکن است.

معیارهای انتخاب بهترین قفل هوشمند

اگر به این نتیجه رسیده اید که استفاده از قفل هوشمند میتواند به امنیت خانه های شما کمک نماید، باید با معیارهای انتخاب بهترین قفل هوشمند آشنا شوید. برای آنکه بتوان یک قفل هوشمند را در رده بهترین انواع خود قرار داد، آن قفل باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد که این ویژگی ها عبارتند از:

· امنیت بالا

· روش های بازگشایی مختلف

· طراحی منحصربفرد و زیبا

· مواد اولیه باکیفیت در بدنه

· کلید مکانیکی برای مواقع اضطراری

· مجهز بودن به سیستم ضد سرقت و ضد شوک

· قیمت مناسب

· گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش مناسب

تمام نکات گفته شده از معیارهای مهمی است که باید پیش از خرید به آن توجه نمایید. قفل های هوشمند Yale و August از برترین قفل های هوشمند خارجی و قفل هوشمند تنسر لاک نیز بهترین نمونه داخلی این نوع قفل به شمار میرود.

کلام پایانی

ما در این مقاله تلاش نمودیم شما را با هر آنچه که باید در مورد قفل هوشمند بدانید، آشنا نماییم. به طور حتم در آینده از این نوع قفل بیشتر میشنوید و شاهد فراگیر شدن استفاده از آن خواهید بود. امیدواریم که مطالب عنوان شده در این مقاله برایتان مفید باشد و بتوانید با استفاده از این توضیحات، بهترین گزینه را برای خرید قفل هوشمند انتخاب نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس