کد خبر 1218271
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
تست و بررسی خودرو دیگنیتی بهمن موتور + ویدئو

خودرو دیگنیتی پرایم جدیدترین محصول گروه بهمن است که نسخه ایرانی ix۵ گروه دی.اِف.اِم و شرکت دی.اِف.اِل است.

به گزارش مشرق، به گفته مدیران بهمن موتور قرار است تا این کراس اوور کوپه به روش CKD در ایران تولید شود و برخی از اجزای آن هم به مرحله داخلی سازی رسیده است.

مشخصات فنی دیگنیتی:

دیگنیتی پرایم به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر مجهز است و ۱۴۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه که بر روی دیگنیتی و برخی ix۵ها نصب است، SFG۱۵T نام دارد و به عنوان یکی از معروف ترین پیشرانه های گروه دی.اِف.اِم شناخته می شود.

تولید حداکثر گشتاور از ۱۸۰۰RPM، مصرف سوخت مناسب، بالانسر قوی، تطبیق پذیری مناسب و استهلاک منطقی از جمله مزایایی است که باعث شده تا SFG۱۵T در بررسی های مختلف به عنوان یکی از پیشرانه های مناسب صنعت خودروی چین در کلاس اقتصادی معرفی شود.

این پیشرانه مصرف سوخت بهینه ۵٫۴ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و در شرایط معمولی، مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۵ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت می کند.

وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ های جلو را یک جعبه دنده CVT بر عهده دارد. این جعبه دنده اتوماتیک نسل سوم CVTها به حساب می آید که چند وقتی است در گروه DFM برای محصولات سواری استفاده می شود. معمولا جعبه دنده های CVT نسل ۳ سرعت عمل بیشتری را نسبت به نسخه های قدیمی دارند و از سویی صدای کمتری را هم تولید می کنند.

این جعبه دنده ها که جرمشان نسبت به CVTهای نسل ۲ کمتر شده است، در حالت اسپرت، L و تیپ ترونیک مصنوعی کارکرد منطقی تری را به نمایش می گذارند. البته که هیچگاه این جعبه دنده ها لذت رانندگی سیستم های انتقال قدرت AT و DCT  را به راننده منتقل نمی کنند و بیشتر در شتاب ثانویه می توانند توانایی مطلوبتری را نسبت به سایر جعبه دنده های اتوماتیک به نمایش بگذارند.

امکانات این کراس اوور:

دیگنیتی امکانات به نسبت مدرنی را در اختیار مالکان خود می گذارد. به عنوان مثال در بخش کاسه چراغ ها با فناوری تمام LED طرف هستیم که می توان بازدهی خوبی را داشته باشد و از سویی عملکردی مطلوب را به نمایش بگذارد. درِ صندوق عقب برقی، دوربین ثبت وقایع، سقف پانوراما، تهویه اتوماتیک تک کاناله با دو پنل تنظیم و… از جمله امکاناتی است که می توان ویژگی های رقابتی را به بهمن دیگنیتی پرایم اعطا کند.

همچنین ۴ کیسه هوا، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، صندلی برقی راننده، نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال هوشمند تلفن همراه به نمایشگر خودرو، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، کامپیوتر سفر، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، سنسور نور و باران، تنظیم حالت رانندگی و حساسیت فرمان، سقف پانوراما، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی دیگنیتی است.

کابین:

در کنار این طراحی اسپرت که در بهمن دیگنیتی پرایم دیده می شود، باید گفت که در کلاس کراس اوورهای متوسط با خودرویی جادار طرف هستیم. با وجود طراحی اسپرت نیمه عقبی خودرو می بینیم که دیگنیتی بیشترین فضای بار (صندوق عقب) کاربردی را میان رقبای خود دارد و در حالت استاندارد بیش از ۷۶۰ لیتر فضای مفید را در اختیار سرنشینان می گذارد.

درِ صندوق برقی هم از جمله امکانات رقابتی در بهمن دیگنیتی پرایم است که فعلاً در سایر رقبای چینی این خودرو وجود ندارد. همچنین با وجود شیب سقف، توقع می رود که فضای سر سرنشینان عقب آنچنان مطلوب نباشد.

اما در واقعیت با فضای کابینی طرف هستیم که افرادی با قد ۱۸۵ سانتی متر هم می توانند در عقب این خودرو راحتی نسبی را تجربه کنند. زیر آرنجی و دریچه هوا برای سرنشینان عقب دیگنیتی وجود دارد و نباید حضور این امکانات را به عنوان برتری این کراس اوور دانست. زیرا اکثر رقبای بهمن دیگنیتی چنین امکاناتی را دارند.

غربیلک فرمان بهمن دیگنیتی پرایم طراحی جذابی دارد و کنترل سیستم صوتی و کامپیوتر سفر بر روی طرفین آن دیده می شود. تنظیمات کروز کنترل و محدود کننده سرعت هم به وسیله دسته ای مجزای پشت فرمان و زیر دسته راهنما قابل انجام است

سیستم تهویه دیگنیتی از نوع اتوماتیک تک کاناله است و تنظیمات آن به صورت لمسی از طریق پنل بالای دسته دنده و یا نمایشگر خودرو قابل انجام است. باید گفت که پرتاب باد دیگنیتی خوب و مناسب است و به لطف وجود دریچه هوا برای سرنشینان عقب، گردش هوا به خوبی در کابین این خودرو انجام می شود.

نمایشگر روی داشبورد دیگنیتی ابعاد بزرگ ۱۰٫۲۵ اینچی را دارد و کیفیت مطلوبی در آن دیده می شود. امکان اتصال مستقیم و هوشمند تلفن همراه به نمایشگر این خودرو باعث شده تا بهمن دیگنیتی از سایر رقبا عقب نماند

تجربه راننگی با دیگنیتی:

وقتی با دیگنیتی پرایم رانندگی می کنید، آن چنان حس یک کراس اوور به شما القا نمی‌شود. زیرا صندلی های خودرو در پایین ترین حد ممکن نصب شده اند این نکته که تا حدی اسپرت بودن دیگنیتی پرایم را به سرنشینان می‌دهد.

با وجود رینگ های ۱۸ اینچی هم سواری خودرو نرم و قابل قبول است و مهم ترین نکته، سکوت قابل قبول سیستم تعلیق در هنگام عبور از سرعت گیرها و چاله ها است . هنلدینگ خوب و ترمزهای به مراتب بهتر از رقبای این خودرو وجه تمایز است.

بهمن دیگنیتی پرایم یک کراس اوور ۱۵۷۰ کیلوگرمی است که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بدیهی است که این میزان از قدرت نمی تواند شتاب خارق العاده ای را برای این کراس اوور مونتاژی فراهم کند. اما از سویی این امکان وجود دارد تا دیگنیتی از پس خود بر بیاید و راننده را هم اذیت نکند. 

با این حال شروع حرکت دیگنیتی خوب و قابل قبول است و عملکرد این کراس اوور اسپرت خوب و منطقی به نظر می رسد.

دیگنیتی در حال حاضر با رقبایی همچون swm g۰۱ و چری تیگو ۷ را دارد که با قیمتی حدودا برابر این روزها توانسته است فروش خوبی را پشت سر بگذارد.

قیمت خودرو دیگنیتی بهمن موتور:

این خودرو در حال حاضر از سوی گروه بهمن با قیمت ۷۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع :اقتصاد آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    8 2
    زنده باد پراید 87خودم کار مارا راه میندازه شکر.
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      3 0
      ما دیوونه همون پرشیا موتور زانتیا هستیم.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    6 3
    خداوند شما را لعنت ازل و ابد بفرماید، آمین ( ماشین ۸۰ ، ۹۰ میلیونی، ۷۵۰ میلیون!!!!!! )
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 1
    یه ماشین ارزون وارد کنید تو این رنج انتخاب زیاد
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      4 1
      سرت سلامت ماشین ده میلیاردی هم سوار شویم حال دلمون خوش نباشد چه سودخدا دل شاد نگیره از کسی.
  • وطن پرست DE ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    ckd دیگه تولید نیست. رسما واردات هست. شرکت بهمن واردکننده هست نه تولید کننده.
  • محمد IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    عشق فقط پاید ۸۶
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    لطفا قیمتش را کم تر کنید ۷۵۰ زیاد است ۴۰۰ کنید دیگینیتی را
  • علی از کرج IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    ماشین چینی اثلن به درد نمیخوره با این قیمت خدا نهلت کنه باعث بانیش رو از زندگی هیچی نفهمیدیم
  • 1989465285 IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    سلام شرایط ثبتنام
  • کیان IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    با این شرایط اقتصادی لطفا شرایط اقساطی و منعطف بذارین. مطمئنا فروش تون بالا میره
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    قیمتش ۱۰۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
  • حسین IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس