مراقبت از خودرو نمایه

مشخصات فنی خودرو کیا سراتو و هیوندا النترا در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش مشرق، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، کیا سراتو  با رنو اسکالا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی کیا سراتو

کیا سراتو، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۷ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۲ لیتر است.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری) ، شیشه‌های ضد اشعه ، پشت آمپر فلورسنتی ، سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغ‌ها ، سنسور پارک عقب با نمایشگر ، کروز کنترل اتوماتیک ، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارتر ، شیشه‌ها و آینه‌های برقی ، قفل مرکزی و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

معرفی هیوندا النترا

هیوندا النترا، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۷۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکاراستفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی ، رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی ، گرمکن صندلی جلو و عقب ، سیستم تشخیص نقطه کور ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک TPMS ، کروز کنترل ، سیستم کمکی پارک جلو و عقب ، دوربین عقب ، سیستم ورود بدون کلید ، سانروف ، قابلیت نوع انتخاب رانندگی DMS ، آینه وسط الکتروکرومیک ، روکش چرمی صندلی‌ها ، حافظه صندلی راننده ، سردکن صندلی جلو ، تهویه مطبوع دوگانه ، سنسور نور ، چراغ مخصوص روز ، سنسور باران اشاره کرد.

کیا سراتو بخریم یا رنو اسکالا؟ + مشخصات فنی

خودرو
کیا سراتو هیوندا النترا
کشور سازنده
کره جنوبی کره جنوبی
سال (طراحی)
۲۰۱۰ ۲۰۱۷
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۹۹۸سی سی ۱۹۹۹سی سی
حداکثر قدرت
۱۵۴ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه ۱۵۲ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۹۵ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه ۱۷۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۶ دنده خودکار تیپ ترونیک ۶ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۰ ثانیه ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۹۷ کیلومتر در ساعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۳۵۰ کیلوگرم ۱۳۵۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۵۲۹ طول ، ۱۷۷۵ عرض ، ۱۴۶۱ ارتفاع ۴۵۶۹ طول ، ۱۸۰۱ عرض ، ۱۴۵۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۶۴۹ میلیمتر ۲۷۰۰ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
۹ لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۸ لیتر در هر صد کیلومتر ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۵۲ لیتر ۵۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۶
ترمز و پایداری
ABS ، EBD ، BAS ، ESC ترمزهای دیسکی جلو و عقب ، ABS ، ESC ، EBD
کیسه هوا
کیسه هوای راننده ، سرنشین جلو ، جانبی ، پرده‏ای ، مجموعا ۶ کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، کیسه هوای جانبی ، کیسه هوای پرده ای ، کیسه هوای زانویی
سیستم صوتی
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP۳ ، رابط USB و iPod سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر ۵ اینچی ، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان ، ۶ بلندگو ، ساب ووفر
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    8 1
    با وضعی که مردم دارند بهتره پیکان مدل ۸۴ با پراید ۱۳۱ مدل ۸۶ را براشون مقایسه کنی.ماشین های بالا دیگه براشون افسانه شدند.
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    2 2
    خيلى از امكانات النترا رو كه گفتيد سراتو هم دارد مانند گرمكن صندلى سان روف و سنسور و
  • KR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 1
    چرا خودروی ده سال پیش رو بررسی فنی می کنید؟ چرا سراتوی ۲۰۲۱ و النترای ۲۰۲۱ رو معرفی نمی کنید؟ در ضمن شاید جالب باشه بدونید کیا هم در مالکیت هیوندا یا به قول کره ایا هیان ده هست
  • علمدار SY ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    5 1
    مثلا که چی!!! جونا وقتی اسم پراید رو می شنون آه می کشن. با روحانی و تیمش ۵۰ سال به عقب برگشتیم.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 0
    اینا رو ولش کن.اینا برا ماها نیست. پراید پایه گازسوز 90 91 کسی نداره؟ خریدارم
  • مهم نیست DE ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 0
    خب مسلمان الان سراتو قدیمی را با النترای جدید مقایسه میکنی! چه تناسبی با هم دارند؟؟ خب دو تا ماشین هم مدل را مقایسه میکردی! الان النترا ۲۰۱۷ را با سراتو طراحی جدید ۲۰۱۷ مقایسه میکنن نه با سراتو ۲۰۱۰ !
  • اشکان IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    سراتو یی که الان داره سایپا میزنه اتاق ۲۰۱۰ که از رده خارجه باید با النترا ۲۰۱۳ مقایسه بشه مهندس .لطفا تو مقایسه بیشتر دقت کنید.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    الان باید تولید نسل 2022 از برندهای معتبر خودروسازی تو ایران رو بررسی میکردیم... چه کردن با این سرزمین...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس