کد خبر 1218222
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
جنگنده‌های اف-16

منابع خبری از ماموریت موفق جنگنده‌های اف-۱۶ نیروی هوایی عراق علیه مواضع تروریست‌های داعش در جنوب موصل خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری عراقی بعد از ظهر یکشنبه از حمله جنگنده‌های «اف-۱۶» نیروی هوایی عراق علیه مواضع تروریست‌های داعش در موصل خبر دادند.

یک منبع امنیتی عراقی به وبگاه خبری «شفق» عراق گفت، عملیات نظامی در مناطق مختلفی از توابع «همام العلیل» در جنوب موصل آغاز شده است. این منبع امنیتی توضیح داد: «نیروهای شرکت کننده در این عملیات متشکل از واحد ضد تروریسم و لشکر ۱۶ ارتش عراق بودند و هواپیماهای اف-۱۶ عراق نیز با بمباران چندین تونل  در این ماموریت مشارکت داشتند. این عملیات همچنان ادامه دارد.»

به گفته منابع امنیتی عراقی، جنگنده‌های اف-۱۶ عراق چندین پرواز موافق بر فراز مواضع داعش داشتند.

از زمان آزادسازی شهر موصل در ژوئن ۲۰۱۷ و پایان خلافت ادعای داعش، بسیاری از عناصر تروریستی با فرار از شهر در مناطق بیابانی و کوهستانی عراق مخفی شده و هسته‌های کوچک را تشکیل داده‌اند و هر از گاهی به نیروهای نظامی و غیرنظامیان حمله می‌کنند. تاکنون دهها عملیات پاکسازی در استان‌های مختلف عراق صورت گرفته و این عملیات‌ها همچنان ادامه دارد

این حمله موفق در حالی انجام شد که یک رسانه آمریکایی اخیرا مدعی شده بود  شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» به دلایل امنیتی خدمه آمریکایی نگهداری از جنگنده‌های اف-۱۶ عراق را از این کشور خارج ساخته و این موجب زمین‌گیر شدن این جنگنده‌ها شده است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت که خروج این شرکت آمریکایی از پایگاه هوایی «البلد» در ۴۰ مایلی شمال بغداد، دلایل امنیتی دارد و انتظار می‌رود تصمیم لاکهید مارتین چند فروند جنگنده اف-۱۶ ناوگان هوایی عراق را که هنوز عملیاتی هستند، زمین گیر کند. «جوزف لامارکا جونیور» از مسئولان لاکهید مارتین گفت: «با هماهنگی با دولت ایالات متحده و با توجه به اولویت اصلی ما که ایمنی کارکنان است، لاکهید مارتین در حال جابجایی تیم اف-۱۶ مستقر در عراق است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    برادران عراقی اصلا نگرانی به خود ندهند همونطور که تکنسین های ایرانی نگذاشتند هواپیمای توی ایران زمینگیر شود اگر عراقیها نیاز داشتند با اغوش باز جای امریکایها را می گیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس