کد خبر 1216833
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
لبخند کودک فلسطینی که در حمله صهیونیست‌ها به غزه شهید شد

سناتور ارشد آمریکا گفت به شهادت رساندن کودکان فلسطینی امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین نمی‌کند و درخصوص اقدام به حمله زمینی به غزه به این رژیم هشدار داد.

به گزارش مشرق، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا روز پنجشنبه درخصوص حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه هشدار داد و آتش‌بس پایدار در فلسطین اشغالی را خواستار شد.

مورفی در نشستی مجازی مدعی شد هردو طرف در فلسطین اشغالی بابت حوادث اخیر مقصر هستند و در ادامه اذعان کرد: «نقطه جرقه خوردن این وقایع، تبعید فلسطینی‌ها بود و اینکه کمپین [بنیامین نتانیاهو] عملاً ایجاد کشوری برای فلسطینی‌ها در آینده را غیرممکن می‌کند».

ببینید:

عکس/ تجمعات گسترده برای حمایت از فلسطین در بغداد

این سناتور ارشد آمریکا گفت: «آمریکا نیز در این افزایش تنش نقش داشت. [دونالد] ترامپ به‌طور موثری نقش آمریکا به عنوان واسطه‌ای برای ایجاد صلح را رد کرد و موجب شد دو طرف بیش از پیش از یکدیگر فاصله بگیرند. اکنون تمرکز باید بر روی آتش‌بس باشد. حماس باید حملات راکتی را متوقف کند و اسرائیل باید گزینه حمله زمینی را از روی میز بردارد. اسرائیل قدرت نابود کردن غزه را دارد اما کشتن کودکان امنیت آن را تضمین نخواهد کرد و بعلکس خشونت را شعله‌ورتر خواهد کرد».

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در ادامه بدون اشاره به حمایت یک‌جانبه «جو بایدن» از رژیم صهیونیستی گفت: «پنج روز به همراه مقامات دولت [جو] بایدن در خاورمیانه بودم و در کل باید بگویم اوضاع به سمت مثبتی در حال حرکت است و این به‌خاطر سیاست تنش‌زدایی او در منطقه است. اما خبر بد این است که اگر آمریکا به برجام برنگردد، این پیشرفت‌ها از بین خواهند رفت. بایدن به‌دنبال احیای برجام رفت چون می‌دانست برای امنیت آمریکا حیاتی است».

بیشتر بخوانید:

تکذیب استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر دفاعی در فلسطین

مورفی گفت: «ریشه‌های تغییر مثبت را در منطقه می‌بینم. گرچه آرام و آهسته هستند و از منظر حملات راکتی اخیر به سختی می‌توان آن را مشاهده کرد ولی بهترین راه برای ایجاد این تغییرات بازگشت به برجام است».

او در ادامه با طرح این ادعا که کشورهایی که با رژیم صهیونیستی وارد سازش شده‌اند می‌توانند در ایجاد صلح کمک کنند گفت: «آمریکا باید به نقش میانجی [در فلسطین اشغالی] بازگردد. بحث‌های ما همچنان حول محور راه‌حل دو کشوری است. برخی در فلسطین معتقدند این رسیدن راه‌حل غیرممکن شده ولی باید برای آن تلاش کنیم».

وی افزود: «این مسئله بسیار مهمی است که آمریکا و کشورهای منطقه به اسرائیل درباره حمله زمینی هشدار دهند. اگر آتش‌بس پایداری روی میز باشد اسرائیل و حماس و غزه باید آن را بپذیرند. همه ما باید اسرائیل را علیه حمله زمینی تحت فشار بگذاریم».

درگیری‌های در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده است تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکنون (پنج شنبه) به ۸۳ نفر رسیده که در میان آنها ۱۷کودک و هفت زن وجود دارند. همچنین ۴۸۷ غیر نظامی دیگر در پی این حملات مجروح شده‌اند که از این میان ۱۱۵ نفرشان کودک و ۵۰ تن نیز زن هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس