کد خبر 1217164
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
اشک‌های نماینده آمریکایی برای مردم فلسطین+فیلم - کراپ‌شده

«رشیده طلیب» عضو دموکرات کنگره آمریکا در سخنرانی خود در مجلس نمایندگان کشتار فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان و سکوت و جانبداری مقامات کشورش از جنایتکاران را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «رشیده طلیب» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه کشتار فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان و عدم تایید رنج و درد آن‌ها از سوی مقامات کشورش را محکوم کرد.  

به گزارش روزنامه آمریکایی «هافینگتن پست»، طلیب که خودش اصلیتی فلسطینی آمریکایی دارد، در سخنرانی خود در صحن مجلس نمایندگان آمریکا گفت که او خود یک «یادآوری به کنگره است که فلسطینی‌ها واقعاً وجود دارند و انسان هستند».

وی در ادامه با اشاره به مبلغ ۳.۸ میلیارد دلاری که کنگره آمریکا سالانه به عنوان کمک نظامی برای رژیم صهیونیستی اختصاص می‌دهد، افزود: همکاران اهمیتی ندارد که شما چقدر پول برای دولت آپارتاید اسرائیل می‌فرستید، فلسطینی‌ها جایی نمی‌روند.

طلیب سپس به گزارش اخیر دیدبان حقوق بشر در خصوص انجام جرایم آپارتاید و آزار و اذیت فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: این وظیفه ما است که به سیستم آپارتایدی که دهه‌هاست فلسطینی‌ها را در معرض رفتار غیرانسانی و نژادپرستی قرار داده، پایان دهیم. فلسطینی‌ها هنوز رنج می‌برند، همچنان آواره و کشته می‌شوند، همانطور که جهان نظاره‌گر است و کاری انجام نمی‌دهد.

این عضو مسلمان کنگره آمریکا از جانبداری مقامات کشورش از جمله جو بایدن رئیس‌جمهور، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و سران هر دو حزب، از جنایتکاران انتقاد کرد.

وی گفت: با خواندن بیانیه‌ها، به سختی حتی متوجه وجود داشتن فلسطینی‌ها می‌شوید.

او سپس بیان داشت که مقامات آمریکایی هرگز به آواره شدن فلسطینی‌ها در شرق قدس اشغالی و یا محاصره مسجد الاقصی در خشونت، گاز اشک آور و دود هنگام نماز خواندن مردم فلسطین در آنجا توجهی ندارند و پرسید «چند فلسطینی دیگر باید جان بدهند تا جانشان با اهمیت شود؟»

طلیب در بخشی از سخنرانی خود بخش‌هایی از نامه یک مادر ساکن غزه را برای حاضران قرائت کرد و همزمان اشک ریخت.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد. 

وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد که تاکنون، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند. این در حالی است که مقام‌های مختلف آمریکایی از جمله بایدن و بلینکن از آنچه حق این رژیم در دفاع از خود خوانده حمایت کرده و به درخواست برای کاستن از تنش‌ها اکتفا کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    9 27
    اشک دروغکی نریز تمساح رو شرمنده نکن
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      4 0
      این رو باید سیر دل باهاش نشست و گریه کرد
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    18 0
    انسان هم پیدا میشه نه میشه رد کرد نه تائید خدا داند وبس.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    4 14
    اسم تمساه رو هم اینا بد کردن، بابا اشک تمساه حرمت داره، عامل بدبختی فلسطین بعد از اسرائیل انگلیس خود شما آمریکایی ها هستید ( حالا اصل مطلبو ول کن و گیر بده که تمساه اشتباهه و تمساح درسته! )
  • NL ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    6 2
    به این خانم بگید برای گرفتن حقت باید بجنگی، نه اینکه حق رو از دشمن مردم و کشورت گدایی کنی.
  • علی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    15 1
    مرگ براسرائیل شیطان پرست و حرام زاده
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    2 1
    این آمریکائیها برای نمایش هم که شده به اسم آزادی( یک سیاه پوست کنگره یا دورگه یا تعدادی را میگذارند درکشورها) به اصطلاح مخالف اسرائیلیها نظر وشعار بدهند
  • پوریا IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    یکی باید برای این کشور اشک بریزه والله
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    این اشک ها ی،تمساح نیست اشک واقعی است،چه مصلحتی داره اگر دروغ گریه کنه.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    امریکایی همشون یکی هستند زاتشان خرابه اشک ارواح نریز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس