کد خبر 1215506
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
تهران| بستری ۲۵ درصد بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه‌

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران با بیان این‌که ۲۵ درصد بیماران کرونایی استان تهران در بخش مراقبت ویژه بستری هستند، از احتمال افزایش آمار کرونا در تهران در هفته آتی خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر علیرضا زالی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت و عملیات بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: از ۸۱۰۰ بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تهران، یک چهارم آنها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: وارد فاز جدید بیماری شده‌ایم/ از ویروس آفریقایی می‌ترسم

وی افزود: ۱۱۲۰ بیمار در روز گذشته از مراکز درمانی تهران ترخیص شدند؛ تعداد بیماران سرپایی نیز کاهش یافته و به ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در روز رسیده است.

 زالی با بیان اینکه شاخص‌های کرونا در تهران تغییر جدی نداشته است، تصریح کرد: در بخش بستری تنها ۰.۶ درصد کاهش و در بخش مراجعین سرپایی تنها سه درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم بنابراین شرایط تهران ناپایدار تلقی می‌شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه حدس میزنیم در هفته آتی با نوسانات آماری در تهران روبه‌رو شویم، خاطرنشان کرد: ممکن است به دلیل وجود افراد ناقل بیماری کرونا، افزایش آمار در تهران را نیز تجربه کنیم. با توجه به ورود ویروس کرونای جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی به داخل کشور، هرگونه ازدحام به خصوص در مراکز شهر می‌تواند کانون پر خطر انتقال بیماری کرونا باشد.

رئیس ستاد کرونای استان تهران با بیان این‌که طبق وعده معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای واکسیناسیون سالمندان بالای ۶۰ سال لجستیک کافی تدارک دیده شده است، گفت: در استان تهران یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در گروه سنی بالای ۶۰ سال قرار دارند در روزهای آتی با واردات حجم مناسبی از واکسن کرونا جای نگرانی در زمینه تزریق واکسن وجود نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس