سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت با اشاره به کم لطفی‌هایی که بعضا متوجه کادر بهداشت و درمان کشور می‌شود، گفت: مدافعان سلامت ما قبل از آغاز واکسیناسیون هم بی‌سپر تن به آتش کرونا زدند.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: اولین اقدام موفق ما در مقابله با ویروس انگلیسی، جلوگیری از انجام اعمال جراحی الکتیو بود.

وی ادامه داد: بحث درمان سرپایی با یک داروی آنتی وایرال، یکی دیگر از اقدامات موفق ما برای کنترل ویروس انگلیسی در کشور بود. ما در خوزستان این کار را انجام دادیم و نتایج آن کاملاً رضایت بخش بود و اگر غیر از این بود، امکان نداشت بتوانیم بیماری را در این استان مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید:

دستور نمکی درباره واکسن کرونا دانشجویان پزشکی

نمکی گفت: استفاده از بستری موقت و دریافت داروی ضد ویروس، باعث شد اجازه ندهیم همه تخت‌های بیمارستانی در اشغال بیماران کرونایی باشد. زیرا، ما نیاز داریم تخت‌های بیمارستانی را برای بیماران غیر کرونایی هم در نظر بگیریم.

وی با عنوان این مطلب که ما ۱۱ هزار تخت آی سی یو داریم، افزود: اگر قرار بود همه بیماران را در موج چهارم کرونا بستری می‌کردیم، حداقل به ۴۵ هزار تخت آی سی یو نیاز داشتیم.

وزیر بهداشت به شکل گیری کمیته‌های ترخیص اشاره کرد و گفت: تشکیل این کمیته‌ها نقش بسزایی در کنترل ویروس انگلیسی داشت.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونای هندی شناسایی شدند

وی با عنوان این مطلب که تقریباً از دام ویروس انگلیسی گریختیم، افزود: اما باید مراقب باشیم که دوباره خیز جدیدی رخ ندهد. البته معتقدم ویروس انگلیسی سیر نزولی خواهد داشت. ما وارد یک فاز جدیدی شده ایم.

نمکی گفت: چند موتاسیون جدید وارد کشور شده است که ویروس هندی را در برخی استان‌ها شاهد هستیم و همین طور ویروس آفریقای جنوبی نیز در برخی از مناطق کشور مشاهده شده است.

وی ادامه داد: من از ویروس هندی به اندازه ویروس انگلیسی وحشت ندارم، اما از ویروس آفریقایی جنوبی هراس دارم. آنچه بنده از همکاران درخواست دارم، این است که مراقب باشید.

وزیر بهداشت با اشاره به پیامدهای سفر در بروز موج چهارم کرونا، گفت: هر آنچه با ما کرد، سفر کرد. من معتقدم، مسافرت‌ها عامل بروز موج چهارم بوده است.

وی با اشاره به شیوه ویروس هندی و آفریقایی در برخی از مناطق و استان‌های کشور، افزود: با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر، لازم است که مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.

نمکی به برنامه واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که واکسن را از اردیبهشت ۹۹ رصد کردیم که به دلیل بد عهدها، کار با تأخیر آغاز شد. اما، الان راه در حال باز شدن است.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز خیلی مقتدرتر و سنجیده‌تر از قبل جلو می‌رویم.

وی افزود: باید به دیگران می‌گفتیم حساب کشی را از درون آغاز می‌کنیم و چنین شد که سختگیری‌های لازم در انجام واکسیناسیون صورت گرفته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    5 14
    موجی وجود ندارد شما راه اندازی کردید.خیلی دروغ می گووید /هنوز یادم نمیرود در حرم امام رضا بعد تعطیلی چه کردید.باید روز قیامت اگر باشد جواب پس بدهید چون حق الناس هست .من به شخصه اون دنیا اگر وجود داشته باشد از حق خودم از شمانمیگذرم گفتم اگر باشد از حق خودم
    • Arash IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      7 3
      هنوز کرونا نگرفتی که اینطوری شاخ و شونه می‌کشی منو خونوادم تا دم مرگ رفتیم از همه پزشکها و بخصوص پرستارها ممنونم
    • GB ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      2 2
      چه حقی ایتکه نذاشتند مریض بشی و سقط کنی
    • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      0 0
      انصافا درست میگه این سناریو باید انجام بشه تا انتخابات به نفع کسانی تمام بشه . اگر موفق شوند. تا بفهمیم که طلب قدرت چه مکرها و هزینه های دارد که ما حالا حالا ها خیلی مونده تا بفهمیم . درسته نوعی آنفولانزا هست ولی نه در حدی که این بازیگران میگویند ولی خدا شاهده از آب گل آلود ماهی رو میگیرند . فخری زاده ها . سلیمانی ها و ... باید قبل انتخابات می‌رفتند . فقر باید چند برابر بیکاری باید چند برابر رشوه و اختلاس و دزدی باید چند برابر میشد تا ماهی صید شده از این آب گل آلود بزرگتر باشد تا یکی مثل رجائی ها نیاید تا منافع و سرمایه ها محفوظ باشد . کمی عمیق تفکر کنیم به این موضوع خواهیم رسید .
    • محمدایوب IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      0 0
      نگذر تواموراتت بگذره. معلومه بی دینی. همه جا را ول کردی حرم امام رضا را چسبیدی که بالاترین. رعایت. پروتکل بهداشتی را داره. وبالاترین دکترها وبیمارستانش درخدمت مردم هست. کور بودی. زنجیره خودروها را در جاده های منتهی به شمال ندیدی. زنبور باش روی گل بشین. نه. مگس که روی ...
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    7 1
    خداوند ان شاء اللّه مقام عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را حفظ بفرمایند
    • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      0 0
      بعد ها مشخص خواهد شد خورشید پشت ابر نخواهد ماند ناظر مستندی در آینده باشید که برای دوام غربگرا ها در دولت آینده چه دسیسه هایی مثل کرونای انگلیس و هند و افریقاو ... میاد مردم رو از لولو می‌ترسانند . مگر عراق و افغانستان و ترکمنستان آسمان و اکسیژن متفاوتی دارند آنهم با وضعیت بهداشتی انها . کمی شک کنید تو رو خدا
  • سید IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    3 3
    باز این شروع کرد نکو ناله کردن. خدا بخیر بگذرونه.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    2 4
    شبها هم خواب ویروس کووید میدبینه-بابا بجای توهم کار کن بیا به میدان وازنجومیبگیرهاواموال انباشت کرده تان استفاده کنید
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 3
    شبها هم خواب ویروس کووید میدبینه-بابا بجای توهم کار کن بیا به میدان وازنجومیبگیرهاواموال انباشت کرده تان استفاده کنید
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 1
    برادر شما که حسابرسی را از داخل کردی فوتبالیست ها ورزشکارها مهمتر هستند یا مادر بزرگ پدربزرگها
  • ali IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    5 2
    سلام نمکی هفت در و بستی نمکی یک در و نبستی نمکی
  • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    3 2
    تو فقط بشین فاز هارا بشمار!!! ا، 2،3،4،..... هی اولشه، وسطاش رسیدیم، نوک قله ایم...... حالا داریم سرازیر میشیم آها... فاز جدید داره میاد. هندی، انگلیسی، مکزیکی، آفریقایی.... داداش!!!!! واکسن بسازید یا بیارید دیگه... اون فلسطین در پیت وبومیای ماداگاسکار هم واکسن زدن، شما هنوز هی بشمار.... تا همه ما را نکشید یا بدبخت نکنید ول کن نیستی. ای ت جان قربان!!!!
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    2 1
    نترس داش.به خدا ...و این غرب زده هااز صد تا ویروس جهش یافته ترسناک ترن
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    4 0
    آقای دکتر نمکی هیچ کار است، ....برای آن که نشان بده تحریم ها را شکونده انواع و اقسام کرونا را وارد کشور می کنه، علی برکت الله، به طور حتم اگر نامزد دولت تایید صلاحیت نشه با انواع موجهای شیوع کرونا و اقسام آفریقایی و هندی مواجه خواهیم شد. علی برکت الله.
  • هادی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    2 0
    داداچ ماهم میترسیم والله حالا به نظرت چیکار کنیم وزیر جون
  • mohamad IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    2 1
    بابا بیخیال شو هی موج موج همه جا هم مردم مقصرن هر زمان حرف میزنی استرس بیشتر ایجاد میشه
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    شمارا بخدا فیلمهای تلفات انسانی را برجسته کنید اینهایی که خوب شده اند به ابزار تبلیغ عدم رعایت اصول بهداشتی تبدیل شده اند آن قدر تقبیح می کنند چرا برای تشییع جازه عمو عمه دایی و ... نیامدید و بزور می خواهند مردم گرفتار ویروس شوند
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    مشرق نیوز . خسته نباشید . تنها رسانه ای هستید که با مخاطف ارتباط دو طرفه بر قرار کردید . خواهش دارم یک ستون اختصاص بدهید به درد دل مردم . همچنین لطفا صدای مردم را به گوش مسئولین برسانید .کاری کنید روابط عمومی ادارات جواب مردم را بدهند . به اعتقاد بنده دولت در بر خورد با بیماری کرونا قاطعیت نداشت . نه برنامه خوبی داشت و نه قاطعیت به عنوان مثال هنوز مردم نسبت به فاصله اجتماعی توجیه نشدند . حتی در جایی که لزومی ندارد حضور داشته باشند حاضر می شوند و کنار هم می نشینند و صحبت می کنند . وظیفه چه کسی است که مردم را راهنمایی کند ؟؟ تلویزیون ما کارش این بود که کشورهای دیگر را مسخره کند . این کار تلویزیون نتیجه عکس می دهد و مردم فکر می کنند رسانه های دولتی دروغگو هستند و بی اعتماد می شوند . اگر کسی بخشی از واقعیت را بگوید این دروغ است . وقتی مرگ و میر در انگلیس بالا بود مرتب گزارش می داد ولی حالا که مرگ و میر بسیار پایین امده گزارش نمی دهد . ما توقع داشتیم کنترل دولت روی اوضاع قوی تر باشد . حد اقل می توانستند در خیابانها به مردم تذکر دهند .
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 1
    اگر داروی ضد ویروس در خوزستان جواب داده .چرا در همه ایران از ان استفاده نمی کنید؟ چرا را نتایج انرا منتشر نمی کنید تا در دنیا مورد استفاده باشد؟ برای هند نامه همدردی می نویسی چه فایده دارد . نتایج خوزستان را برایش ارسال کن اگر راست می گوئی؟
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    برو بابا ...
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    اینقدر که از ویروس آفریقایی می ترسی از خدا و عذابش هم می ترسی جناب وزیر!
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    چرا نظر منو سانسور میکنی یا کلا نزار یا میزاری کولشو بزار تا مینویسم روحانی و ظریف سانسور میشه.چرا به نظر مخاطب احترام نمیزارید من نه فحش دادن و نه کلام زشت در این نظر.خب چرا وقتی مینویسم روحانی سانسور میشه روحانی که معصوم نیست از چی میترسی مشرق .صادف زیبا کلام و آشنا و ظریف و روحانی به حاج قاسم هم رحم نمیکنن اونوقت شما یه نظر رو سانسور میکنی.جای تاسف داره که جبهه انقلاب ترسو باشن.
  • محمدایوب IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    دکتر جان نترس ما با ویروس دروغ وتذویر فریدون 8ساله کناراومدیم. وبا سرطان اصلاحات هم 32سال است تحمل کردیم انشاالله. این ویروس ومیکروب سرطانی را با انتخاب خوب مردم. ومحاکمه توسط رییسی ریشه کن خواهیم کرد
  • مظلوم IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 1
    به ذات پاک پروردگار نمکی شخص شما روز حساب وکتاب دربارگاه ربوبی بایستی جوابگوی روزانه صدها مرگ این میانسالان باشید خداوند متعال ناظر براعمال شما ومسببین است
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 0
    بجای یاس و ناامیدی و ترس واکسینه کرون مردم را سریع تر انجام بدین
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    یعنی تجمع مخصوصا در جمع های ارشادی مثل تجمع های ارشادی ، مساجد ، گردهمایی های روشنگری ممنوع و از بی کفایتی اصلاح طلبی در هیچ کجا نباید صحبت شود تا تفکر منسوخ اصلاح طلبی اندکی دیگر دوام بیاورد
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    حالا که گفتن برای نماز عید فطرتم بریزین تو خیابون خدا به فریاد ما برسه متاسفم متاسفم متاسفم
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    نمکی !من از گرسنگی وبی عدالتی میترسم!مرگ اصلا ترسی نداره!
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    تو که خودت وزیر بهداشتی از کرونا آفریقایی می‌ترسی بعد رو چه تضمینی میگی امتحانات بچه های ما باید تو این شرایط برگزار بشه خدا از تو و وزیر آموزش و پرورش نگذره به حق امام زمان
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    0 0
    انصافا درست میگه این سناریو باید انجام بشه تا انتخابات به نفع کسانی تمام بشه /جواب اسم این نوع تفکر توهم است . اینکه همه دنیا دارند می گویند زمین گرد است شما می گویید نه پهن است .یعنی امور بدیهی را قبول نمی کنید کاری نمی شود کرد . هر چیزی را با بدیهی ها ثابت می کنند اما کسی که بدیهی را قبول نکند چه می توان کرد ؟ مثل شما کم هم نیستند و اصلا اینکه نتوانستند شیوع بیماری را کنترل کنند بخاطر امثال شما بود . لابد بدنت قوی است و حساس نیستی درک نمی کنی ما چه می کشیم . مثل سیر که به فکر گرسنه نیست . توی اقوام ما هم خیلی مثل شماست .می گویند همه چیز دست خدا است تا نخواهد نمی میریم . از ما هم می خواهند که به مهمانی انها برویم و بگوییم و بخندیم . جشن تولدمی گیرند و بد جوری ما را در فشار قرار داده اند . چرا ؟ چون خودشان جوان هستند فوقش بگیرند هم نمی میرند ولی کسی که بیماری زمینه ای دارد و بیماری قلبی و ریوی دارد چه گناه کرده ؟ شما جماعت معتقدید زمین سنگین شده . چرا بی رحم هستید ؟؟ نه به خودتان رحم می کنید نه به دیگران .
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    0 0
    بزور می خواهند مردم گرفتار ویروس شوند / جواب / فکر می کنم یکی از عوارض ویروس این است که افراد را تشویق به بی خیالی می کند . دو تا از همکاران من گرفتند و 12 روز بیمارستان بستری بودند و خیلی هم ناراحت بود و حالا که خوب شدند خیلی بی خیال شدند . مرتب سعی دارند خودشان را به ما نزدیک کنند و فاصله نمی گیرند .تشویق می کنند که دور هم بنشینند و حرف بزنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس