کد خبر 1215497
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
محمد شریعتمداری - کراپ‌شده

شریعتمداری درحالی از دو دولت روحانی عبور می‌کند و از دولت سوم خاتمی می‌گوید که اگرقرار برنسبت شخص او با دولت‌ها باشد او یقیناً با دولت روحانی نسبت بیشتری دارد تا دولت خاتمی.

به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری، که هم اکنون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت حسن روحانی است، در نشست روز شنبه «جبهه اصلاحات ایران» از دولتی گفت که تصمیم دارد تشکیل بدهد. او از جمله کاندیداهای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ است. عبارت «دولت سوم خاتمی را تشکیل می‌دهم» از سخنان شریعتمداری تیتر رسانه‌های اصلاح‌طلب و از جمله روزنامه اعتماد شده است.

بیشتر بخوانید:

وقتی رئیس ستاد چوب خشک اردک لنگ را ترجیح می‌دهد

اعتماد می‌نویسد: «شریعتمداری در این جلسه آدرس‌هایی از دولتی که در نظر دارد ارائه کرد؛ دولتی که او نام آن را «دولت سوم خاتمی» گذاشته و معتقد است با ادامه مسیری که سیدمحمد خاتمی حد فاصل سال‌های ۷۶ تا ۸۴ پیش گرفته بود، می‌تواند مشکلات کشور را حل‌وفصل کند. البته شریعتمداری علاوه بر این از تجربیاتی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته، به عنوان نمونه‌های موفق کار خود یاد کرده است.»

شریعتمداری در این جلسه از آمارهای ناامیدکننده‌ای گفته است. از افزایش جمعیت زیر خط فقر و ناامیدی ۷۰ درصد مخاطبان وزارت خانه‌اش – وزارت رفاه- نسبت به آینده گفته است. اما آن‌ها را نه حاصل مدیریت خود، بلکه اثر تحریم‌ها دانسته است. اما در عین حال، او برای اشاره به دوران موفق مدیریتی خود و همکارانش از دو دولت روحانی که در هر دو آن‌ها وزیر بوده است، عبور کرده و می‌گوید: «یک دوره مدیریت موفق در دوره ۴۲ ساله جمهوری اسلامی ایران دوره هشت ساله ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی بوده و هیچ‌کس هم نمی‌تواند این موضوع را رد کند... زمانی که این تجربه موفق پیش روی ماست چرا باید بگوییم که نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم؟ من اطمینان دارم اگر کشور مدیریتش به سبکی که من در نظر دارم تغییر کند می‌توان شرایط را بهبود بخشید.»

اعتماد سپس می‌نویسد: «شاید طلایی‌ترین بخش از اظهارات روز شنبه محمد شریعتمداری پس از یاد کردن از دولت اصلاحات به عنوان یک دولت موفق آنجا بود که به اعضای «جبهه اصلاحات ایران» وعده داد که می‌تواند «دولت سوم خاتمی» را تشکیل دهد تا با استفاده از تجربیات آن دولت موفق‌تر هم عمل کند.»

شریعتمداری در حالی از دو دولت روحانی عبور می‌کند و از دولت سوم خاتمی می‌گوید که اگر قرار بر نسبت شخص او با دولت‌ها باشد، او یقیناً با دولت روحانی نسبت بیشتری دارد تا دولت خاتمی؛ حتی اگر مدح و ثنای او در مورد دولت خاتمی را درست بدانیم!

او در دولت خاتمی هشت سال وزیر بازرگانی بوده است. در دولت روحانی علاوه بر مسئولیت دو وزارتخانه و معاونت اجرایی و سرپرست وزارتخانه‌ای دیگر و... ریاست ستاد انتخاباتی روحانی را هم در انتخابات سال ۹۶ برعهده داشت. در حالی که در انتخابات دوم خرداد ۷۶ او از حامیان ری‌شهری، رقیب خاتمی بود.

از سویی او در سال ۹۷ با خطر جدی استیضاح توسط مجلس مواجه شد، اما با استعفا توانست از استیضاح مجلس در سمت وزیر صمت بگریزد و سپس این وزیر استیضاحی و مستعفی در اقدامی تأمل‌برانگیز و عجیب از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی شد!

دلایل استیضاح او که با استعفا از آن فرار کرد، بدین شرح بود: عدم کنترل و مدیریت بازار و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و احتکار کالا، عدم مدیریت صحیح بر تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی، عدم پیشگیری از گران‌فروشی محصول واحدهای صنعتی بزرگ که به نوعی وابسته به دولت هستند، عدم انجام کامل وظایف قانونی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وجود فساد و رانت در واردات خودرو و ثبت سفارش برای دریافت ارز و عدم نظارت بر صنایع خودروسازی کشور که سبب گران‌فروشی، احتکار خودرو و به هم ریختگی بازار.

موضوع، اما خوبی دولت خاتمی و بدی دولت روحانی نیست؛ موضوع این است که مردم اکنون با اثرات دولت روحانی به طور مستقیم دست و پنجه نرم می‌کنند و نمی‌شود در مورد محسنات خیالی دولت تدبیر و امید گفت؛ اما از پایان عمر دولت خاتمی ۱۶ سال می‌گذرد و مردم چندان یادشان نیست در آن سال‌ها چه گذشت؛ لذا می‌شود از آن دوران قصه گفت و مردم را جذب کرد. وگرنه حاصل مدیریت امثال شریعتمداری‌ها همین دولت روحانی است.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شرقی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    وقتی به اصلاحات غده ی سرطانی می گوییم یعنی همین؛ یک فردی وزیر یک بخش است، استیضاح می شود، دوباره همان فرد وزیر یک بخش دیگر می شود. یکی دیگر برکنار می شود، دوباره همان فرد جای دیگر به کار گمارده می شود. برای نجات ایران عزیز راهی جز جراحی این غده ی سرطانی وجود ندارد.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    ایشان در کنار داماد محترمشان شایستگی خاصی دارند
  • دیدگا IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    یه پای مافیای ثروت و قدرت و رانت و ویژه خواری و اختلاس و همه چی خودتی!
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    همین است و قتی کارنامه بسیار ضعیف و حتی مایوس کننده داشته باشی و لطمات آن را مردم بخورند و کسی هم با تو کاری نداشته باشد طلبکار هم می شوی و متاسفانه تا این سیستم نظارتی با مجریان نه چندان جدی داشته باشیم همین آش و همین کاسه است تا روزی برسد که باید پاسخگو عملکردمان باشیم
  • رضا IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    بله الان وقت رنگ عوض کردن رسیده فاتحه شما خوانده شده با دوستان دو تابعیتی تون حناتون رنگی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس