جنبش

جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار اعلام آماده‌باش عمومی و برپایی راهپیمایی‌های خشم در سراسر فلسطین و خارج آن به منظور حمایت از انتفاضه رمضان شد.

به گزارش مشرق، جنبش جهاد اسلامی در فلسطین خواستار بسیج و خشم عمومی تمام مناطق فلسطین و اردوگاه‌های پناهندگان و آوارگان فلسطینی به منظور حمایت از مردم قدس و حمایت از «انتفاضه ماه رمضان» شد.

به گزارش خبرگزاری «معـاً» فلسطین، این جنبش با تبریک به هموطنان فلسطینی تحصن کننده در مسجد الاقصی، منطقه باب العامود و محله الشیخ جراح قدس، مقاومت بزرگ آنها در طی همه شب‌های ماه مبارک رمضان در برابر حملات نظامیان صهیونیست را ارج نهاد.

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است: ما تاکید می‌کنیم کارزاری که آتش آن را تروریسم صهیونیستی در قدس شعله‌ور کرده است، به سمت خودش بازمی‌گردد و زبانه‌های آن شهرک‌سازی‌ها و یهودی‌سازی قدس را هدف خواهد گرفت.

جهاد اسلامی تاکید کرد ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آن هرگز اجازه نخواهد داد برنامه شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و تروریسم در سرقت زمین‌ها و حمله به مقدسات موفق باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: ما در جنبش جهاد اسلامی فلسطین ملت خود را به اعلام بسیج عمومی و برپایی راهپیمایی‌های خشم در حمایت از ساکنان قدس و تاکید بر وحدت ملت فلسطین و انتفاضه مبارک قدس دعوت می‌کنیم که آتش آن در این ماه مبارک رمضان در قدس اشغالی شعله ور شد.

صحن‌های مسجدالاقصی، از صبح امروز (دوشنبه - ۱۰ می) بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی بود.

در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در قدس شرقی، شب گذشته، دست کم چهارده فلسطینی مجروح شدند که چهار نفر از آنها به بیمارستان انتقال یافتند.

نظامیان صهیونیست، دیشب، در باب العامود در مسجدالاقصی  به فلسطینی‌ها حمله کردند تا آنها را متفرق کنند. آن‌ها همچنین تعدادی از معترضان فلسطینی را در محله شیخ جراح و باب العامود بازداشت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس