دشمن اگر از طرح رژه همجنس بازها در باکو استقبال می کند و یا از طرح الحاق بحرین به عربستان سخن می گوید به این دلیل است که در پروژه "ملت سازی"(Nation building) خود شکست خورده و به دنبال راهکارهای فوری برای خروج از بحران در این کشورها است.

به گزارش مشرق، ملت سازی یا Nation building یکی از راهبردهای اساسی و مبنایی استکبار جهانی برای نفوذ در کشورها و حرکت دادن توده های آنها به سمت دلخواه آمریکا است.

دشمن، برای ملت سازی به دو ابزار اساسی نیاز دارد. نخست حاکمان وابسته و دوم زمان (برای پیاده سازی برنامه های زمان بر).

فرمول هم به این طریق اجرا می شود که حاکمان وابسته به غرب از طرق مختلف و بانفوذ استکبار در برخی کشورها به قدرت می رسند و بلافاصله در راستای پیاده سازی سیاست های فرهنگی دشمن تلاش می کنند تا پس از چند سال نسلی در آن کشورها بوجود بیاید و رشد کند که انطباق اصلی آنها با سیاست های استکبار است نه با آرمان های اصیل کشور مادری خود.



دشمن در ملت سازی به جنگ با فطرت، حقیقت و فرهنگ می رود. مسئله ای که البته در سرانجام کار به شکست فضاحت بار دشمن خواهد انجامید اما نکته آنجاست که در مقاطعی و به دلیل ظهور و بروز برخی تغافلات، ممکن است پیروزی های فصلی نیز نصیب دشمن و استکبار جهانی بشود چه اینکه تاریخ گسترده ای از استعمار کهن و استعمار نو در پیش روی ما قرار دارد و اینطور بیان می کند که دشمن چگونه توانست در برخی کشورهای مختلف دنیا، نسل هایی را شکل بدهد که دیگر نه از اشغال کشورشان به دست آمریکا ناراحتند، نه همجنس بازی برای آنها یک تابو به حساب می آید و نه شاید در قبال قراردادهای ننگینی مثل آنچه که اوباما اخیراً در افغانستان به امضای کرزای رساند؛ رمقی برای اعتراض و آرمان خواهی دارند.

پرواضح است که دشمن در ملت سازی، ضرورتاً به دنبال تأمین هدف خویش است و اگر در جایی به این نتیجه برسد که باید از سازوکارهایی مثل ترور، جنگ داخلی، خشونت، اختلاف و ... نیز استفاده کند، همانند آنچه که در عراق و افغانستان برای ترور چهره های مصلح و دانشمند این کشورها صورت داد؛ از انجام آن ابایی ندارد.

**و اما آذربایجان و بحرین

استکبار جهانی برای آذربایجان و بحرین نیز خواب های شومی دیده است. دو کشوری که حاکمان فعلی آنها (آل خلیفه در بحرین و حکومت الهام اوغلو علی اف در آذربایجان) از سال ها قبل با تمسّک به فعالیت های فرهنگی که از سوی استکبار به آنها دیکته شده بود در راستای سیاست تلوّن ملیّتی کشورهای خویش گام برداشتند.


مایکل جکسون، خواننده آمریکایی در کنار پادشاه بحرین

طی سال های گذشته از سوی سران این کشورها، فعالیت های کثیفی مثل نفوذ دادن رسانه های وابسته به آمریکا در این کشورها و بال و پر دادن به شبه رسانه هایی همانند بنیاد اینتر نیوز و رسانه هایی مثل شبکه الجزیره، برپایی جشنواره های فشن به عنوان نماد حیازدایی، دعوت از سمبول های آمریکایی برای حضور در این کشورها، قرارگیری در تور استعمار فرهنگی و غذایی آمریکا و کرنش و سکوت پیرامون هجوم فرهنگی دشمنان این کشورها پیگیری شد و البته همین فعالیت ها هیچگاه هم به  صورت جدی در این کشورها مورد نقد قرار نگرفت.

نکته آنجا بود که روند فضاحت بار صهیونیزه کردن اعتقادات مردم در این قبیل کشورها بویژه در سال های اخیر شدت بیشتری می یافت و در مقاطعی سکوت قشرهای تأثیرگذار و آرمانخواه این کشورها نیز تا آنجا پیش رفت که دشمن به این خیال افتاد که مثلاً کشورهایی مثل بحرین، مصر، لیبی، آذربایجان، ترکیه و ... تا ابد مستعمره او باقی خواهند ماند.

**سدی به نام اسلام

اما دشمن به سدی به نام بیداری اسلامی و اسلام شیعی برخورد.

اسلام شیعی در ام القرای خود یعنی ایران اسلامی تبدیل به قلب تپنده ای شد که خون بیداری را در رگ های جهان از خاورمیانه تا شمال آفریقا، اروپا و حتی آمریکا دمید.


اوباما و علی اف، رئیس جمهور آذربایجان

و چالش های سخت تر دشمن نیز بصورت ویژه در کشورهایی مثل آذربایجان، ترکیه، بحرین، عربستان و عراق بود که جمعیت شیعیان آن قابل توجه و در برخی کشورها نیز در اکثریت بود.

آتش بیداری اسلامی دامن دشمن را سوزانده و در حال سرایت به تمام وجود اوست اما دردسر و مشکل لاینحل برای آمریکا و همپیمانانش، فرآیندی است که در بحرین و آذربایجان و عربستان در حال وقوع است.

آمریکا نمی تواند در این کشورها آنچه را که می خواهد از پیش ببرد.

**نشانه های بیداری

طرح های آمریکایی که توسط عمال آمریکا در کشورهای یاد شده در حال اجرا هستند با واکنش شیعیان این کشورها مواجه شده اند.

دولت الهام علی اف در آذربایجان دستور تخریب مساجد شیعیان را صادر کرده است. قرار است همجنس بازها در آذربایجان رژه بروند.

آمریکا در عراق در حال برگزاری برنامه هایی برای تغییر بنیان های فرهنگی عراق است. واشنگتن پست چندی قبل گزارش داد که عراق نیازمند برگزاری جشنواره های فشن است. ترورهای آمریکایی _ وهابی و رخدادهای نیز انجام علمیات های تروریستی در نزدیکی حرم امامان شیعه نیز از جمله رخدادهایی است که عراق را راحت نمی گذارد تا اقلّ کم اگر تبتّل فرهنگی در این کشور صورت نمی گیرد، اما آتش اختلافات در آن داغ باشد.

در عربستان نیز سال های سال اقدامات ضد دینی و ضد انسانی کام مردم را تلخ کرده است و جور حاکمان علیل و مریض آل سعود خزینه خشم مردم شیعه و سنی عربستان را تیز کرده است.

حاکمان بحرین نیز از تعظیم در مقابل شعائر آمریکایی کم نگذاشته اند. بحرین طی 40 سال گذشته شاید یکی از خاضع ترین کشورها در مقابل شعوب مختلف استعمار غرب بوده است.

و البته بحرینی که بیش از 70 درصد مردم آن شیعه هستند.

اما تمام این رخدادهای گزارش شده در هجوم استکبار برای ملت سازی در این کشورها سرانجام بی نتیجه مانده اند.

مقاومت شیعیان آذربایجان در مقابل دولت این کشور و برخاستن صدای درخواست ها از علمای شیعه برای صدور حکم جهاد، شکست گام به گام سیاست های آمریکا در عراق، هجوم مردم بحرین برای سرنگونی آل خلیفه و عدم تمکین از هیچیک از سیاست های حاکمان این کشور و البته بلند شدن صدای اعتراض و خیزش از شهرهای مختلف عربستان و حتی راهپیمایی مردم شهادت طلب در برخی از شهرهای این کشور؛ نشان می دهد که سال ها تلاش دشمن برای ملت سازی در کشورهای اسلامی و به ویژه دارای جمعیت شیعه به شکست انجامیده است.

** شکست دشمن در پروژه ملت سازی

دشمن هنگام شکست در ملت سازی سر به دیوانگی می گذارد. از این می گوید که همجنس بازها در کشور مسلمان آذربایجان رژه خواهند رفت. طرح محو کردن کشور بحرین و ملحق کردن این کشور کوچک به عربستان را به بحث می گذارد و البته شروع به چنگ و دندان نشان دادن به ملهم اصلی بیداری در جهان یعنی جمهوری اسلامی ایران می کند.

اینکه سرانجام کشورهای یاد شده به کجا برسد را مردم مسلمان و شیعه آنها در آذربایجان و عربستان و بحرین تعیین می کنند.

اما نکته آن است که همه به تجربه دریافته ایم که اسلام و بویژه اسلام شیعی توانسته است سدی در مقابل دشمن باشد تا آنچه که هم اکنون بر سر مردم مظلوم در مصر و یمن و تونس و با تلاش دشمن در به انحراف کشاندن بیداری اسلامی می گذرد؛ در این کشورها امکان رخداد دوباره نداشته باشد و سرنوشت احتمالی عراق و سوریه، به عنوان دو الگوی موفق در شکست دادن تدریجی پروژه های "ملت سازی" (Nation
building ) در انتظار حاکمان کشورهایی همانند بحرین، آذربایجان، عربستان و البته ترکیه باشد.

تجربه امثال حسنی مبارک در مصر، بولنت اجویت در ترکیه، علی عبدالله صالح در یمن و البته بن علی در تونس در انتظار حاکمان آذربایجان و بحرین و البته عربستان است.

تجربه ای که البته دشمن نیز در کنار ما به حتمیت وقوع آن پی برده است و برای همین تلاش می کند تا با اجرای طرح هایی مثل صهیونیزه کردن ساختار آذربایجان و یا الحاق بحرین به عربستان، خود را از خطر آن برهاند اما تعیین کننده سرنوشت نهایی نه او که مردمان مسلمان این کشورها هستند.

مردمان مسلمانی که تجربه بیداری اسلامی در مقابل آنها گسترده است و نیک می دانند که از مماشات و عدم ورود به مسئله ای به نام جهاد، تحفه چندانی عاید آنها نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین نجار ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    0 0
    لطفاً بی طرفانه این عکسها رو نگاه کنید بعد قضاوت کنید http://www.ammariyon.ir/fa/news/20106/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%86-25+

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس