ویژه ها

یکی از اهداف اصلی طیف اصلاح طلب در هجمه به شورای نگهبان، سانسور کارنامه دولت است. اکنون دولت باید به تشریح کارنامه خود پرداخته و به افکارعمومی درباره سرانجام وعده ها پاسخگو باشد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**زیدآبادی:ایران از موضع «نابودی اسرائیل» کوتاه آمده است!

«احمد زیدآبادی» از محکومین فتنه 88 در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«آنگونه که سیاست خارجی جمهوری اسلامی در حال پیوند خوردن با رویکرد بین‌المللی و منطقه‌ای چین و روسیه است، می‌توان‌ نتیجه گرفت که سیاست عملی آن در برابر مسأله فلسطین نیز خارج از چارچوب مورد نظر این دو قدرت جهانی پیش نخواهد رفت».

زیدآبادی در ادامه نوشت:«با توجه به همین ملاحظات، سیاست حذف آن از جغرافیای جهان، به ضرورتِ برگزاری رفراندوم تغییر شکل داده است تا با استفاده از تکنیک «ابهام تعمدی» اصطکاک آشکاری به‌خصوص با موضع مسکو و پکن در این باره بروز نکند».

زیدآبادی:ایران از موضع «نابودی اسرائیل» کوتاه آمده است!/ حمله به شورای نگهبان،پوششی برای سانسور «کارنامه»

این محکوم فتنه 88- که عوامل آن از سوی مقامات رژیم صهیونیستی به عنوان «سرمایه های اسرائیل در ایران» مورد تقدیر قرار گرفتند- با مغلطه، سیاست های کلی کشورمان درباره رژیم اسرائیل را تحریف کرده است.

رهبر معظم انقلاب- 24 آبان 98- در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌ فرمودند:« مکرّر در بیانات امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و بیانات مسئولین جمهوری اسلامی، محو دولت اسرائیل مطرح شده است؛ دشمنان این را بد معنا میکنند؛ محو دولت اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست -ما با آنها هیچ کاری نداریم- [منظور] محو آن حکومت است، محو آن رژیم تحمیلی است. «محو اسرائیل» یعنی مردم فلسطین که صاحبان واقعی آن سرزمینند -چه مسلمانشان، ‌چه مسیحی‌شان، چه یهودی‌شان- خود صاحبان اصلی دولت خودشان را انتخاب بکنند؛ بیگانه‌ها و اراذل و اوباشی مثل نتانیاهو و مانند اینها را که واقعاً اراذلند، از بین خودشان ازاله کنند، بیرون کنند، کشور را خودشان اداره کنند؛ محو اسراییل یعنی این، و این اتّفاق خواهد افتاد».

ایشان در ادامه فرمودند:«بعضی استبعاد(بعیدشمردن) میکنند که چطور مثلاً بعد از گذشت هفتاد سال [فلسطین مستقل میشود]؛ کشورهای بالکان و بعضی از کشورهای دیگر هم بعد از شصت سال، هفتاد سال که در تصرّف دیگران بودند مستقل شدند، برگشتند به ملّتهای خودشان؛ هیچ بُعدی ندارد. وَ ما ذٰلِکَ عَلَی اللهِ بِعَزیز؛(۶) این اتّفاق خواهد افتاد. ما طرف‌دار مردم فلسطین هستیم، ما طرف‌دار استقلال فلسطین هستیم، ما طرف‌دار نجات فلسطین هستیم، ما یهودستیز نیستیم؛ در کشور خود ما عدّه‌ای یهودی وجود دارند که با کمال امنیّت دارند زندگی میکنند».

رهبر معظم انقلاب همچنین- 17 اردیبهشت 1400- به مناسبت روز قدس فرمودند:«امید به پیروزی، امروز از همیشه بیشتر است؛ موازنه‌ی قوا به نفع فلسطینی‌ها بشدّت تغییر کرده است؛ دشمن صهیونیست سال به سال ضعیف‌تر شده است؛ ارتشش که خود را «ارتشی که هرگز شکست نمیخورد» معرّفی میکرد، امروز پس از تجربه‌ی [جنگ] ۳۳ روزه در لبنان و تجربه‌ی [جنگهای] ۲۲ روزه و ۸ روزه در غزّه، به ارتشی که «رنگ پیروزی را نخواهد دید» تبدیل شده است. وضعیّت سیاسی آن، که ناگزیر از چهار انتخابات در دو سال است، و وضعیت امنیّت آن، که به طور پی‌درپی دچار شکست میشود، و میل روزافزون یهودیان به مهاجرت معکوس، مایه‌ی فضاحت آن رژیم پُرمدّعا شده است».

ایشان در ادامه تاکید کردند:«هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است. طرح ناکام «معامله‌ی قرن» و سپس تلاش برای عادی‌سازی روابط چند دولت ضعیف عربی با رژیم غاصب، تلاشهای مذبوحانه برای فرار از آن کابوس است.من قاطعانه میگویم: این تلاشها به جایی نخواهد رسید؛ حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت».

نوع نگاه طیف تندرو اصلاح طلب به روابط با آمریکا و اروپا، نگاه «ارباب-رعیتی» است. برهمین اساس فعالین اصلاح طلب پیشتر تاکید کرده بودند که «باید برای رضایت اروپا، بُرد موشک هایمان را کاهش دهیم»! و...

این طیف اصرار دارد که نوه رابطه ایران با روسیه و چین را نیز رابطه ای ارباب-رعیتی معرفی کند. ادعایی که هیچ نسبتی با واقعیت ندارد.

نوع همکاری ایران با روسیه در مقابله با داعش- که با ابتکار و ذکاوت حاج قاسم سلیمانی انجام شد- و همچنین سند همکاری 25 ساله ایران و چین، دو مصداق آشکار در رد ادعای روابط ارباب-رعیتی ایران با روسیه و چین است.

**حمله به شورای نگهبان،پوششی برای سانسور «کارنامه»

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«انتخاب مردم در حال مدیریت‌شدن است و قرار نیست امسال رئیس‌جمهور آینده از دل مناظره‌ها یا ارائه برنامه خاص انتخاباتی بیرون بیاید. تفسیر شورای نگهبان از رجل سیاسی دامنه انتخاب را چنان تنگ کرده که احتمال حضور نامزدهایی یکدست که تفاوت در نامشان باشد نه عمل و تجربه و رویکردشان، خیلی دور از ذهن نیست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«درحالی‌که بررسی برنامه نامزدهای انتخابات در حال جدی‌شدن است، این انتقاد وجود دارد که چرا باید برنامه مورد پسند فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان رأی همه ایرانی‌ها تجویز شود؟!...به‌هرحال تا چند روز دیگر با آغاز ثبت‌نام نامزدها رسما موسم انتخابات آغاز می‌شود و این رفتار شورای نگهبان است که می‌تواند با تأیید صلاحیت نامزدهای جریان‌های مختلف سیاسی در داخل موجب گرم‌شدن تنور انتخابات شود».

زیدآبادی:ایران از موضع «نابودی اسرائیل» کوتاه آمده است!/ حمله به شورای نگهبان،پوششی برای سانسور «کارنامه»

رسانه های اصلاح طلب در هفته های اخیر هجمه گسترده ای علیه شورای نگهبان به راه انداخته اند. این طیف حتی در اقدامی تأمل برانگیز شائبه تقلب در انتخابات را نیز مطرح کرده است.

این در حالی است که اولا شورای نگهبان در پی اجرای قانون است و ثانیا بررسی صلاحیت کاندیداها، امری رایج و مرسوم در بسیاری از کشورهای جهان است.

نکته قابل توجه اینجاست که تخریب کنندگان شورای نگهبان به هیچ عنوان از دلایل کارشناسی و فنی و منطقی بهره نمی برند. در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند 98 یکی از ردصلاحیت شدگان گفته بود «شورای نگهبان من را را با ۹ متر عمامه ردصلاحیت کرده است»!  ، دیگری گفته بود «چون فلان کاندیدا فرزند یکی از شهدای شاخص انقلاب اسلامی و رئیس انتشارات مربوط به آثار آن شهید بزرگوار است، پس بنابراین نباید ردصلاحیت شود»! و...

اما در این میان، یکی از اهداف اصلی طیف اصلاح طلب در هجمه به شورای نگهبان، سانسور کارنامه دولت است. اکنون دولت باید به تشریح کارنامه خود پرداخته و به افکارعمومی درباره سرانجام وعده ها پاسخگو باشد.

با اینحال رسانه ها و فعالین اصلاح طلب به هیچ عنوان به مسئله کارنامه دولت ورود نمی کنند. دولت روحانی چند واحد مسکونی برای مردم ساخت؟ سرانجام طرح مسکن اجتماعی چه شد؟ دولت روحانی برای افزایش ارزش پول ملی چه اقداماتی انجام داد؟ نقدینگی در دولت روحانی چه تغییری کرد؟

دولت روحانی در دیپلماسی منطقه ای چه اقداماتی انجام داد؟ آیا چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها در دولت روحانی همزمان چرخید؟ آیا آنچنان رونقی ایجاد شد که مردم دیگر هیچ نیازی به پول یارانه ندارند؟ و...

رسانه های اصلاح طلب بجای دفاع از محکومین امنیتی و وزرای مستعفی و فعالین فتنه، بهتر است به این سوالات پاسخ دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • رضا IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    22 22
    تو سال 1403. خیری از کشور اسرائیل نیست
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      18 13
      به امید خدا اول پیاده نظام( اصلاحات) بعد هم ارباب( اسراییل). را نابود میکنیم
  • سید IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    20 2
    اصلاح طلبان تهوع آور امثال زیدآبادی و تاجزاده و زیباکلام که صهیون ها ایشان را سرمایه های خود در ایران محسوب می کنند، آرزوهای خود در مورد ارباب اشغالگرشان را در قالب تحلیل سیاسی بیان و عیان می کنند!!
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    14 2
    ایران نه رفیق رفقات توی دولت از اول انقلاب کوتاه اومدن
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    7 2
    حناچي براي فرار از ناكارامدي پشت مردم سنگر می‌گيرد. او در زمانه‌اي براي اينكه عضو هيات مديره عباس آباد باشد كلمه‌اي از مديريت وقت شهرداري انتقاد نمی‌كرد و روزگار می‌گذراند.امروز هم بناي خود را تخريب گذشته براي بقاي خود و دوستانش مي‌داند. اميدواريم ايشان و دوستان شان بر عكس سال ٨٨ اين بار به صندوق تمكين كنند و اگر راي نياوردند شروع به نقد راي مردم نكنند
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    6 2
    زیدآبادی فکر میکنه زرمگ اصلاحاتی هاست ولی...
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    7 1
    یک شب بخوابیم ، صبح هنگام موقع طلوع آفتاب بشنویم "منافق صفتان و زاویه داران با انقلاب دیشب نابود شدند".
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    7 1
    امسال سال سخت و پیچیده و پرفتنه ای با قماش اصلاح طلب داریم.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 1
    چهل سال پیش کجا بودیم امروز کجا انروز مفسدین ویاران شیطان فراری امروز سرمان گرم انها شده انروز در مسعولین سبقت برای خدمت وشهادت امروز گرفتار اشرافی گری ودزدان. بیت المال انروز موظف به تکلیف شعارمان بود امروز مصلحت نه تنها توان برخورد با یک مفسد را نداریم بلکه باید زیر حکومت انها قرار بگیریم انروز نماینده امریکا را در هواپیما بر گرداندیم امروز سینه خیز وشتابان بسویش شتابان انروز سفارتخانه جاسوسخانه ویران می کردیم امروز مسخر جاسوسان شدهایم. ابادی بت خانه زویرانی ماست
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      6 0
      سرطان اصلاحات؟
  • یاور انقلاب IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    6 3
    اقای زید ابادی خودت را به نفهمی نزن ، از اول بنا به نابودی رژیم منحوس و قاتل بوده اگر رفراندم با شرایطی که ایران سالهاست که اعلام کرده رژیم غاصب از بین خواهد و قدس به صاحبان اصلیش خواهد رسید ، خدا به شما اصلاحطلبان کمکی کند که از لاک غربگدایتان بیرون اید .
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    4 2
    تو علط میگنی میگی. ،، هر افساد طلبی هم گفته غلط کرده گفته
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    کمتر حرف مفت بزنید لطفا، بحث نابودی اسرائیل چی شد که مطرح شد؟ اونا گفتن به ایران بمب اتم بزنیم، رهبری هم گفت غلطی بکنید تل آوید و حیفا رو نابود میکنیم؛ سیاست ایران این بوده که رفراندون باید در فلسطین اشغالی برگزار بشه که نتیجش هم معلومه چیه، مردم فلسطین که به نفع اشغالگرا که رای نمیدن که! این جماعت هم زمانی ایران رو محاصره نظامی کردن، اما الان فلسطین اشغالی از چندین جهت محاصره شده و صدها هزار موشک در اطرافش مستقر شده، اکنون مقاومت به مرز فلسطین اشغالی رسیده؛ حتما باید بمب اتم بزنیم و سرزمین فلسطینی ها رو نابود کنیم برای 100 ها سال تا شما باور کنید که ما بر تصمیم و اعتقادمون در حمایت از مظلومین و بلخصوص ملت فلسطین کوتاه نیامدیم؟ شما افساد طلب ها کی میرید از ایران از دستتون راحت بشیم، احمق جماعتی که امیدشون دشمنان ایرانه و هیچ وقت درس عبرت نمیگیرن
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    حتما واجبار ازموضع نابودی ومحو اسرائیل بیرون آمده چون شماها دارید ایران را نابود میکنید-چون تو چیکاره حکومت وایران هستی!؟
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    آره کوتاه آمده ایم، فقط در بکماه گذشته، نزدیک بیست حادثه امنیتی برای صهیونیستها پیش آمده، حالا احمق چی چی آبادی بگو ببینم ایران چطور کوتاه اومده؟
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      0 2
      همه شماها سر کار هستین به وجود اورندگان اسراییل اورا هم نگه خواهند داشت نزدیک به هفتاد سال هست که باقدرت نگاه داشتن عربها هیچ غلطی نکردن تاز مانیکه کشورهای عربی سرسپرده هستن نابودی این رژیم اتفاق نمی افته اکثرا هم باهاش رابطه دارن سفارت برقرار کردن ما اینجا سینه چاک میدیم وخودمون را به دادن این گونه نظرات مشغول کردیم برو فکر نان باش که خربزه ابه
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 1
    این حرفها بجز از دهان سرمایه های اسرائیل در ایران از دهن کسی بیرون نمیاد. چه زمانی باشه که سرمایه های اسرائیل با خود اسرائیل را یکجا بریزیم تو دریا فقط خدا میداند.
  • US ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    3 3
    بالاخره عقلانیت جای شعارهای وحشیانه را گرفت. فقط کلی تا اینجا به منافع ملی ضرر زده شد.
    • سید IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      2 0
      اینم از مظلومیت «عقلانیت» که امثال اینها ازش دم میزنن‌
  • US ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    7 6
    هر که با بنی اسراییل در افتاد بر افتاد. این یک شعار نیست بلکه واقعیت تاریخی است. خوب است قبل از اینکه دیر شود سر عقل آمدید.
    • س. IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      4 0
      با آل علی هر که در افتاد، بر افتاد. اگه منظورت از بنی اسرائیل، اربابای صهیونیست بی‌دینت هست، اونا خودشون همین حالا در حال سقوط در چاه ورافتادگی هستن، اونم با سر. منتظریم برسه تهش روش خاک بریزیم بوی گندش دنیا رو و رنداره.
  • DE ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    زیدآبادی: دولت روحانی و اصلاح تبه کاران از موضع «نابودی اسرائیل» کوتاه آمده اند! ( باور نمیکنی نگاه کن به بیجا کلام ) زیرا کلی برو بچ خارج از کشور دارند و خودشون هم بعدا برای همیشه میرن خارج مقیم آلات بشن . آخه ورودی و خروجی صنعت و بازرگانی وسود معادن دست برو بچ و آقا زائده های خودشونه بمونن داخل برای چی ؟
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 1
    حکومت اسرائیل مانند امریکا و اروپا مردمی است و با نابودی ان اکثریت مردم ان اگر نابود نشوند، حق تعیین سرنوشت خودرا از دست میدهند
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    نابود کردن اسراییل برای ایران از نون شب واجب تره چی میگی ؟
  • مهدی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 0
    طرف میره مهاحرت میکنه اروپا پرچم آمریکا رو میبینه خرذوق میشه و میگه این پرجم همه جا رو نابود میکنه . اما خبر نداره توسط فلسطینی ها پرجم آمریکا و اسراییل در حال آتش کشیده شدن است. خیلی از ایرانی ها وقتی به اروپا می روند حس وطن فروشیشون گل می کند. اما این کثافتها خبر ندارند آمریکا اسراییل در برابر مردم پاک ایران طبل توخالی هستند روزی برسد امریکا و خیانتکارهایی امثال شماها نابود شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس