روزنامه های اصلاح طلب 14 بهمن

روزنامه ایران نوشت: دولت روحانی با مدیریت کلان ضد تحریم، اقتصاد کشور را در شرایط جنگی اداره کرده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید با برجام موشکی،دلِ اروپا را به دست بیاوریم

«علی بیگدلی» از فعالین اصلاح طلب و از حامیان برجام در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «تکاپوی جوزف بورل برای ایران» نوشت: «به نظر می‌رسد سفر جوزف بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای مذاکره با ایران برای تغییر جزئی در سیاست‌های منطقه‌ای باشد تا بتواند امتیازهایی در مقابل برای ایران اخذ کند. بورل به دنبال بهانه است تا راهی برای کمک به ایران پیدا کند...اتحادیه اروپا بیشتر بر سر همان سه مساله [توان موشکی،قدرت منطقه ای، به رسمیت شناختن اسرائیل] مانور می‌دهد که در نشست امنیتی مونیخ نیز مورد بحث قرار گرفت و قرار براین شد ظریف گفت‌وگوهایی در این رابطه با اروپا داشته باشد اما گویا درآن برهه زمانی به سرانجام نرسید.اروپا با این سه خواسته قصد دارد تا به نحوی آمریکا را نیز قانع کند تا به برجام بازگردد. به همین علت است که من معتقد هستم باید در سیاست‌های خود تغییری ایجاد کنیم تا فشارها بر کشور و مردم دراین مقطع زمانی افزایش نیابد«.

بیگدلی در ادامه نوشت:«در این برهه زمانی که اتحادیه اروپا قدم پیش گذاشته است باید اندکی در سیاست‌های منطقه‌ای خود تجدید نظر کنیم.اتحادیه اروپا آخرین راه کشور ما به سمت فضای بین‌الملل است و ما نبایداین فرصت را از دست دهیم. اگر سیاست‌های ما همچون گذشته و بدون تغییر در قبال اروپا و منطقه باقی بماند عرصه بر ما تنگ‌تر خواهد شد. در برهه‌ای که انگلستان به سمت سیاست‌های آمریکا سوق پیدا کرده، نیازمند آن هستیم تا دیپلمات‌های کشورمان با نرمش بیشتری بااتحادیه اروپا مذاکره کنند».

خبرگزاری اسپوتنیک- اسفند ۹۷- به نقل از الشرق الاوسط در گزارشی نوشت: «اعضای گروه (انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا) سه شرط را برای ادامه همکاری با ایران اعلام کرده‌اند. شرط اول توقف توان موشکی ایران، شرط دوم توقف کمک مستشاری ایران به کشورهای منطقه (یا همان توقف مبارزه با گروهک‌های تکفیری تروریستی در منطقه) و شرط سوم به رسمیت شناختن (رژیم کودک کش و غاصب) اسرائیل».

جوزف بورل، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در هفته های اخیر بارها در اظهارات مداخله جویانه به مردم ایران توهین کرده است. اما با اینحال، فعالین اصلاح طلب، وی را فردی دلسوز برای مردم ایران جا می زنند!

نویسنده یادداشت مذکور، مدعی شده است که ایران باید ابتدا در سیاست منطقه ای خود تغییر ایجاد کرده و در راستای اجرای ۳ شرط اروپا(برجام موشکی و منطقه ای و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی) قدم بردارد و سپس منتظر امتیازگیری از طرف مقابل باشد!

کدام عقل سلیمی می پذیرد که در شرایطی که چک برگشت خورده برجام روی دست دولت است، در ازای وعده های نسیه طرف مقابل، اقدامات جدید و نقد انجام دهیم؟! آن هم چه؛ معامله توان دفاعی ایران!

کدام کشور مقتدر و عزتمند حاضر است بر توان دفاعی خود چوب حراج بزند؟! آیا انگلیس، فرانسه و آلمان حاضرند توان دفاعی خود را کنار بگذارند؟! آمریکا و تروئیکای اروپایی از آن سر دنیا به منطقه ما آمده اند و برای توان موشکی و اقدامات منطقه ای ما تعیین تکلیف می کنند، آن هم چه دولت هایی، همان دولت هایی که در اقصی نقاط جهان به اقدامات جنایتکارانه دست زده اند.

این دولت ها در منطقه غرب آسیا، تجهیز صدام به سلاح های کشتار جمعی و از جمله سلاح شیمیایی، تجهیز و حمایت از گروهک تکفیری تروریستی داعش، تجهیز و حمایت از رژیم آل سعود در کشتار مردم مظلوم یمن، تجهیز و حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و زنان فلسطینی و...را در کارنامه سیاه خود ثبت کرده اند.

حالا دولت هایی که اسمشان در فهرست جنایتکاران جنگی و تروریسم دولتی قرار دارد، از آن سر دنیا آمده اند و برای اقدامات منطقه ای و توان دفاعی ما تعیین تکلیف می کنند. آیا توجیه این اقدام ضدایرانی توسط فعالین و رسانه های اصلاح طلب، مصداق خیانت نیست؟!

جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند. ملت ایران با قاتلین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مذاکره نمی کند.

** ردصلاحیت «علی مطهری» از الگوشدن ایران جلوگیری می کند

«غلامعلی رجایی» که پیش از این مشاور هاشمی رفسنجانی بود و اکنون مشاور شهردار تهران است در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «خبر رد صلاحیت علی مطهری و تعداد بسیاری از چهره‌های شاخص اخبار تلخ این روزهاست؛ چرا که با این روند مجلس از داشتن چهره‌های متفکر، نخبه و سالم محروم شد...از دست دادن امثال علی مطهری، محمود صادقی، الیاس حضرتی و بسیاری دیگر از ردصلاحیت‌شدگان برای مجلس شورای اسلامی خسارت محسوب می‌شود. این خسارت هم مختص یک دوره مجلس نیست، بلکه وقتی نیروهای نخبه از دست می‌رود، تمام کشور متضرر می‌شود».

رجایی در ادامه نوشت: «در میان ردصلاحیت‌شدگان، علی مطهری...فرزند آیت‌الله شهید مطهری است و سابقه مدیریت مجلس و حضور در هیات رییسه دارد، از همین روی به نظر می‌رسد شورای نگهبان باید دست‌کم درمورد او تجدیدنظر کند و اگر شورای نگهبان تجدیدنظر نکند، باید مقامات کشوری به این موضوع ورود کنند... بنابراین اگر به دنبال این باشیم که حضور مردم پای صندوق‌های رای پررنگ باشد و بمباران تبلیغات خارج از کشور خنثی شود، باید تجدیدنظرهایی در فرآیند احراز صلاحیت‌ها به‌خصوص درمورد برخی چهره‌ها صورت گیرد. نباید با دست خودمان اطراف صندوق‌های رای را خالی کنیم. این خطر و آسیبی جدی است و نشان می‌دهد که نظام به بیماری خودزنی دچار شده است».

مشاور سابق هاشمی رفسنجانی در ادامه نوشت: «علاوه بر تاثیر مخرب داخلی باید به تاثیرات خارجی این رد صلاحیت‌ها هم اندیشید. برای نمونه در سایر کشورهای مسلمان، کشورهای منطقه، کشورهای عربی و... وقتی مشاهده می‌شود که در جمهوری اسلامی رد صلاحیت‌ها به این شکل صورت می‌گیرد و افرادی همچون علی مطهری در جمهوری اسلامی تایید صلاحیت نمی‌شوند، انعکاس خوبی نخواهد داشت و پیام خوبی از انقلاب به سایر کشور منتقل نخواهد شد. اگر برخی به دنبال الگوگیری از جمهوری اسلامی باشند، حتما مساله برخورد برخی نهادهای نظارتی با کاندیداهای انتخابات مهم مجلس را نکته‌ای منفی تلقی خواهند کرد و اگر بخواهند به سمت ارزش‌ها و الگوهای جمهوری اسلامی پیش بروند، ممکن است دچار تردید شوند»

رجایی در ادامه نوشت:«این‌ افراد را می‌توان "اپوزیسیون نجیب" دانست. شورای نگهبان باید قدر این اپوزیسیون نجیب را بداند».

آلودگی طیف اصلاح طلب به رفتار قبیله ای، خسارات زیادی برای مردم کشورمان در پی داشته است. ماجرای حقوق های نجومی و همچنین ماجرای انتخاب «محمد علی نجفی» به عنوان شهردار تهران و حواشی پس از آن، تنها دو نمونه از مصادیق رفتار قبلیه ای و باندی طیف اصلاح طلب است.

شورای نگهبان براساس قانون به بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام کرده است، اما اصلاح طلبان که مهارت خاصی در قانون شکنی دارند، این روند بدیهی و معمول در بسیاری از کشورهای جهان را برنمی تابند.

«جمهوریت» و «اسلامیت» دو رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است. اما اصلاح طلبان به دلیل آلودگی به رفتار قبیله ای، بارها این دو رکن اساسی را زیرپا گذاشته اند. نمونه روشن این رفتار، انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است.

** دولت روحانی،اقتصاد کشور را در شرایط جنگی اداره کرد

روزنامه ایران در مطلبی نوشت: « درچهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از تحلیلگران اقتصادی براین باورند، اقتصاد ایران طی چهار دهه‌ای که از وقوع انقلاب می‌گذرد، سخت‌ترین سال خویش را طی کرده است. سخت و دشوار به این جهت که بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های اقتصادی که جهان آن را تجربه کرده، اینک بواسطه چالش‌های راهبردی، از سوی ایالات متحده به کشور تحمیل شده است».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت:«در چنین شرایطی که انتظار می‌رفت اقتصاد کشور تحت سایه سنگین تحریم‌ها با چالش‌های اساسی روبه‌رو شود، اما رصد و بررسی شاخص‌های مختلف خرد و کلان اقتصادی کشور نظیر تغییر جهت شاخص تورم تولیدکننده و مصرف کننده، شاخص خرید مدیران، شاخص خریدهای مدت دار (وضعیت واخواست چک‌ها)، شاخص بنگاه‌های پیشرو در بورس، آرامش در بازارهای کالایی، ثبات نرخ ارز، رشد میزان تولید در برخی از صنایع کشور، مثبت شدن میزان معاملات مسکن، رشد شاخص بورس و سایر شاخص‌های نمایانگر وضعیت اقتصادی کشور نشان می‌دهد که اقتصاد ایران با وجود اینکه تحت تأثیر شدیدترین تحریم‌ها و شوک‌ها بوده، اما با مدیریت کلان ضد تحریم، اقتصاد کشور در شرایط جنگی اداره شده است. این واقعیتی است که کمتر از سوی موافقان و منتقدان دولت دیده می‌شود».

اکنون ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی با دشمن قرار داریم- و این جنگ به هیچ عنوان به دو سه سال اخیر نیز خلاصه نمی‌شود و سابقه‌ای ۴۱ ساله دارد- اما متأسفانه دولت روحانی، آرایش جنگی ندارد.

به عبارت دیگر، دولت آقای روحانی شرایط بزم به خود دارد. تصمیم اشتباه دلار ۴۲۰۰ تومانی و بر باد دادن ۱۸ میلیارد دلار از سرمایه کشور. تصمیم اشتباه دولت در حذف کارت سوخت و ضرر ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی آن. افزایش قیمت دلار از حدود ۳ هزارتومان در پیش از برجام به حدود ۱۹ هزارتومان در پسابرجام، افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن، اجاره‌بهای مسکن، خودرو، لوازم خانگی، گوشت قرمز و... تنها بخشی از نتایج تأسف برانگیز عملکرد دولت روحانی در سال‌های اخیر است.

به عقیده کارشناسان، در حالی که رشد اقتصادی کشور در چند سال اخیر به‌طور متوسط نزدیک به صفر بوده، آمار نقدینگی رشدی ۲۵ درصدی را تجربه کرده و همین مساله به افزایش بی‌سابقه تورم منجر شده به‌طوری که دولت روحانی بعد از دولت مرحوم هاشمی‌رفسنجانی رکورددار تورم در چهار دهه گذشته محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 123
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    ظریف،سردار دیپلماسی است.او امیرکبیر معاصر است
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      امیر کبیر جلو انگلیس ایستاد. جلو زورگو سرخم نکرد
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      95 25
      در امتیاز دادن به بیگانگان
    • محسن IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      نویسنده علی بیگدلی دهانت را ببند، توان موشکی مان را تعطیل کنیم که دشمنان قورتمان بدهند؟ صد در صد که از عناصر دشمن هستی
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      22 12
      افعالت برره ای است دیگر نه ؟
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      63 7
      تنها چهره تاریخی که نزدیکترین شباهت رو به ظریف داره ابوموسی اشعری هست
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      29 8
      محمد جواد خودتی؟
    • BE ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      29 11
      اگر باصطلاح این فعالین نمیداند اصل مطلب همون جرثومه فساد در غرب آسیاست بدرد هیچ چیزی نمیخورند حتی کشیدن سورتمه ....
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      53 9
      عمو یا امیر کبیر را نشناخته ای یا ظریف را فاصله ظریف با امیر کبیر
    • حسین IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      39 3
      معلومه خیلی ها امیرکبیر رو نمیشناسن که با انسان ضعیفی مثل ظریف مقایسه میکنن که این اجحاف بزرگی به این مرد بزرگ تاریخ است
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      49 25
      امیر کبیر به کسانی که قصد رفتن به کشورهای با سابقه استعماری داشت بورس نمی داد. اینکه گفتی ظریف امیرکبیر معاصر است از نادانی و یا خیانت گوینده اش خبر می دهد. ظریف در دوران امیر کبیر به دربانی هم گماشته نمی شد تا مبادا درب را برای اجنبی باز کند. اصلاح طلبان هم که دنبال برجام های جدید هستند جز برخلاف شرع عمل نمی کنند. اون آخوندهایی هم که با اونها هستند توجیه اسلامیت کارشان را نمی کند. بلکه یادآور حافظان قرآنی هست که حضرت حسین را کشتند.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      43 13
      الحق و الانصاف نسلهای بعدی در کتب تاریخشان برجام را در کنار عهدنامه های ننگین قاجار مثل گلستان و ترکمانچای و روحانی و ظریف را نیز در کنار رجال بی کفایت قاجار قرار خواهند داد...
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      36 5
      مذاکره = تضعیف توان موشکی = تهدید و جنگ نظامی
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      3 1
      پیشنهاد میکنم علت رد صلاحیت ها رو بخونید اگر مردم بفهمن دو دقه هم نمیذارنتو ایران باشند چه برسه مجلس علی مطهری چرا پیگیری نمیکنه؟
    • یوسف ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      6 1
      لطفاً ادب نگهدارید و به جناب امیرکبیر توهین نفرمایید!! ظریف عددی نیست که بخواد با امیرکبیر مقایسه بشه!!؟
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      4 4
      اره امیر کبیرگرانی است ظریف
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    81 10
    دفعه قبل هم مردم به قول دوستان (حاشیه نشین بی سواد )به آقای مطهری رای دادند این دفعه دیگه آنها هم به ایشان رای نمیدهند چه تایید صلاحیت بشه چه نشه .
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    دنیای فردا، دنیای گفتمان هاست، نه موشک ها
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      پس چرا امریکا این همه موشک داره. چرا اروپا بمب اتم داره. موشک فقط برا ما بده؟
    • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      51 14
      دنیای فردا واسه فردا است فردایی که نیومده .و وهم الود و غیر قابل پیش بینیه چون ما همیشه تو زمان حال زندگی میکنیم الان دنیا دنیای حال و دنیای زر و زور و تزویره باید قوی بود همیشه
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      58 7
      سلاح ما برای دفاع از مظلومان است . پس بر ماست که با آن ظالم را بکوبیم و از مظلوم دفاع کنیم . آیا فهم آن اینقدر مشکل است؟!!!!
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      36 11
      پس چرا آمریکا اینهمه سلاح می‌سازه ، این حرفهای تاریخ مصرف گذشته رفسنجانی رو بریزید دور.
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      22 7
      تو سواد نداری
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      56 5
      آره موشکو کنار بزار یک گفتمانی نشونت بدن که حض کنی. لیبی هنوز جا گفتمانش درد میکنه!
    • ایرانی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      54 4
      حماقت شما تموم نمیشه ، همان هایی که میگن موشک هاتون رو بگذارید کنار با موشک سردار بزرگ اسلام رو شهید کردن . لعنت بر خائن ، لعنت بر وطن فروش ، لعنت بر خود فروش ، لعنت بر غرب پرست
    • محمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      38 1
      مختصر میگم :به اندازه یک طویله خری
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      29 5
      این که دنیای فردا دنیای گفتمان اطلاعی دقیقی نداری ایا امریکا اروپا افریقا ودیگر کشورهای اسیا بر سر امکانات تدافعی خود مذاکره میکنند ایا کشورهایی امثال لیبی سوریه عراق مصر که فریب خوردند ایا امروز امنیت دارند
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      17 1
      طفلک ساده لوح
    • حسین IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      20 5
      دنیای فردا از آن انانی هست که قرصهاشون رو دیر خوردن داداش چطوری تو دنیای فردا سردار دیگمون رو زدن بهشون تذکر بدیم دنیای فرداست
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      65 22
      در دنیایی که قانون جنگل در اون حکمفرماست، باید قوی شویم و مقتدر باشیم
    • جلیل IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      10 2
      خب موشک داشته باش . گفتگو هم بکن . اشکالی داره ؟! چرا به موشک ایرانی اینقدر حساس شده اید ؟! زرد خانه های دشمنان را چه کنیم ؟!
  • پری مجرد48ساله IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    74 91
    اگر شورای نگهبان صلاحیت کسانی چون علی مطهری معلوم الحال رو تایید کند کمر انقلاب اسلامی شکسته می شود
    • پری مجرد48ساله IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      72 18
      اگر جمهوری اسلامی توان موشکی اش را از دست بدهد عربستان سعودی ایران را به خاک و خون می کشد
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      19 8
      پرى ورپريده ! تو چرا هنوز خونه بخت نرفتى ؟!
    • دانیال IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      19 3
      با تایید این معلوم الحال ها دیگه اعتباری واسه شورای نگهبان نمیمونه
  • فرامرز IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    31 28
    من اگه هفته ای دوبار کوبیده نزنم میمیرم اگه مذاکره نکنیم دیگه کوبیده گیر نمیاد آخه انصاف داشته باشید لامصبا لذت شلیک موشک با خوردن یه لقمه کوبیده گوسفندی قابل مقایسست ؟
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      17 0
      خدا شفات بده خیلی حالت بده
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      19 21
      کارد به شکمت بخوره.برا همینه مثل گوسفند نظر میدی
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    50 14
    شما را با خدا علی مطهری غیر از فرزند استاد مطهری بودن چه توانمندی داره؟ چه خلاقیتی غیر از اصلاح طلب بودن ایشان عائد کشور ملت شده؟ جمع کنید مسخره بازی را تا کی؟
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      22 1
      قرص داره!!!!البته مصرف شخصیشه!!!!
    • یوسف ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      4 0
      یعنی خاک بر سر ما اگه بخوایم با علی مطهری الگو بشیم!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ بذار هزارسال سیه الگو نشیم با این مُنگل!!؟
  • حامی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    73 25
    با سلام . نتیجه برجام را هم دیدیم . کسانی را که دم از مذاکره بر سر توان نظامی و دفاعی کشور میزنند باید اعدام کرد
  • یک جانباز IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    55 27
    در کشورهای به اصطلاح پیشرفته فردی رد صلاحیت شد بدون سرو صدا میرود دنبال پست دیگری و هیاهو راه نمی اندازند مگر آقای مطهری کار دیگری بلد نیست که اینقدر اسرار دارد و سوژه آنطرف آبی ها شده
  • ج IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    62 17
    غلط زیادی نکنید ایران توان موشکی خود را معامله نمی کند
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    37 62
    وقتی علی مطهری رد صلاحیت شود باید فاتحه انتخابات را خواند!
    • ایران IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      27 3
      واقعا خودت میفهمی چه می گویی کمی فکر کن بعد نظر بده رد صلاحیت مطهری فاتحه انتخابات را خواند یعنی قحطی کاندیدابرای مجلس
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      12 2
      چرا؟نکنه چون از چندهمسری دفاع کرده خوشت اومده؟
    • حسن IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      3 1
      بله بنازم به عقل و هوشت.
  • حسين DE ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    36 5
    بيگدلى شكر خورى نكن بدو تا دير نشده سلفى بگير .
  • یک ترک غیور نه بی بخار IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    38 21
    ما که دولت نداریم شورای نگهبان هم یک گاراژ شده برای تایید صلاحیت هرچی دزد و قاچاقچی و ضد انقلاب در طول 40 سال گذشته شورای نگهبان ترکیه و پاکستان هم اینطوری بود نفت که ندارند امروزه از گرسنگی می مردند
  • همشهری خلخالی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    31 17
    شورای نگهبان به امثال خلخالی ها ستارخان ها نیاز دارد تا مجلس حفظ شود
  • ممدرضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    54 21
    باید مقابل آمریکا وکشورهای زور گوی غربی ایستاد ووباعزت واقتدار از کشوردفاع کرد دیپلماسی سازش وکوتاه آمدن در برابر غربی ها وآمریکای جنایت کار راه به جایی نمی برد جز تحقیر ملت ایران برجام های موشکی دفاعی ونیروهای مسلح تضعیف بنیه نظامی ودفاعی ایران وآخرش هم حمله نظامی ایالات متحده آمریکا به ایران
  • عباس NL ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    50 17
    اصلاح طلب ها هم نگرانمون کردن هم حالمونو دارند بهم میزنن از این همه حماقت و ساده لوح ایی
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    35 7
    خیلی خنده داره ، نمیدونیم از که تا حالا علی مطهری و صادقی و ... نخبه شدن ، با اونهمه گندکاری و تکرار حرفهای دشمنان!!
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    41 4
    حتی اگر غربیها به تمام تعهدات برجامی خودشان عمل کنند باز هم ما تن به تعهدات نظامی و موشکی نمی دهیم زیرا ارتش بدون موشک و هواپیما بدرد نخواهد خورد.
  • بهرام مهدوی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    34 5
    من همیشه فکر میکردم شاهان قاجار انسانهایی ناقص العقل و ترسویی بودند که عهد نامه های ننگینی را امضا؛ کرده اند مثل اینکه از اون انسانهای خائن بازهم زیاد داریم خدا رحمت کند امام خمینی را که نگذارید این انقلاب به دست نا اهلان( لیبرالها) بیافتد
  • نامشخص IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    26 6
    یکی مطهری خوبه یکی یزید و شمر
  • سید محمد علوی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    31 4
    اقای بیگدلی می توانند برای به دست اوردن دل اروپائیها ... خود را در اختیار انان قرار دهند اما اهمیت موشکها برای ما از ناموسمان هم بیشتر است زیرا اگر قدرت دفاعی در برابر گرگهای جهانی نداشته باشیم هم ناموس نداریم و هم هیچ چیز دیگر تف بر این بی غیرتهای وطن فروش اینان کسانی هستند که باید ...
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    18 1
    کسی که در مورد دفاعی کشور خواستار مذاکره است قسم می خورم ایشان عامل دشمن میباشد باید اعدام گردد
  • IQ ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    15 1
    میخان همین اقتدار نظام رو هم با مذاکره بر سر توان موشکی ازمون بگیرن بیجا کردن تمام کسایی که میخان همچین کاری بکنن همون مذاکره ی اول با اون شیاطین بسه دیگه باید همه تو کشور و نظام به حرف حضرت اقا توجه کنند و حرف اول و اخر رو حضرت اقا بزنند و تمام
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    15 1
    من از اول هم تردیدی نداشتم که اصلاح طلبان در دینداری ضیف هستند و علاوه بر دینداری اصلا کشور هم برای انها مهم نیست ولی گاهی تردید می کردم که غیرت دارند یا نه دیدم هیچ غیرت هم ندارند بخدا اینها قابل اعتماد نیستند رها کنی سرشان را اخور بیگانه می کنند و رها کنی بیت المال را بیت الاموال خودشان قرار می دهند . لاایمان لهم
  • لعنت خدا به اصلاح طلبای خیانتکار IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    9 4
    علی
  • لنگی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    13 1
    مرک بر بزدلان ترسو
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    13 1
    در این دنیای پر از هرج ومرج و وحشیگری دیگه گفتمان جایی نداره
  • امیرمحمد AF ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    16 1
    بیگدلی لابی اروپائی ها در جمهوری اسلامیست ،متاسفانه
  • موسوی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    18 19
    فقط گوش به فرمان رهبر باشید دیگران آدرس غلط میدهند تحلیل غلط میکنند تا دل ملت را خالی کنند.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    20 1
    علی بیگدلی یا احمق هست یا مارو احمق فرض کرده!
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    12 1
    آقای رجایی به گار خودش برسد مردم خودشان زبان دارند تو مشاور شهردار هستی نه وکیل مردم با اعصاب مردم بازی نکنید مگر کسی منکر نسبت علی مطهری با شهید مطهری شده
  • حسن IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    17 1
    آقای بیگدلی یا خائن است و یا جاهل
  • بی بی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    18 1
    اروپا هم مثل امریکا. برود به جهنم
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    2 9
    باید با تقسیم ایران به پنج کشور دل آمریکا را بدست آوریم
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    16 1
    این شیخ ساده لوح گیر آوردید مدام اراجیفتان بعنوان کار کارشناسی چوب حراج به داشته ها بزند ولی کور خواندید خائن های وطن فروش صدای خروش ملت شما را از رینگ خارج خواهد کرد انشا الله
  • رضا IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    13 1
    ایشان میتوانند در خانوادشان کمی نرمش نشان دهند تا وضعشان خوب شود
  • رضا IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    18 3
    لعنت به این خائنین . لعنت به این دولت فاسد.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    15 1
    خود علی مطهری هم از این همه لطف شگفت زده میباشد
  • ایرانی IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    11 1
    بیگدلی واقعا فاسدین شما اصلاح طلبا شمااصلا به ولایت فقیه اعتقادندارید شما طلحه و زبیر زمان ما هستید اگه راست میگی وجرات داری تفنگ بگیر وبا داعش بجنگ
  • ی در تهران IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    11 1
    میشه بفرمائید آقای مطری در طول چنددوره نماینگیش چه گلی بسر ملت بیچاره زده؟؟؟؟؟؟؟؟راندمان کاریش کو؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    11 1
    رو که نیست سنگ پای قزوینه .والا....
  • شناس IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    12 1
    این جمله که اروپا قصد کمک به ما رو داره داره منو میکشه این بابا کی سیاست مدار کرده
  • افشین IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    10 1
    خیلی خیلی غلط کردی
  • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    12 17
    وطن فروش کثیف جانمان میدهیم توان موشکی نمیدهیم
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    12 1
    فقط مي تونم بگم بي غيرت
  • SE ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    10 1
    بجای توان موشکی اصحالات را در جام برجام 2 میگذاریم و به اروپا و امریکا میدهیم تا دلدادگان بهم برسند و ناکام از دنیا نروند
  • فرشاد IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    9 1
    خاک بر سر امثال بیگدلی و بیگدلیهای افساد طلبان که هم وطن فروشند و هم در صورت لزوم از نا....... خودشان هم برای پست و مقام و
  • محمد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    11 1
    یکی به علی بیگدلی بگه اروپا درحال فروپاشی هست. نگاه به غرب انسانهای احمق#
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    11 2
    اين اصلاح طلبا كه رسما رد دادن
  • ستار IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    12 15
    سلام خدا لعنت کند برشما که با این برجام توخالی پدر مارا درآوردید .برجام خیانتی است که در حق ما رواداشتند.
  • US ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    11 7
    بیگدلی باید به اندازه درک وفهمش حرف بزند اگر درک وفهم داشته باشه.
  • حسین IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    10 13
    واقعا نمیفهمید یا نفوذی هستید خائنین وطن فروش.اونها حاضرند خودشان را خلع سلاح کنند
  • رحیم IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    13 9
    توان موشکی ما اصلا قابل گفتگو نیست هر کسی میترسه میتونه ازین مملکت بره و اینکه آقای مطهری و غیره چه گلی به سر این ملت زدن فرزند ایت الله مطهری باشه فرقی نمیکنه اینها حکومت رو موروثی درست کردن کاش امام خمینی بودن و میدیدن انقلاب دست چجور نا اهلان و نادانها افتاده بنده ۵ سال جبهه بودم با دست خالی بازم لازم باشه میرم
  • سعید IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    6 3
    اصلا ارزش نظر دادن اینجا نداره.....
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    11 0
    اگه این اداره کردنه .مرگ براین مدیر ومرگ براین مدیریت. فرضا اداره نمیکرد ازین بدترم میشد. وطنفروشای بیغیرت
  • مجید IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    9 1
    بعضی از دوستان زمانی نباید حرف بزنه متعصفانه می‌زنند که دشمن یه نور امیدی پیدا میکنه آخه کدام آدم عاقل رو توان دفاعی کشورش معامله میکنه
  • ا IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    12 1
    کس نخاردپشت من جزناخن انگشت من
  • US ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    12 0
    احساس عجز پیش ستمگر ز ابلهیست اشک کباب باعث طغیان آتش است.
  • حنانه IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    15 1
    بیگدلی و کل اصلاح طلبان غلط کردند
  • ناصر IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    1 2
    چقدر تحلیلات چرته خدایی. نظر منم بذار اگر بهتون فشار نمیاد
  • محمد IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    1 0
    دولت پرستان را به امید روزی که خدمت تک تک شما بابت عملکردشان با ذکر دلایل جرمتان برسیم
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    4 0
    لعنت خداوند بر وطن فروشان باد
  • محمدعلی یونس زاده IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    3 0
    خسته نباشی کیسه کش
  • hosein IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    2 0
    آفرین آقای بیگدلی؛راه تجزیه ایران باقیمانده اززمان هخامنشی همین است خم کردن سرتاسینه جلوهرمتکبرزورگو؛همرزم توهم آقای ظریف تاآخرخط
  • DE ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    2 1
    ردصلاحیت «علی مطهری» از الگوشدن ایران جلوگیری می‌کند.زیرا ایران کم کم در اذهان و اخبار دنیا به تسامح وعقبگرد و ترس و احتیاط و ندانم کاری و مرکز انواع خلافهای سیاسی قانونگریزی... میشد که با رد صلاحیت ها ترمز چنین الگوی نابجا و برداشت غلط از انقلاب اسلامی کشیده شد.ایران اسلامی قانونمند الگو خواهد بود نه ایران پُست های موروثی و دایی ناصرهای سیاسی کار منظور دایناسورهای سیاسی کار.
  • سرباز وطن GB ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    4 0
    احمق ها خاموش باشند بیش از این منابع کشور را نابود نکنید. جرائت دشمن در به شهادت رساندن فرمانده ارشد نظامی ما نتیجه برجام خائنین بود.
  • علی IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    3 0
    زرشک خود فروخته چند کرفتی چفتک انداختی و تحلیل آب دوغ خیاری استفراق کردی
  • رحمن IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    2 0
    آقای بیگدلی چه وابستگی شخصی به غرب داری که دلت لک زده خدمتی به اروپا و آمریکا بکنی بشما میگن سیاسی ؟خیلی بدبختی که دشمنان را نشناختی بدبخت.ایران با امثال تو جز نوکری چاره ای ندارد.برو کنار حرف نزن ببین جوانان کشور چگونه آبرو برای ایران به ارمغان می‌آورند فقط شما نه خیانت کن نه نفاق
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 0
    مشکلات کشور از بی عرضگی دولت است ربطی به کشورهای بیگانه ندارد
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      1 0
      مشکلات کشور دولتیه که کامل خودشو داده دست بیگانه
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 0
    اپوزیسیون نجبا خیر بفرمایید انجمن نانجیب ها اتفاقا ادم های هتاک و مزوری مثل علی مطهری که از خصایص پدر فقط اسم ایشان را یدک می کشند از مجلس بیرون انداخته بشوند مردم پای صندوق رای می ایند ضمن اینکه قرار نیست تا اخر عمر این افراد صدتا یک غاز مدام برمسند قدرت باشند قحط الرجال که نداریم
  • HK ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    4 0
    اگر میخوای دل اروپاییها رو به دست بیاری برو از چیزی که مال خودته مایه بگذار نه صنعت موشکی که امثال تو هیچ نقشی در اون نداشتی
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    4 0
    واقعا این اصلاح طلبها در حالت خوشبینانه چقدر نفهم و احمقند
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    4 19
    مگه رهبر فرزانه نفرمودند دیگه مذاکره نمیکنیم ؟پس این غلطای چیه؟؟این مطهری شده دست آویز این اصلاحات از خدا بیخبر .آخه چه لطفی برا این مملکت داشته حضور این انسان نما ؟؟
  • ادهمیب IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    5 0
    آقای بیگدلی موشکها مال ماست اگر خواستند از ما بگیرند هر کس باشد شلیک می کنیم اگر خواستی دل آنها بدست بیاوری ناموست را بده بلکه خیالت آسوده باشد.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    3 0
    خاک برسر امثال بیگدلی که از برجام درس عبرت نگرفتند
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 0
    خواهشا شما نمی خواد دلتون واسه صندوق های رای بسوزه. چقدر ما مردم به این ادمای عوضی رو دادیم که به همین راحتی حرف می زنن و کسی نیست یه سیلی هم به اینا بزنه
  • حسین IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    3 0
    در باره برجام موشکی باید عرض کنم اگر چنین آدم‌هایی نبودند تا الان آمریکا تسلیم شده بود و اروپا هم که عرضه‌ای ندارند تبعیت می کردند اما افرادی مانند بیگدلی سبب می‌شوند آمریکا نفس تازه بگیرد و اروپاییها احساس کنند که فشار آنان بر مردم ایران جواب می‌دهد و آنان اگر یک مقدار فشار را بیشتر کنند مذاکرات را برده‌اند اما باید این نکته را توجه داشته باشند لیبی چنین کرد
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    4 0
    (( شرط اول توقف توان موشکی ایران، شرط دوم توقف کمک مستشاری ایران به کشورهای منطقه (یا همان توقف مبارزه با گروهک‌های تکفیری تروریستی در منطقه) و شرط سوم به رسمیت شناختن (رژیم کودک کش و غاصب) اسرائیل».)) ...... اگر خدای نکرده روزی هرکدام از این اتفاقات بیفتد لباس عزا بر تن میکنم و تا زنده ام به عزا خواهم نشست . مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر منافق
  • محمد بیکی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    4 0
    دل بدست اوردن از اروپا آیا باید با دل شکستن خودی ها باشد شما خودی هستید یا نخود اش اروپایی ها ؟
  • حاجی اذری IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    5 0
    اصلاح طلبان یا نا آگاهند یا خائن....هردو به ضرر ملت و کشوراست
  • محمد IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    ظریف ظریف است
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 0
    دیگه از ته قلبم اطمینان پیداکردم که تمام اصلاح طلبان خائن ، وطن فروش و جاسوسندوباید همگی آنهارا در یه سطل زباله انداخت وریخت بیرون یه مشت آشغال نوکر صفت پیذوری
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 0
    از کی تا حالا امثال علی مطهری نخبه شده ما نمی دونستیم نخبه ای با قرصهای ال دییییییییییییییییییییییی
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    3 0
    بهتره اقای علی مطهری بیش از این ابروی پدربزرگوارشان را نبرند. مردم با جان ودل فهمیدند معنای شعر از فضل پدر تو را چه حاصل را
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    4 0
    مش غضنفر شما دل ملت خودت را بدست بیار گور پدر مادر دل اورپا غرب مردشور ترکیب قیافه همگیشان را ببرند با مزدوران داخلی خارجیشان می خواستم صد سال سیاه دلشان بدست نیاد انشاالله که از دل درد مانند اسهال طلبها اسهال بگیرند بدرک برسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس