کد خبر 1212710
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲
چند راهکار ساده برای شادی کودکان در رزوهای قرنطینه

در این گزارش به بیان چند راهکار ساده برای افزایش شادی و نشاط کودکان در دوران قرنطینه پرداخته شده است.

به گزارش مشرق، درست است که قرنطینه برای همه افراد با هر سن و سالی کسالت بار و خسته کننده است اما کودکان در این دوران بیش از سایر گروه‌های سنی دچار آسیب می‌شوند، چرا که آن‌ها منبع انرژی هستند و میل به تحرک و بازی از نشانه‌های سلامت آن‌ها است و از آنجایی که در دوران قرنطینه نمی‌توانند به مسافرت، مهمانی و ...بروند، ممکن است دچار مشکلاتی نظیر افسردگی، استرس، پرخاشگری و .... شوند و این مشکلات حتی در بزرگسالی هم گریبانگیر آن‌ها شود، از این رو فراهم کردن محیطی شاد در خانه و توجه به شادی کودکان در این دوران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این گزارش به بیان چند راهکار ساده برای افزایش شادی و نشاط کودکان در دوران قرنطینه پرداخته شده است.

کاشت بذرها و مراقبت از آن‌ها

با کودکان خود بذرهای سادهای مانند سبزی و گیاهان متفاوت بکارید و آن‌ها را به ارزش گیاهان آگاه کنید. احتمالا آن‌ها از اینکه موجودی را با دست خود مراقبت کنند و نگرانش باشند لذت خواهند برد، مفاهیم جدید از مسئولیت پذیری را یاد خواهند گرفت و از رشد گیاهشان غرق شادی خواهند شد.

اجازه دهید کار مورد علاقه خود را انتخاب کنند

زمانی که به فرزند خود فرصت میدهیم تا یک کار را مدیریت و تنظیم کند، به توانمندی او کمک می‌کنید. خواه انجام یک کار در منزل باشد و خواه تمیز کردن خانه! اهمیتی ندارد، اما او علاوه بر یادگرفتن مهارت جدید اعتماد به نفس بیشتری را تجربه می‌کند.

آشنایی کودکان با آشپزی و پختن غذا

با کودکان با توجه به سنی که دارند آشپزی‌های متنوعی را امتحان کنید به کوچکترها لوازم کم خطری بدهید و سعی کنید در مخلوط کردن چیزها از آن‌ها کمک بگیرید، بزرگترها می‌توانند با مواد آماده غذا را آماده کنند. به علاوه باید کار مشترک ش ماهمراه با نظارت باشد تا به کودکان اسیبی نرسد همچنین شیرینی پختن در عید با کودکان بسیار لذت بخش است

یاد دادن نکات بهداشتی به کودکان

کودکان نباید اضطراب زیاد را تجربه کنند. اضطراب برای رشدروانی آن‌ها ضرر دارد و موجب بیماری‌های روحی برای آن‌ها می‌شود. تلاش کنید استرس و اضطراب را به آن‌ها انتقال ندهید و در عین حال نکات بهداشتی را برای این روزها به آن‌ها آموزش دهید. اول از همه شما به عنوان یک بزرگسال باید لوازم را ضدعفونی کنید، زیرا انتظار زیادی است که از کودکان بخواهیم هر بار مراقب دست زدن به چشم و بینی ولب خود باشند مطمئن باشیم که این کار را انجام می‌دهند. اما بودن لوازم مطمئن شویم و سپس به کودکان نکا بهداشتی را آموزش دهیم و بدون انتقال اضطراب مراة سلامت آن‌ها باشیم.

به کودکان خود بگویید که سخاوتمند باشند

از کودک خود بخواهید در سازمان دادن به خانه به شما کمک کند. لباس‌های بدون مصرف خود را برای هدیه دادن کنار بگذارد و یادبگیرد که سخاوتمند باشند، البته برای اهدای آن‌ها تا از بین رفتن کامل کرونا صبر کنید و بسته‌ها را در کمد نگهداری کنید. همچنین از کودکان بخواهید برای اعضای خانواده هدیه‌ای با لوازمی که در اختیار دارند تدارک ببینند.

برای آن‌ها کتاب‌های مناسب سنشان را بخوانید

شب‌ها فرصت خوبی است که برای کودکان کتاب‌های مناسب سنشان بخوانید. سعی کنید ژانر مورد علاقه آن‌ها را پیدا کنید و در عین حال مفاهیم انسانی را در این دسته بندی بگنجانید.

با آن‌ها ورزش کنید

بی تحرکی در خانه باعث خستگی و رخوت زیادی برای شما و کودکان و در نتیجه تنگ شدن خلقتان می‌شود کودکان منبعی از انرژی هستند که برای آن‌ها هم انجام حرکات هوازی جذاب خواهدبود. حرکات را به کمک آن‌ها طراحی کنید و به آن‌ها بگویید که حرکت‌هایی را طراحی کنند و شما هم مانند آن را انجام دهید.

بازی‌های دسته جمعی

بازی‌هایی کنید که برای کودکان هم مناسب باشد و آن‌ها را نیز درگیر کنید. کاراصلی کودکان بازی کردن است. آموزش‌های خود را هم در بازی کردن با آن‌ها قرار دهید. به عنوان مثال نقشه گنج بکشید و در روال دست یافتن به گنج که میتواند موارد مورد علاقه کودک شما باشد کارهایی را از آن‌ها بخواهید و علت آن را نیز به او بگویید. برای کودکان وقت بگذارید و سعی کنید شرایط ماندن در خانه روی اعصاب شما اثر منفی نداشته باشد و فضای خانه را شاد و پویا کنید تا کودکان هم با خوشی این دوره را بگذرانند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    18 3
    ما از رفتن روحانی و دولتش که حرف میزنیم همه خانواده از کوچک و بزرگ شاد و خوشحال می‌شوند
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 2
    به غیر از گزینه ۲ از هیچ کدومشون خوشم نیومد دوس دارم همش بشینم پای کامپیوتر و پی اس 4 و با دوستام بازی کنم، بهترین کار
  • یک علم جو IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    از آنجایی که من میدانم خدا را شکر کودکان شاد ترین بخش جامعه هستن با باب اسفنجی که روی اخلاق همه تاثیر گذاشته یک تاثیر خوب که اونم شاد بودن است در هر صورت
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    0 0
    به نظر من فکر خوبیه این کار ها سالم هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس