تحرکات بین المللی و منطقه‌ای برای پایان دادن به جنگ یمن

منابع آگاه به المیادین اعلام کردند که تحرکات بین المللی و منطقه ای و از سوی سازمان ملل برای پایان دادن به بحران یمن در جریان است.

به گزارش مشرق، منابع آگاه به المیادین اعلام کردند که اجماع نظر بین المللی و منطقه‌ای برای لغو قطعنامه ۲۲۱۶ درمورد یمن برقرار است و تصمیمی از سوی سازمان ملل وجود دارد تا تمامی طرف‌های سیاسی و نظامی یمنی را به پیوستن به مذاکرات دعوت کند.

به نقل از المیادین، منابع آگاه تصریح کردند که تحرکاتی در سطح بین المللی و منطقه‌ای و سازمان ملل برای پایان دادن به بحران یمن و توقف جنگ در جریان است.

این منابع اعلام کرد که اجماع نظر بین المللی و منطقه‌ای برای لغو قطعنامه ۲۲۱۶ درمورد یمن و جایگزین کردن آن با قطعنامه‌ای تحت بند هفتم وجود دارد.

به گفته این منابع؛ رایزنی‌های سازمان ملل به بررسی ساختاری جایگزین برای قطعنامه ۲۲۱۶، می‌پردازد که این ساختار بر توقف جنگ و ازسرگیری روند سیاسی میان طرف‌های یمنی تاکید دارد.

این منابع اعلام کردند که قطعنامه جدید بین‌المللی و سازمان ملل از همه طرف‌های سیاسی و نظامی یمن خواهد خواست وارد مذاکرات شوند. این تصمیم عملا صفحه عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن را خواهد بست و رایزنی های جاری بر بر روی یافتن جایگزینی برای هادی متمرکز است.

این در حالی است که محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پنجشنه تاکید کرد که هر گفتمان مثبت در قبال یمن منوط به رفع محاصره یمن به شکل عملی و در اولویت قرار دادن مسائل انسانی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 0
    مگه موقعی که میخواستین حمله کنین مذاکره کردین وحشی ها؟ محاصره رو لغو کنید و خساراتی که به یمن زدید هم پرداخت. ضمنا عناصر تروریستی و نیروهای مزدور گاوتون هم بکشید بیرون. مارب هم ازاد میشه حالا هی تو وین به عشاق وندی شرمن بگید این.... رو تو منطقه بفرسته اینور اونور التماس کنه. تمام.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 0
    باز مالک رسید در خیمه معاویه .انشاءالله که برادرانمان در یمن ،با قدرت خیمه معاویه را در هم بکوبند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس