کد خبر 1212215
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
جلسه

پیشنهادهای وزارت اقتصاد که از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفته است، عصر امروز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطرح و به تصویب رسید.

به گزارش مشرق، پنجاه و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی بعد از ظهر دوشنبه به ریاست رئیس جمهور و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضای این شورا برگزار شد و در این جلسه وضعیت بازار سرمایه و راهکارهای بهبود این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جلسه امروز با توجه به تاکید سران قوا بر ارائه راهکارها و اتخاذ سیاست‌های لازم برای رفع مشکلات در بازار سرمایه و رونق و توسعه آن، پیشنهادهای وزارت امور اقتصادی و دارایی که از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفته است، مطرح و به تصویب رسید.

تقویت مالی صندوق تثبیت بازار سرمایه برای حمایت از سرمایه های خرد و رونق بازار سرمایه و رفع ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی برای خرید سهام توسط شرکت های سرمایه گذاری و کارگزاری ها از جمله پیشنهادهایی بود که در راستای تقویت بازار سرمایه و بهبود آن مورد تصویب شورایعالی هماهنگی اقتصادی قرار گرفت.

تقویت حضور بانک ها در بازار بورس با هدف حمایت از سرمایه گذاران خرد از دیگر پیشنهادهایی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد مربوط به منظور جبران زیان خریداران واحد های سرمایه گذاری عرضه شده توسط دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

رئیس جمهور در ابتدای این جلسه با تاکید بر اهمیت شب های قدر و فرصت بهره مندی از فیوضات معنوی این شب ها برای حرکت در مسیر اصلاح و رستگاری، اظهار امیدواری کرد که امت اسلامی بویژه مردم مومن ایران همانند گذشته از برکات شب های عزیز قدر، بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین با اشاره به شب شهادت جانگداز و مظلومانه مولای متقیان حضرت علی(ع)، گفت: همه باید تلاش کنیم به عنوان پیروان و عاشقان آن امام همام در مسیر واقعی حق گام برداریم.

روحانی، امیر المومنین علی(ع) را شهید راه عدالت خواند و افزود: عدالت از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در مسیر تحقق این آرمان بزرگ و مهم استمرار یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    4 1
    تا ایندولت هست به سرانجام نخواهد رسید
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      0 1
      اینم بدرخواست مجلس بود برای حمایت از سهامداران خرد دولت که بی خیاله و راضیه چون درآمد خوبی پیدا کرده
  • نادری IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    200 میلیون دلار معادل 5هزار میلیارد تومان هست که در برابر 150 هزار میلیاردی که اخیر یکی دو ماهه اخیر خروج داده رقمی هست؟؟؟ آیا توان جمع کردن صفها ی اولیه رو داره خروج پول عادی روزانه شده
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    آخه چرا بایاد انبارها پراز برنج باشه وزمینها پراز گندم وپیاز کیلویی500تومان ودرحال خرابی باشه ولی درمغازه ها پیاز5000تومان باشه!؟چرا دولت حمایت نکرد اینها رویا قانون را اجرا نکرد!؟
  • محم IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    2 1
    بورس جلسه نمیخواهد بورس تشنه اعتماد از دست رفته ایست که به این زودی باز نخواهد گشت اعتماد.اعتماد
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    همه قوا اتفاق نظر دارند که دخالت دولت در اقتصاد فساد زا و نتیجه عمس دارد. اما اصرار به دخالت مانند مصوبه فوق . ایا نادانی است یا خیانت؟
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 1
    بورس حمایت روانی می خواست اونم از طرف کلیت حاکمیت وگرنه پول در بازار هست خواهید دید که طوره در چند دقیقه عرضه ها بلعیده میشه پول ترس نباید داشته باشه با این مصوبه ترس سرمایه گذاران از بین میره
  • DE ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    2 0
    رونق سرمایه دولت و سیستم یا مردم ؟؟؟؟؟ رونق سرمایه با کشاندن مردم به بورس ناپایدار و فروش اوراق بها دار بی ارزش در مقابل پول ؟؟؟ دامها و خوابهای تازه برای مردم ! پول بده ، کاغذ بگیر !
  • ابوالفضل IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    2 0
    یه حقه بازی جدید
  • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    2 0
    بابا جان یک چند روز مثبت کنید نمادها ببینید چه طوری پول وارد می شود ؛ مردم دیوانه نیستند که به سمت ارز دیجیتال میروند سود می خواهند سود ؛ بورس را سود ده کنید . لا مذهب ها الان 8 ماه زیانده است ؛ شما یک ماه سودده کنید پول ها می آیند مطمئن باشید
  • محمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    2 0
    بزک نمیر بهار میاد کمپوزه با خیار میاد
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 0
    دبیر انجمن واردکنندگان برنج: با بالا رفتن قیمت، ۶۷ میلیون ایرانی دیگر نمی توانند برنج بخرند دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: افزایش قیمت برنج باعث شده از جمعیت ۸۲ میلیون نفری مردم ایران فقط ۱۵ میلیون نفر بتوانند به راحتی برنج بخرند و از امکان مصرف این محصول مغذی برخوردار باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس