کد خبر 1211529
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
پرواز ارتفاع پایین جنگنده‌های صهیونیستی در آسمان لبنان

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان وجود مناقشات و اختلافات سیاسی را مانع اصلی تشکیل دولت در این کشور دانست.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری النشره «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان روز گذشته طی یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که اوضاع اجتماعی و اقتصادی و مالی کشور از ابتدا در نتیجه انباشت مشکلات از دهه‌های طولانی بسیار بد بود و ما انتظار نداشتیم این حجم از مصیبت‌های پی در پی طی شش ماه روی هم انباشته شود.

بیشتر بخوانید:

چه مناطقی در اراضی اشغالی در تیررس حزب الله هستند؟

حسان دیاب گفت، ما برگزاری جلسات فوق‌العاده شورای وزیران را رد نمی‌کنیم و طبق آنچه در ماده ۶۴ قانون اساسی آمده وظایفی که بر عهده دولت پیشبرد امور است را انجام می‌دهیم.

وی افزود، هنگامی که استعفای خود را تقدیم کردم رای اعتماد پارلمان را از دست دادم؛ بنابراین ما از برگزاری جلسه برای رسیدگی به امور مختلف در دولت پیشبرد امور خودداری نمی‌کنیم؛ اما قانون اساسی این اجازه را به ما نمی‌دهد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان تصریح کرد، اختلافات و درگیری‌های سیاسی برای دور زدن تشکیل دولت بعد از استعفای ما وجود دارد و همین امر مانع تشکیل دولت می‌شود و در این شرایط زمان رو به اتمام است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر هیئت لبنانی به عراق اظهار داشت که سفر به عراق لغو نشد بلکه بنا به گفته برادران عراقی و به دلیل مسائل داخلی آنها این سفر به تعویق افتاد و قرار است تاریخ جدیدی برای آن تعیین شود.

بیشتر بخوانید:

کارشناس صهیونیست: وعده نصرالله علیه اسرائیل در آسمان لبنان عملی شد

دیاب درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نقطه ۲۹ در مذاکرات از طرف لبنان مطرح شده و منتظر موافقت برای اصلاح این دستور هستیم. صرف نظر از آن ما بر موضع لبنان در تعهد به حقوق خود در نقطه ۲۹ پایبندیم و منتظریم «میشل عون» رئیس جمهوری کشور این دستور را امضا کند.

حسان دیاب افزود، همچنین در بررسی‌های ارتش مشخص شد کشور ما در نقطه ۲۹ دارای حق است و من آن را امضا کردم. اکنون این پرونده در دست رئیس جمهور است و منتظریم تا با آن موافقت کند.

وی درباره تصمیم عربستان سعودی در ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی لبنان اظهار داشت که لبنان نمی‌خواهد دروازه قاچاق مواد مخدر به روی هر کشوری از جمله عربستان سعودی باشد. نیروهای امنیتی لبنان در این زمینه باید با عربستان همکاری کنند و همچنین من وزیر کشور را مسئول پیگیری این موضوع با طرف سعودی کردم.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در ادامه به پرونده انفجار بندر بیروت در آگوست۲۰۲۰ پرداخته و اعلام کرد که این پرونده در قوه قضاییه است و من دخالتی در دادگستری ندارم. در مرحله اول هنگامی که دادستان از من خواست با قاضی دیدار کنم با این امر موافقت کردم؛ اما طبق اصل ۷۰ قانون اساسی پیگرد قانونی و دادرسی این پرونده از طریق پارلمان انجام می‌شود.

دیاب همچنین در پاسخ به سوالی درباره روند مبارزه با فساد و تشکیل دولت در لبنان گفت که من رئیس یک دولت تکنوکرات بودم و این تجربه بسیار دشواری است. همه می‌دانند که فساد وجود دارد اما من انتظار این حجم از فساد در کشور را نداشتم و منظورم نظام عمیقی است که در مفاصل دولت نفوذ کرده است. من از تجربه خودم پشیمان نیستم اما متاسفانه متوجه شدم که بخش بزرگی از طبقه سیاسی لبنان منافع جامعه و کشور را در نظر نمی‌گیرند.

از طرف دیگر ستاد فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طی دو روز گذشته دو هواپیمای جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان اقدام به انجام پروازهای چرخشی در آسمان مناطق جنوبی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است، موضوع تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان با هماهنگی نیروهای «یونیفل» ( نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) پیگیری خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    ال سعود کثیف خائن نمیگذارد لبنان در مقابل صهیونیست های کثیف قوی شود. نمی گذارد که اربابان صهیونیستش را از کرده خود پشیمان کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس