کد خبر 1210505
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
رایزنی برجامی

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات ایرانی در مذاکرات برجام امروز با وزیر امور خارجه اتریش دیدار و پیرامون برجام رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه اتریش در توئیتی با اشاره به این ملاقات نوشت: مذاکرات درباره احیای برجام در وین جریان دارد. الکساندر شالنبرگ (وزیر امور خارجه اتریش) با معاون وزیر خارجه ایران امروز دیدار کرد تا ضمن مروری بر روند مذاکرات درباره گام‌های بعدی گفت‌وگو کنند.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی سه هفته گذشته در وین گردهم آمده تا در خصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند. آن‌ها تاکنون چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته‌ای پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند.

دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام سه‌شنبه گذشته با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گراندهتل وین برگزار شد. در این جلسه حاضرین تصمیم به تسریع روند گفت‌ وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد. همچنین تصمیم گرفته شد که گروه سوم با نام «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌ وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

روز گذشته دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین بار تشکیل جلسه داد. همچنین نشست‌هایی به صورت دو و چندجانبه میان رییسان هیأت‌های مختلف ایران و ۱+۴ برگزار شد.

قرار است گزارش کارگروه‌های کارشناسی به کمیسیون مشترک ارائه و در صورت نیاز کمیسیون بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

وزیر امور خارجه اتریش هفته گذشته گفت: نسبت به پیشرفت روند مذاکرات وین خوش بین هستم و به نفع همه است که نسبت به اجرای کامل و موثر برجام از سوی تمام طرف‌ها و همچنین بازگشت آمریکا به توافق اطمینان حاصل کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس