کد خبر 1210014
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

عوامل زیادی بر قیمت فرش ماشینی تاثیر دارد که  اما در بین تمام این عوامل، چهار مورد از مشخصات فنی که بیشترین تاثیر را بر قیمت فرش دارد عبارتند از شانه فرش ، تراکم فرش ، جنس نخ فرش ماشینی، سایز فرش  که به طور مستقیم بر قیمت تمام فرش ها تاثیر دارد و در صورتیکه شرایط برای فرش ها یکسان باشد باید این موارد را بررسی کنیم تا بتوانیم فرش ایده آل خود را انتخاب کنیم.

 البته علاوه بر موارد بالاعواملی هستند که به صورت غیر مستقیم بر قیمت و کیفیت فرش تاثیر میگذارد که در این مقاله به بررسی تک تک آنها میپردازیم.

خرید فرش ارزان

بررسی عوامل فنی بر کیفیت فرش

· شانه و تراکم

تراکم عرضی فرش ( شانه) :

تعداد ریشه در یک متر عرض فرش را شانه می گویند که با نمره شانه ماشین بافندگی یکی است.

تراکم پودی فرش (تراکم) :

به تعداد نخ های پود در یک متر طول فرش تراکم می گویند که نقش بسیار تعیین کننده ای در ثبات ابعادی فرش هنگام استفاده و شستشو دارد.هر چه تراکم پودی فرش بیشتر باشد، فرش اصطلاحاً  “سفت تر” خواهد شد و مشکل جمع شدن، تا خوردن و چروک شدن فرش وجود نخواهد داشت.

هرچه مقدار شانه و تراکم یک فرش بیشتر باشد آن فرش ریزبافت تر بوده و طرح های ظریفتر و زیباتری را در نقشه این فرش ها می توان به کار برد!

تاثیر شانه و تراکم بر قیمت فرش بدین صورت است که هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال فرش 1200 شانه با تراکم 3600 از فرش 1000 شانه با تراکم 3000 قیمت بالاتری دارد. همچنین فرش 700 شانه تراکم 2550 نسبت به فرش 700 شانه تراکم 2100 قیمت بیشتری دارد. فقط شما باید بتوانید به درستی شانه و تراکم فرش را تشخیص دهید و اطلاعت جامعی در مورد آن داشته باشید.

· تاثیر جنس نخ فرش ماشینی

عامل دیگری که علاوه بر قیمت فرش، تاثیر زیادی بر لطافت و زیبایی و حتی طول عمر فرش دارد، جنس الیاف به کار رفته در تولید فرش است! از این میان انواع مختلف الیاف از جمله پلی استر، پلی پروپیلن و ورژن،  نخ های آکریلیک طول عمر بسیار بالایی دارند و فرش هایی که با الیاف آکریلیک بافته می شوند ضمن اینکه نرمی و لطافت بسیار بالایی دارند، این نرمی و لطافت را سالهای طولانی حفظ می کنند. اما نخ های آکریلیک نسبت به نخ های پلی استر (که به ابریشم مصنوعی معروف هستند) براقیت کمتری دارند!

· تاثیر سایز فرش ماشینی بر قیمت

یکی از عوامل مهمی که تاثیر مستقیم بر قیمت فرش دارد سایز آن است. برای قیمت گذاری هر فرش معمولا قیمت فرش را برحسب سایز 4*3 (فرش 12 متری) اعلام میکنند که مبنای محاسبات قرار میگیرد. برای محاسبه سایزهای دیگر ابتدا مساحت فرش را با توجه به ابعاد آن حساب میکنیم و در قیمت هر متر فرش ضرب میکنیم.

در فرش سایز های استاندارد وجود دارد از جمله سایز 4*3 ( 12 متری) ، 3/5*2/5 (6 متری) ، 3*2 (6 متری)، سایز های قالیچه 4*1، 2/25*1/5 ، 3*1، 2*1، 1/5*1 و سایزهای دایره 1*1، 1/5*1/5، 2*2 .

اگر مشتری به حسب متراژ منزلش سایزی غیر از سایزهای استاندارد بالا نیاز داشت میتواند میتواند سایز مد نظر خود را سفارش دهد، فقط علاوه بر هزینه اصلی که از متراژ فرش بدست می آید هزینه ای اضافه تر برای طراحی باید پرداخت نمایند. هزینه طراحی هم بر حسب سایز، نوع فرش از لحاظ شانه و تراکم و طبق مصوبات هر شرکتی متفاوت است.

خرید فرش ارزان ماشینی

حتما میدانید که خرید فرش ارزان دلیلی دارد، بعضی از این دلایل میتواند ناشی از کیفیت پایین و یا ویژگی های خاص فرش باشد. این را هم براتون توضیح میدهیم ویژگی های خاص فرش چی هست که میتواند بر قیمت فرش تاثیر بگذارد.

خرید فرش ارزان

دلایل ارزان بودن فرش :

1- خرید مستقیم از کارخانه فرش کاشان

با خرید از کارخانه بدون واسطه قیمت فرش برای شما مناسب تر خواهد بود. اگر در امکان حضور در کارخانه فرش برای شما وجود ندارد میتوانید به سایت رسمی شرکت فرش مورد خود مراجعه نمایید و در میان انواع طرح و رنگ های مختلف، فرش مورد نظر خود را انتخاب کرده و خرید اینترنتی خود را تکمیل نمایید.

2- خرید فرش استوک

فرشیکه به  دلایل مختلف همچون تغییر رنگبندی، عدم استقبال بازار از یک طرح تولید شده و تغییر کاربری دستگاه و… ممکن است تولید آن متوقف شود به عنوان فرش استوک شناخته می شود که به آن چ فرش بدون پشت یا بدون پشتوانه یا نخفیفی نیز گفته می شود. معمولا این فرش ها دارای کیفیت بالا و با قیمت 20-30 درصد کمتر از فرش های دیگر به فروش می رسد.

خرید فرش ارزان

3- خرید فرش قدیمی

فرش هایی که با تکنولوژی و  ماشین های بافندگی قدیمی و یا اورهال شده بافت میگرددکه باعث میشود که با تعداد شانه و تراکم پایین تر تولید می شوند ولی اگراز الیاف خوب در تولید این فرش ها استفاده شود دارای کیفیت مناسب بوده و گزینه خوبی برای خرید است.

4- خرید فرش دست دوم

   معمولا افرادی که به دنباله روی از مد هر ساله دکوراسیون خانه هایشان را تغییر میدهند مطمئنا فرشهایشان را نیز تعویض میکنندکه میتوانند گزینه مناسبی برای خانه باغ ها، ویلاها، محل هایی که کمتر مورد استفاده قرار میگیرند، باشد که حتی این فرش ها میتوانند دارای ضمانت نامه هم باشند.

5- فرش تعمیری

فرش هایی که دارای عیب هایی مانند نخ کش شدن، پاره بودن، آهار نامناسب، بافت نادرست و ... باشد جز فرش های تعمیری محسوب میشوند که باید عیب آنها برطرف شده تا بتوان از آنها استفاده کرد. دقت نمایید که با توجه به اینکه قیمت این فرش ها پایین تر است ولی خرید آن نیاز به ریسک بالاتری دارد. پس در انتخاب خود دقت نمایید.

6- فرش تبدیلی

تولیدکننده هایی که توانایی خرید دستگاه های مدرن و پیشرفته را ندارند و میخواهند در عرصه رقابت با دستگاه های مدرن و تولید به روز باقی بمانند، دستگاه های قدیمی خود را به دستگاه هایی که بتوانند فرش با تعداد شانه بالا تولید کنند، تبدیل میکنند که مسلما کیفیت بافت دستگاه تبدیلی تفاوت بسیاری با دستگاه های جدید دارد.

7- خرید فرش با الیاف ورژن

نخ ورژن از گرانول نو و دسته اول پتروشیمی تولید می شود. نخ ورژن در مقایسه با نخ پلی استر با دوام تر و لطیف تر می باشد. به دلیل یکنواختی الیاف موجود در نخ ورژن ثبات رنگ آن بسیار بالا است و با پا خوردن از نرمی و لطافت آن کم نمی شود.

با توجه به اینکه قیمت نخ ورژن نسبت به نخ اکرولیک ارزان تر است برای تولید فرش ماشینی مناسب قیمت، طرفداران خاص خود را پیدا کرده است به ویژه بعضی کارخانجات فرش ماشینی کاشان محصولات خود را با این الیاف تولید می کنند و بسیاری از خانواده ها برای خرید فرش جهیزیه ارزان از این محصولات استقبال کرده اند اما به کیفیت الیاف اکریلیک نمیرسد و کارایی آن تقریبا نصف فرش اکریلیک است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس