کد خبر 1213991
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
درخواست اتحادیه اروپا از آمریکا برای صادرات واکسن

کمیسیون اروپا روز جمعه از ایالات متحده و سایر کشورهای مهم و بزرگ تولیدکننده واکسن کرونا خواست تا واکسن‌های تولیدی خود را صادر کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا روز جمعه از آمریکا و سایر کشورهای بزرگ و مهم تولیدکننده واکسن کرونا خواسته است تا به جای صحبت کردن درباره لغو حقوق مالکیت معنوی مربوط به تولید واکسن کرونا، واکسن های تولیدی خود را صادر کنند.

بیشتر بخوانید:

چرا آمریکا به تعهداتش پایبند نیست؟

اورسولا فون درلین رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست رهبران اروپایی گفت: مذاکرات درباره لغو حقوق مالکیت معنوی، منجر به تولید یک واکسن کرونا در کوتاه مدت یا میان مدت نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما هم اکنون برای کل جهان نیاز به واکسن داریم ولی مذاکرات درباره مالکیت معنوی تولید واکسن در کوتاه مدت و میان مدت موجب تولید واکسن نخواهد شد. اتحادیه اروپا تنها منطقه یا قاره دموکراتیک این جهان است که واکسن کرونا را در ابعاد بزرگی صادر می کند.

رئیس کمیسیون اروپا اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد واکسن تولیدی اروپا به حدود ۵۰ کشور جهان صادر می شود. و ما از همه کشورهایی که در مذاکرات مربوط به لغو حقوق مالکیت معنوی شرکت دارند، می خواهیم تا به ما برای تعهد به صادرات بخش زیادی از واکسن های تولیدی خود ملحق شوند. در شرایط کنونی تنها تولید بیشتر، لغو موانع صادراتی و به اشتراک گذاشتن واکسن های تولیدی می تواند به مقابله سریع با شیوع ویروس کرونا کمک کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس