کد خبر 1208798
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
۸۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان دچار تفرقه و چنددستگی شده است

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند که ایالات متحده به خاطر افزایش تنش‌های سیاسی و نژادی با تفرقه و چنددستگی روبرو شده است.

به گزارش مشرق، نظرسنجی تازه ان‌بی‌سی نیوز حاکی است ۸۲ درصد شهروندان آمریکایی گفته‌اند ایالات متحده با تفرقه و چنددستگی مواجه است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا ۱۲ فرد و ۲۰ نهاد روس را تحریم می‌کند

بر اساس این گزارش، ۳۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که مهمترین مساله‌ای که کشور هم اکنون با آن روبرو است، شیوع ویروس کرونا است. دومین مساله مهم در دیدگاه شرکت کنندگان در این نظرسنجی، متحد کردن کشور است و ۲۳ درصد نیز گفته‌اند که روابط نژادی مهمترین مساله ایالات متحده در شرایط فعلی است.

در حالی که حدود ۱۰۰ روز از ریاست جمهوری جو بایدن می‌گذرد، رای دهندگان آمریکایی دیدگاه خود را نیز درباره عملکرد وی بیان کرده‌اند.

اکثر آمریکایی‌ها گفته‌اند که از عملکرد بایدن در قبال شیوع ویروس کرونا و همین طور تلاش‌های وی برای اتحاد کشور راضی هستند ولی تنها ۴۹ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند از عملکرد بایدن برای سر و سامان دادن به روابط نژادی راضی هستند.

میزان رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن در زمینه مهاجرت و امنیت مرزها به کمتر از ۳۳ درصد رسیده است. تنها ۳۴ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن برای مقابله با خشونت اسلحه ابراز رضایت کرده‌اند. ۳۵ درصد آمریکایی‌ها نیز از راهبرد بایدن برای مقابله با چین راضی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس