قرآن نمایه

تعلقات دنیا غل و زنجیرهایی است که مانع حرکت انسان با اولیای الهی می شود و ماه رمضان فرصتی برای رهایی از این اسارت و همراه شدن با اهل بیت (ع) است.

به گزارش مشرق، آیت الله سید مهدی میرباقری همزمان با آغاز دهه دوم ماه مبارک رمضان در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در این ماه ضیافت، رزق‌های فراوانی در سفره الهی وجود دارد و انسان باید ندای دعوت کننده این ماه مبارک که وجود مقدس حضرت رسول اکرم (ص) است را بشنود تا بتواند این ماه را درک کند.

بیشتر بخوانید:

توصیه مهم آیت‌الله بهجت به مردم چه بود؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در سوره‌ای که توصیه شده در سحرهای ماه رمضان خوانده شود چنین می‌فرماید خداوند متعال منادی دارد که ما را به سوی پروردگار فرا می‌خواند؛ و روزه داران با خواندن این آیات اقرار می‌کنند که ما این ندا را شنیدیم؛ بنابراین این ندا را باید در ماه مبارک رمضان شنید.

وی با بیان اینکه رزق موجودی که بر سر سفره ماه مبارک رمضان وجود دارد بر اساس ظرف وجودی انسان و فضل الهی است، عنوان کرد: خدای متعال در این ماه رزق‌های عجیبی نازل کرده که یکی از آنها رزق‌ها قرآن است. رمضان سفره‌ای است که در آن قرآن نازل شده است.

انس با قرآن کریم افضل اعمال در ماه مبارک رمضان است

آیت الله میرباقری با بیان حدیثی عنوان کرد: روایت شده هم‌سفر شدن با قرآن و حلول به آستان آن افضل اعمال است؛ قرآن بالاترین رزق ماه رمضان بوده که ممکن است نصیب انسان شود. رزق قرآن در ماه رمضان نازل شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایات، تصریح کرد: روایت شده هر کسی در ماه مبارک رمضان تنها یک حرف از قرآن را بخواند صد حسنه به او عطا می‌شود و صد سیئه از او پاک می‌گردد. این کتاب از محضر خداوند به قلب پیامبر نازل شده و تنها وجود مقدس ایشان است که می‌تواند حامل قرآن باشد در غیر این صورت قرآن کریم بر هیچ قلبی نازل نمی‌شد.

وی با بیان اینکه انسان به واسطه قرآن می‌تواند از ظلمات به سوی نور حرکت کند، اظهار داشت: اگر کسی با قرآن کریم انس بگیرد چیزی به او اضافه و یا کم می‌شود؛ بنابراین انسان با قرابت قرآن، یا چراغ هدایتی در وجود او روشن می‌شود یا کوری از دلش برداشته خواهد شد.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه قرآن کریم شفا دهنده دل‌ها است، تصریح کرد: انسان در ماه مبارک رمضان می‌تواند از آتش دوزخ رها شود و به واسطه پیامبر اکرم (ص) حقایق عالم هستی را درک کند چرا که ایشان چشم و گوش حقایق هستی هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دنیا فرصتی برای رسیدن به رزق امام است، گفت: انسان اگر در این ماه به امام نرسد برده آتش خواهد شد؛ کسانی که در عالم دنیا همراه طاغوت و ظالمان حرکت می‌کنند اصحاب آتش هستند. گناه و صفات رذیله اسارت دنیا و ابلیس است و آدمی تا زمانی که در اسارت است نمی‌تواند با اهل بیت (ع) حرکت کند.

وی ادامه داد: تعلقات دنیا غل و زنجیرهایی است که مانع حرکت انسان با اولیای الهی می‌شود و آدمی با استفاده از رزق‌های ماه مبارک رمضان می‌تواند خود را از این غل و زنجیرها رها کند و با اهل بیت (ع) همراه شود. مؤمن و محب اهل بیت (ع) برده آتش نیست زیرا ولایت دشمن را قبول ندارد اما ممکن است خطایی از او در عالم دنیا سر بزند که با استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان می‌تواند خود را از آن خطاها دور سازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس