صوت/ راه های رسیدن به ذکر خدا؛ استاد میرباقری

استاد حوزه علمیه قم گفت: با همین عاشوراست که لشگر امام زمان(عج) تجهیز می‌شود و این لشگر با حرف‌ها و تحلیل‌های روشن‌فکرها تجهیز نخواهد شد بلکه با اشک بر سیدالشهدا تجهیز می‌شود.

به گزارش مشرق، آیت الله سید مهدی میرباقری طی سخنانی در مراسم شام غریبان حرم بانوی کرامت اظهار کرد: عاشورا بزرگ‌ترین بلای تاریخ بشریت است که بر امت رسول خدا واردشده است و تمامی انبیاء الهی بر این مصیبت گریسته‌اند.

وی افزود: این بلای عظیم با تمامی حزن و اندوهی که دارد و آسمانیان و زمینیان بر این مصیبت گریسته‌اند، دارای جمال باطنی متفاوتی است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در متن این بلای عظیم یک ضیافتی خداوند برای امام حسین علیه‌السلام مهیا نموده و یک رزق عظیم دائمی و سفره‌ای  برای حضرت پهن‌شده که تمام عوالم و انبیاء بر سر این سفره و این ضیافت الهی مهمان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انبیاء الهی از سماوات برای زیارت امام حسین علیه‌السلام به سرزمین کربلا و حرم سیدالشهدا فرود می‌آیند تا از رزق معنوی و آثار و برکات این زیارت بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: هر شب جمعه رحمت خداوند به کربلا هبوط می‌کند و عنایت خداوند به کربلا یک عنایت خاص و ویژه است که باعث می‌شود انبیاء الهی به این سرزمین بیایند و از الطاف و عنایات ویژه خداوند بهره‌مند شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: امام حسین علیه‌السلام زیباترین بندگی را انجام داده و در عالم عبادتی به این زیبایی پیدا نمی‌شود و حقیقت این است که مزد و اجر خداوند در حق سیدالشهدا زیباتر از این بندگی است.

آیت الله میرباقری اظهار کرد: تمام انبیاء الهی  از کار بی‌بدیل امام حسین علیه‌السلام در حیرت هستند و این همان توفیق الهی است و مزد این کار از نفس کار زیباتر است چراکه وفای امام حسین علیه‌السلام  زیباترین وفا مقابل خداوند بود اما وفای خداوند زیباتر از وفای حض

رت است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تأکید کرد: شیطان تمام تلاش خود را کرد که امام حسین علیه‌السلام به عهد خود وفا نکند اما حضرت در گودی قتلگاه بالاترین وفا را نسبت به عهد خود نمود.

وی در ادامه گفت: ضیافتی که خداوند برای امام حسین علیه‌السلام برقرار نموده قابل‌درک نیست و فقط حضرات معصومین می‌توانند عظمت آن را درک نمایند چراکه انسان به واسطه این ضیافت به حیات طیبه خواهند رسید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: هر خبری در عالم است بر سر این سفره سیدالشهداست و تمام عالم درگیر این مسئله هستند و همه انسان‌ها به جز عده‌ای معدود که معاند هستند و بر این مصیبت اشک نریخته‌اند به واسطه این لطف امام هدایت خواهند شد.

آیت الله میرباقری تأکید کرد: تمام مکارم اخلاقی در عاشورا بروز و ظهور پیداکرده است و اگر پرده‌ها کنار رود و جمال این بلای عظیم مشاهده شود تازه ابعاد و برکات و آثار این ضیافت الهی مشخص و باعث شکر می‌شود.

وی افزود: شیاطین امروزه درصدد ایجاد شبهات هستند و عده‌ای روشنفکر با یک ادبیات مدرن و به‌ظاهر علمی تکرار می‌کنند که چرا امام به کربلا رفتند و چرا انسان‌ها گریه می‌کنند بر این بلا؟ متأسفانه این‌ها نفهمیده‌اند این ضیافت الهی در سایه همین اشک ریختن‌ها به‌دست‌آمده و مهم‌ترین سلاح برای طهارت نفس و عبور از شیطان و همراهی با سیدالشهدا و حضور در لشکر امام زمان(عج) و شناخت شیاطین به واسطه اشک بر سیدالشهداست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: با همین عاشوراست که لشگر امام زمان(عج) تجهیز می‌شود و این لشگر با حرف‌ها و تحلیل‌های  روشن‌فکرها تجهیز نخواهد شد بلکه با اشک بر سیدالشهدا تجهیز می‌شود و همین افراد روشنفکر که به دنبال تحلیل و تبیین واقعه عاشورا هستند از قافله حسینی جا خواهند ماند.

آیت الله میرباقری تأکید کرد: دشمن از تعطیلی محافل عاشورایی خوشحال می‌شود و امسال سکولارها تلاش کردند که در ماه محرم اقامه عزا نشود اما نتوانستند این محافل حسینی را تعطیل کنند.

وی در پایان گفت: ضیافت الهی امام حسین علیه‌السلام  یک روی سکه‌اش بلا است و حضرت  از همین بلای عظیم به این ضیافت الهی رسیده‌اند و کسی این ضیافت الهی  را می‌بیند و جمال آن را مشاهده می‌کند که از مدخل بلا عبور کرده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس