کد خبر 1206156
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
Bernees

ناو محافظ جدید ارتش مصر که از ایتالیا خریداری شده است وارد بندر اسکندریه این کشور شده و خدمت خود را آغاز کرد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، نیروی دریایی ارتش مصر دومین ناو محافظ از کلاس FREMM را که در ایتالیا ساخته شده است را تحویل گرفته و با ورود این ناو به بندر اسکندریه این کشور رسما به موجودی عملیاتی این کشور اضافه شد. این شناور که در خدمت مصری ها به اسم Bernees شناخته می شود ، دومین و آخرین شناور از این کلاس است که از ایتالیا به این کشور ارسال شده است. مصری ها البته یک فروند از شناورهای کلاس FREMM  را نیز از فرانسه خریداری کرده و در خدمت دارند. این سه شناور به نوعی قوی ترین ناوهای سطحی حال حاضر نیروی دریایی مصر را تشکیل می دهند.

تحویل ناو جنگی جدید به ارتش مصر+عکس

ناو تحویل شده به مصری ها در اصل برای نیروی دریایی ایتالیا در حال ساخت بوده است که بر اساس توافقاتی به مصر فروخته شده است. وزن این ناو در حدود ۶۷۰۰ تن و طول آن نیز ۱۴۴ متر است. این شناور به رادار آرایه فازی فعال MFRA ساخت شرکت لئوناردو مجهز شده است. این شناور در سیستم پیشران خود از سیستم ترکیبی تورین گازی و موتور دیزلی بهره می برد و می تواند به سرعت نهایی ۵۰ کیلومتر در ساعت برسد. این شناور در حوزه تسلیحاتی به ۱۶ تیر موشک ضد هوایی  Aster از مدل های ۱۵ و ۳۰ در کنار ۸ تیر موشک کروز ضد کشتی و حمله به اهداف زمینی Otomat Mk ۲ ، یک توپ ۱۲۷ میلی متری ، یک توپ ۷۶ میلی متری و دو توپ ۲۵ میلی متری مجهز شده است. این شناور توان پذیرش دو بالگرد را نیز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    11 1
    هم زیباست هم پیشرفته. ما هم بسازیم
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      0 5
      عمرا4365
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    6 1
    لامصب این ناو های کلاس جدید هم ظاهر خوبی دارن هم تجهیزات بیشتر. حیف که ما چنین ناو هایی نداریم
  • CA ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    3 11
    زنده باد جمهوری مصر عربی
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    9 2
    البته زیرنظر اسراییل ساخته شده که درموقع لزوم کارایی چندانی درمقابل اسراییل نداشته باشد وبایک اشاره اسراییل تمام سیستمهای الکترونیکی وهدایت اتش از راه دور کنترل وازکار بیفتد.ا زاین شیاطین هیچ چیز بعید نیست.
  • عاشق ایران IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    2 0
    ناو به این خشکلی و بزرگی و جذابی فقط 16 موشک پدافندی و 8 موشک کروز داره ناوهای محافظ جماران رو اگر به موشک عمود پرتاب مجهز بشه و پرتاب گر های کروزش از دوتایی به چها تایی افزایش پیدا کنه از لحاضدپدافند و ضد اهداف زمینیش قوی تره جمعا تجهیزاتش میشه 8 کروز و24پدافند برد بلند باور373 6 اژدر 533 م م با هزینه شاید یک چهارم کلاس موج قدرت تدافعی و هجومیش از این ناو به این گندگی و بزرگی قوی ای بیشتره
  • محمد رضا قبادی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    خیلی خوب است ناو های قدرتی ای کاش ایران بزرگترین بسازد آرزو موفقیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس