کد خبر 1205787
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
سوپرلیگ اروپا

لوئیس فیگو، رونی، اوزیل و بازیکنان دیگر فوتبال جهان در خصوص تشکیل رقابت سوپرلیگ اروپا صحبت کردند.

 به گزارش مشرق، اعلام موجودیت سوپرلیگ اروپا، جنجالی بزرگ را در دنیای فوتبال به راه انداخته و باعث شده تا همه چیز به حالت تعلیق درآید. ۱۲ باشگاه سعی دارند تا در یک لیگ دیگر موسوم به نام سوپرلیگ اروپا بازی کنند و این مسئله باعث عصبانیت یوفا شده است. در پی این اتفاقات لیگ‌های برتر انگلیس، ایتالیا و اسپانیا سعی دارند هر چه سریع تر تیم‌های موافق با سوپرلیگ را در رقابت خود بیرون کنند.

تاکنون چلسی و منچستریونایتد از اتحادیه باشگاه اروپا خارج شده‌اند و این بدین معنا بوده که دیگر این تیم‌ها در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده بازی نخواهند کرد. البته هنوز چیزی مشخص نیست و ممکن است تمام این اتفاقات تغییر کند.

آندر هررا اولین بازیکن شاغل فوتبال بود که نسبت به سوپرلیگ اعتراض کرد. او در تیم پاریس بازی می‌کند. تیمی که به دستور ناصر الخلیفی از حضور در سوپرلیگ انصراف داده و پشت یوفا ایستاده است.

هررا گفت: من عاشق فوتبالم، فوتبالی با حضور تماشاگران، فوتبالی که قلبش امیدوار است تیم‌ها در بزرگترین رقابت‌ها شرکت کنند. اگر لیگ ملت‌های اروپا برگزار شود، این امیدواری نابود خواهد شد. من نمی‌توانم ساکت بمانم و این رقابت را تحمل کنم. معتقدم که لیگ قهرمانان اروپا باید بهبود پیدا کند و بهتر شود ولی این لیگ چیزی نیست جز دزدی ثروتمندان.

لوکا پودولسکی در این خصوص گفت:‌ به اعتقادم توهین شد. فوتبال مایه خوشحالی است. آزادی، عشق، طرفداری و همه چیز. این پروژه واقعا حال به هم زن است. اصلا چنین چیزی منصفانه نیست و آدم را ناامید می‌کند. تا ابد مقابل این رقابت مبارزه می‌کنیم.

لوئیس فیگو اظهار داشت: این حرکت حریصانه، بی رحمانه فوتبال پایه، فوتبال زنان و گسترش جامعه فوتبال را نابود می‌کند. برخی از افراد به منافع شخصی هیچ توجهی نسبت به شایستگی این ورزش ندارند.

مسعود اوزیل اظهار داشت: بچه‌ها با رویای بردن جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا بزرگ می‌شوند. نه یک سوپرلیگ. هیجان بازی‌های بزرگ فقط یک بار یا دو بار در سال رخ می‌دهد نه هر هفته. واقعا سخت است برایم فهمیدن این موضوع.

وین رونی نیز در این خصوص گفت:‌ من کاملاً متوجه می‌شوم که چرا همه ناامید شدند ولی من هنوز دقیق نمی‌دانم جزئیات این سوپرلیگ چیست. فکر نمیکنم کنار کشیدن از مسابقات کار خوبی باشد ولی بگذارید ببنیم پیشنهادشان چیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس