کد خبر 1205281
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
نظامی

یک نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی از ناحیه شکم مورد اصابت چاقو قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش مشرق، یک نظامی آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی، روز یکشنبه با سلاح سرد مجروح شد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این سرباز آمریکایی در یک کافه محلی در شهری «پیونگ ‌تک» واقع در هفتاد کیلومتری سئول، با شخصی درگیر و با ضربه چاقو مجروح شد.

به گفته پلیس پیونگ‌ تک این سرباز آمریکایی بیست و یک ساله، از ناحیه شکم مورد اصابت چاقو قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

به نوشته یونهاپ، جستجو برای فرد ضارب ادامه دارد و تحقیقات نشان می دهد که این فرد، یک سرباز کره‌ای تحت فرماندهی نیروهای آمریکایی است.

نظامیان آمریکایی از زمان پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ در کره جنوبی حضور دارند. سئول از سال ۱۹۹۰ موظف به پرداخت بخشی از هزینه‌های ارتش آمریکا در این کشور شد.

هفته گذشته بعد از سال‌ها مذاکرات مشاجره گونه میان آمریکا و کره جنوبی بر سر تقسیم هزینه‌های نظامی در دولت سابق آمریکا، دو کشور سرانجام توافقی را در این خصوص امضا کردند.

در این توافق شش ساله موسوم به «یازدهمین توافقنامه اقدامات ویژه»، سئول موظف است سهم خود از هزینه را متناسب با افزایش هزینه‌های دفاعی بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ تنظیم کند. پیش‌بینی می‌شود این هزینه‌ها سالانه ۶.۱ درصد افزایش داشته باشد. طبق این توافق، کره جنوبی همچنین باید حدود ۱۴ درصد بیشتر برای سال ۲۰۲۱ پرداخت کند و در ارتباط با سال ۲۰۲۰ هزینه مازادی پرداخت نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    2 3
    چ عجب ی مرد توی کره ای ها پیدا شد ک از ناموسشون دفاع کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس