یمنی.jpg

درگیری‌ها در محور غربی شهر مارب به شدت ادامه دارد و فرماندهان ائتلاف که توانی برای دفاع ندارند به بهانه بیماری کرونا از صحنه نبرد گریخته و به استان‌های دیگر پناه برده‌اند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته عملیات رزمندگان یمنی در محور شمال شرق و شرق بخش صرواح (حومه غرب و شمال غرب شهر مارب) سرعت و شدت بیشتری گرفته است و عناصر ائتلاف سعودی زیر فشار سنگینی هستند.

درگیری ها پشت دروازه های مارب (مهم ترین پایگاه ائتلاف در یمن) هفته هاست ادامه دارد و نیروهای یمنی در تلاش هستند با در هم کوبیدن آخرین خطوط دفاعی عناصر سعودی وارد شهر شوند و تیر خلاص را به خاندان آل سعود در ریاض شلیک کنند.

اگر رزمندگان موفق شوند عناصر ائتلاف را عقب برانند و از سمت دروازه های غربی وارد شهر مارب شوند می توان این گونه نتیجه گیری کرد که نسخه سعودی ها پس از ۶ سال تجاوز و اشغالگری پیچیده و کمر آنان در یمن شکسته شده است.

آخرین خبرها از درگیری‌های سرنوشت‌ساز در پشت دروازه‌های شهر مارب/ فرار فرماندهان ائتلاف سعودی از میدان نبرد به بهانه ابتلاء به کرونا + نقشه میدانی و عکس

براساس اخبار به دست آمده، آخرین تحولات میدانی در حومه شهر مارب به شرح ذیل است:

- رزمندگان از شرق بخش صرواح، حملاتی را از محور جنوب شرق «الزور» آغاز کردند و پس از درگیری های گسترده و سنگین توانستند بخشی از کوه های «البلق القبلی» را از اشغال خارج کنند.

- عملیات در این محور برای پاکسازی کامل و به کنترل درآوردن رشته کوه های «البلق القبلی» ادامه دارد؛ در مقابل عناصر ائتلاف سعودی هم از مرکز این ارتفاعات و مناطق شمالی سد مارب حملاتی را برای اشغال مناطق تازه آزاد شده ترتیب داده اند.

- در صورتی که رزمندگان موفق به پاکسازی کامل این ارتفاعات شوند و مواضع را تثبیت کنند، سد اشغالی مارب از لحاظ نظامی ساقط شده به شمار می آید و آزاد خواهد شد.

- مقصد بعدی نیروهای یمنی از محور شرقی و شمال شرقی هم بلندی های «المصاریه و البس» است؛ با آزادسازی این مناطق، فاصله رزمندگان با شهر مارب به حدود 1 کیلومتر کاهش می یابد.
 

آخرین خبرها از درگیری‌های سرنوشت‌ساز در پشت دروازه‌های شهر مارب/ فرار فرماندهان ائتلاف سعودی از میدان نبرد به بهانه ابتلاء به کرونا + نقشه میدانی و عکس

- در محور شمال شرق بخش صرواح (جنوب شرق بخش مدغل) رزمندگان حملاتی را از سمت کوه «دش الحقن» انجام دادند و کمپ آوارگان «ذنه» را به کنترل درآوردند.

- مقصد بعدی رزمندگان در این محور به سمت کمپ آوارگان «السویداء» و کوه «الخشب و ذات الراء» است؛ پاکسازی این مناطق منجر به امن تر شدن جاده سه راه هیلان -مارب خواهد شد.

- نیروهای یمنی از شمال کمپ اوارگان ذنه (کوه خلفان) حملاتی را ترتیب دادند و موفق شدند منطقه دش الخشب را در نزدیکی کوه الخشب پاکسازی کنند؛ کوه الخشب هم به دلیل هجم سنگین درگیری ها از نیروهای دو طرف خالی شده است.

- در محور شرقی کوه هیلان رزمندگان موفق شدند کاروانی از ائتلاف سعودی را در کمین گرفتار کنند؛ در جریان این عملیات دقیق «منصور الحنق» از اعضای پارلمان منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فرارای) زخمی و برای مداوا به عربستان منتقل شد.
 

آخرین خبرها از درگیری‌های سرنوشت‌ساز در پشت دروازه‌های شهر مارب/ فرار فرماندهان ائتلاف سعودی از میدان نبرد به بهانه ابتلاء به کرونا + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، با نزدیک شدن رزمندگان به شهر مارب شماری از فرماندهان ائتلاف سعودی در استان های مارب و الجوف به بهانه مبتلا شدن به بیماری کرونا از مناطق درگیری متواری و به استان های دیگر فرار کرده اند.

به گزارش مشرق، در جریان درگیری های حومه شهر مارب حداقل ۲۸ تن از عناصر ائتلاف از جمله تعداد افسران بلند پایه (عبدالعزیز العرمزه، فایز بهرم، باسم بهرم، حمیر العذری، عمار کوکبه، محمد الخالدی و ...) کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    73 4
    برای شنیدن اخبار آزاد سازی شهر مارب لحظه شماری می کنیم
  • مهدیار IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    28 1
    بسم الله. نصر من الله و فتح قریب
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    21 2
    خداوند به حق این ماه مبارک ،خودش پیروزی کامل را نصیب برادرانمان در یمن بکند ،صلوات.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    26 1
    بدون آزادی مارب و تعز طرحهای پیشنهادی همشون امتیازات اندکی برای انصارالله در پی دارد پیروزی یمن دو نیمه دارد یکی مارب ودیگری تعز اگر انصارالله هر دو را بدست آورد جنگ را برده است و رفع محاصره یمن قطعی است در غیر اینصورت نباید انتظار بیشتری از این طرح پیشنهادی داشت
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    18 3
    علت اصلی ادامه جنگ شدید مارب این نکته است که عربستان فکر می کند یمنی ها موشک و پهباد محدودی دارند و نمی توانند جنگ را بیشتر از این گسترش بدهند
    • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      24 3
      به دلم امده که عربستان به دست حوثی های غیرتمند فتح خواهد شد به دلم امده و حتمی هست شکی ندارم یا امام زمان کمکشان کن
    • به علی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      5 19
      خدا را چه دیدی شاید عربستان صنعا رو گرفت و...
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    17 1
    یعنی اینقد که منتظر فتح مارب هستم منتظر رفتن این دولت مرغی نیستم.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    12 2
    خدا به ملت مظلوم یمن کمک کند و پیروزی این مردم زجرکشیده تاریخ را به ایشان نصیب نماید
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    15 1
    موش های سعودی اگه می خوایین زنده بمونید فرار کنید
  • امیر IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    8 1
    حوثی های قهرمان، برادران ایران، سلحشور و با ایمان، کابوس عربستان، عزرائیلِ بن سلمان، انصار سیدِ یمان، سربازان صاحب زمان، خدا نگهدارتان
  • علی مصطفی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    1 0
    ازدرگاه خدواندقادرمیخواهم هرچه زودتر رزمندگان غیور ودلیر یمن برسگان وحشی سعودی پیروز بشوند انشاالله
  • علیرضا IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    1 0
    نصرومن الله وفتح قریب،ان شاالله بزودی پیروزی انصارالله راجشن خواهیم گرفت ،هموطنان عزیز دراین ماه خدا رزمندگان دلیر مخلص یمن راازدعای خیرفراموش نکنید،خدااراده کرده است که وهابیت ال سعود را معدوم سازد ؛لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    1 0
    در پیش بینی های آخرالزمانی خبر از فتح مکه و مدینه به دست یمنی ها اومده ان شا الله زودتر تحقق پیدا کنه
  • زهرا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    1 0
    الهی نیروهای یمنی خدا کمکتون کنه و حافظت ن باشه که دستش بالای دست هاست الهی بزودی شاهد خوشحالی و افتخارتون باشیم 5733
  • زهرا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    3 0
    الهی خدا کمتون بکنه جوانمردان باغیرت خون شهدا کمکتون میکنه ایمان دارم دست خدا و توان خدا بر سرتون
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    درود بر رزمندگان یمنی من فکروذهنم شده آزادی یمن اندکی صبر سحر نزدیک است
  • روح الله IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    به امید خدا یمن بزودی پیروز میشود و مقدمات ظهور حضرت مهدی علیه السلام فراهم میشود باید آماده باشیم
  • علی IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    خدایا به محبان علی علیه السلام در این روزهای مبارک یه نظر بطوریکه دشمنانش از عصبانیت بمیرند این چیز نیست مگر لطف وکرمت بحق بی بی دوعالم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس