تعز.jpg

رزمندگان یمنی عملیاتی را در جنوب یمن آغاز کردند که با عقب نشینی گسترده عناصر ائتلاف همراه شده و ادامه پیشروی‌ها در آینده نه چندان دور می‌تواند به محاصره مزدوران در شهر تعز ختم شود.

به گزارش مشرق، در دو ماه گذشته از شدت درگیری ها در مناطق مختلف استان مهم و حساس « تعز» از جمله نقاط مرکزی تا حدودی کاسته شده بود اما در روزهای اخیر موج جدیدی از نبردها میان رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف آغاز شده است.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته، نیروهای یمنی عملیات گسترده و وسیعی را با انجام دور جدیدی از حملات علیه مواضع مزدوران ائتلاف برای پاکسازی مناطق اشغالی در مرکز استان تعز ترتیب دادند.

این منبع میدانی که تحولات را در استان تعز از نزدیک دنبال می کند به جزئیات درگیری ها اشاره کرد و گفت: رزمندگان حملات ناگهانی را از حومه شرقی کوه «غباری» انجام دادند و پس از چند ساعت درگیری موفق شدند در این محور پیشروی کنند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی در جریان درگیری ها منطقه و ارتفاعات مهم و راهبردی « الکدحه» را از اشغال خارج و به کنترل درآوردند، افزود: گروهی دیگر از رزمندگان هم برای تثبیت مناطق تازه آزاد شده وارد میدان شدند.

جزئیات پیروزی‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز در جنوب یمن/ محاصره مزدوران ائتلاف در شهر « تعز» در دستور کار رزمندگان + نقشه میدانی و عکس

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی در ادامه هم حملاتی را  از محور شرقی، جنوبی و جنوب غربی برای پاکسازی کوه های « الروی، المغدر» آغاز و با عقب راندن عناصر ائتلاف موفق شدند این ارتفاعات را به سیطره دربیاورند.

در حال حاضر، رزمندگان در تلاش هستند مواضع را در این کوه های تازه آزاد شده تثبیت کنند؛ با پاکسازی این ارتفاعات امنیت منطقه و ارتفاعات الکدحه بیش از پیش تامین می شود و راه برای نفوذ بیشتر به مرکز استان تعز باز خواهد شد.

در صورتی که نیروهای یمنی عملیات را از سمت محور شرقی الکدحه ( کوه المغدر) به سمت شرق ادامه دهند و پیشروی کنند به جاده مهم و راهبردی شهر تعز - التربه خواهند رسید و تسلط بر این مسیر، منجر به قطع کمک رسانی عناصر ائتلاف در شهر تعز می شود.

باید توجه داشت عملیات مستمر رزمندگان در این محدوده در نهایت به محاصره شدن نیروهای ائتلاف در شهر تعز می شود؛ از سویی دیگر، نیروهای یمنی با پیشروی در محور جنوب غربی منطقه الکدحه به جاده سه راه الوازعیه - الشقیره می رسند.

جزئیات پیروزی‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز در جنوب یمن/ محاصره مزدوران ائتلاف در شهر « تعز» در دستور کار رزمندگان + نقشه میدانی و عکس

در مجموع هدف و مقصد بعدی رزمندگان یمنی در جریان این عملیات بسیار مهم به سمت مناطق البطنه، السفیه، الحصیب و ... است و محور درگیری ها بیشتر در حدفاصل بخش های «مقبنه و جبل حبشی» متمرکز خواهد بود.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی حدود ۴۵ درصد از مساحت استان تعز شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی را در کنترل دارند و در مقابل عناصر ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی نیز حدود ۵۵ درصد از خاک استان تعز از جمله مناطق جنوبی و غربی را به اشغال درآورده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 1
    یمن و اخرالزمان
  • Nasra IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    7 1
    کاش بیشتر به سمت مناطق ساحلی پیشروی کنن و مزدوران سعودی را در استان الحدیده محاصره کنن.اینجوری راحت تر میتونن محاصره تحمیلی رو دور بزنن
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 0
    ماشاالله به شیر بچه های یمنی خدا بخواد به زودی نه فقط اشغال یمن به دست شما تموم می شه امید داریم بعد اون با کمک شیعیان و آزادگان عربستان مکه و مدینه هم از دست آل یهود بخاطر سالها جنایت در جهان بخصوص یمن به بهای خون مردم مظلوم یمن ، شیعیان عربستان و بحرین بزرگ به دست شما آزاد بشه به امید خدا.
  • مهدی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 1
    خداوند به برادران یمنی ما کمک کند و نصرت و پیروزی را به آن ها اعطا کند و دشمنانشان به خصوص آل سعود وهابی را نابود کند ان شاءالله
  • محمد IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    انشاالله پیروزی نزدیک است،
  • ناشناس IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    دشمنان یمن باید بدانند نصرت الهی نزدیک است دست رزمندگان یمنی را می فشاریم و بر آن افتخار میکنیم مرگ بر آل سعود
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    انشاءالله که پیروزی نزدیک است و با تسلط بر تعز . طبعا بر محورهای حدیده و مارب نیز اثرگذار خواهد بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس