کد خبر 1203867
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
شناسایی و دستگیری کلاهبردار فروش اجناس کاذب در دیوار - کراپ‌شده

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با درج آگهی کاذب فروش کالا و اجناس با قیمت نازل در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی، شخصی که با درج آگهی کاذب فروش کالا و اجناس با قیمت نازل در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: یکی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتای زنجان مدعی شد، اخیرا از طریق سایت دیوار اقدام به خرید کالا و واریز وجه به عنوان بیعانه کرده به طوری که پس از واریز وجه به حساب درج کننده آگهی، فروشنده گوشی همراه خودش را خاموش کرده است، لذا مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 وی ادامه داد: بابررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان‌‎ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

آدینه‌لو با بیان اینکه اخذ بیعانه در خرید و فروش اجناس، ترفند قدیمی است که توسط کلاهبردارن سایبری نیز بکار برده می‌شود، از کاربران خواست قبل از واریز وجه از صحت و سقم و اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کرده و هزینه آن را پس از تحویل کالا پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در ادامه با هشدار نسبت به اسکیمینگ گفت: این شیوه یکی از شگردهای رایج در سرقت اطلاعات بانکی و  برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی است.

وی تصریح کرد: افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام #اسکیمر بر روی کارت خوان‌ها اقدام به کپی‌برداری از کارت بانکی افراد می‌کنند.

آدینه‌لو ادامه داد: برای جلوگیری از این کلاهبرداری الزاماً رمز کارت بانکی ‌می‌بایست توسط مشتری وارد شود، در این صورت حتی اگر کارت بانکی کپی شده باشد، رمز بانکی همچنان در اختیار دارنده کارت خواهد بود و امکان برداشت برای مجرمین امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد و به خصوص پرداخت با کارت خوان‌های سیار بیشتر مراقب باشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس