کد خبر 1203195
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
قتل جوان سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا نزدیک قتلگاه فلوید/ آغاز دوباره اعتراضات

پلیس آمریکا تصاویر دوربین لباس ماموران دخیل در تیراندازی به سمت «داونته رایت» 20 ساله که به مرگ وی منجر شد را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، پلیس آمریکا تصاویر دوربین لباس مامورانی را که در تیراندازی مرگبار روز یکشنبه به یک جوان سیاه‌پوست ۲۰ ساله دست داشتند، منتشر کرده است.

دانلود

حادثه‌ای که در چند کیلومتری محل قتل «جورج فلوید» در ایالت مینه‌سوتا آمریکا رخ داد، تا بار دیگر این ایالت صحنه اعتراضات به خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا باشد.

رئیس پلیس «بروکلین سنتر» مدعی است افسر زنی که به «دانته رایت» شلیک کرد و او را به قتل رساند، تفنگ دستی خود را با تفنگ الکتریکی (تِیزر) اشتباه گرفته بود.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز با بیان اینکه هیچ توجیهی برای آشوب و غارت‌گری وجود ندارد، معترضان به خشونت پلیس این کشور را به برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز دعوت کرد.

بایدن با درخواست برای برقراری آرامش بعد از کشته‌ شدن رایت، گفت که اظهارات رئیس پلیس این شهر مبنی بر اینکه افسر ضارب سلاح‌های خود را اشتباه کرده بود، صحیح است.

پس از آن که روز یکشنبه پلیس آمریکا با شلیک به دانته رایت، راننده ۲۰ ساله یک خودرو باعث تصادف و مرگ او در فاصله ۱۶ کیلومتری محل قتل جورج فلوید شد، معترضان برای دومین شب متوالی علیرغم مقررات منع آمد و شد به خیابان‌های شهر بروکلین‌سنتر در مینه‌سوتا آمدند و با پلیس درگیر شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RU ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    4 1
    سیاه پوسته مجرم بوده
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 1
    پلیس نژاد پرست آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس