کد خبر 1203108
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۱۳۷ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش بیش از ۶۵۹ هزار مبتلای جدید در جهان، مجموع مبتلایان از ۱۳۷ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۳۷ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۳۲۷ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۸۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آدهانوم:جهان تا پایان همه گیری کرونا راه درازی در پیش دارد!

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۱۰ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۳۵۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۵۶ هزار و ۵۲۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۱ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۱۴۳ نفر رسیده است؛ تاکنون ۵۷۶ هزار و ۲۹۸ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۶۰ هزار و ۶۹۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۳ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۷۳ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۱۷۱ هزار و ۸۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌ عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۸ هزار و ۸۶۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۳ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۰۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۳۵۵ هزار و ۳۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، روسیه، انگلیس، ترکیه و ایتالیا نیز به ‌ترتیب با ۵ میلیون و ۶۷ هزار و ۲۱۶، ۴ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۷۱۰، ۴ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۳۴۳، ۳ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۷۳ و ۳ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۵۹۴ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۵۶ مبتلا و آلمان نیز با ۳ میلیون و ۲۱ هزار و ۶۴ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۲۴ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۸۵۶، ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۴۰ و ۱۱ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۶۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس