جهان تا پایان همه گیری کرونا راه درازی در پیش دارد!

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که نابسامانی و خودخشنودی در مقابله با بیماری همه گیر کووید -۱۹ نشاندهنده آن است که تا پایان همه گیری این بیماری راه درازی در پیش است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه نابسامانی و خشنودی از عملکرد خود در مواجهه با کووید -۱۹ نشان می‌دهد که هنوز تا پایان همه‌گیری این بیماری ویروسی راه درازی در پیش است، تأکید کرد که با اتخاذ تدابیر ثابت شده در حوزه بهداشت عمومی، این بیماری ظرف چندین ماه تحت کنترل در می‌آید.

آدهانوم روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: «ما خواهان آن هستیم که شاهد بازگشایی جوامع و اقتصادها باشیم و سفرها و تجارت دوباره آغاز شود. اما هم اکنون بخش مراقبت‌های ویژه در بسیاری از کشورها مملو از بیمار است و مردم در حال مرگ هستند و این کاملاً قابل پیشگیری است».

تدروس آدهانوم در ادامه با اشاره به اینکه جهان تا پایان همه‌گیری کووید -۱۹ راه درازی در پیش دارد، گفت که «دلایل بسیاری برای خوش بینی وجود دارند. کاهش موارد ابتلا و مرگ در دو ماه نخست سال ۲۰۲۱ نشاندهنده این است که این ویروس و گونه‌های آن می‌توانند متوقف شوند». وی در ادامه تأکید کرد که نابسامانی، خشنودی از عملکرد خود و ناهماهنگی در اتخاذ تدابیر بهداشتی عمومی از عوامل سرایت این بیماری است.

گفتنی است که هندوستان به تازگی از نظر نرخ ابتلا به کرونا با پیشی گرفتن از برزیل، پس از ایالات متحده در مرتبه دوم جهان قرار گرفت. در حال حاضر هندوستان حدود ۱۰۵ میلیون دوز واکسن کرونا را در میان جمعیت ۱.۴ میلیاردی خود توزیع کرده است.

«ماریان فن کرکهوو» رهبر تیم کووید -۱۹ در سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که این همه‌گیری به صورت تصاعدی رو به افزایش است و نرخ ابتلای آن در هفته گذشته ۹ درصد و نرخ مرگ و میر نیز ۵ درصد افزایش یافته است.

تدروس خاطرنشان کرد که در برخی کشورها، به رغم ادامه سرایت این بیماری رستوران‌ها و کافه‌ها همچنان مملو از مشتری بوده و بازارها باز و شلوغ هستند که در آنها تعداد کمی از افراد تدابیر احتیاطی و پیشگیرانه را رعایت می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس