کد خبر 1203000
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
مقامات آمریکا و ناتو پیرامون توافق هسته‌ای ایران گفتگو می‌کنند

وزیر خارجه ایالات متحده قرار است در هفته جاری برای دیدار و رایزنی با اعضای ناتو پیرامون توافق هسته ای ایران و تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین، به پایتخت بلژیک سفر کند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، همزمان با نزدیک شدن به مهلت نهایی یکم ماه مه برای خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده قرار است برای دومین بار طی هفته‌های اخیر برای رایزنی با متحدان واشنگتن در ناتو به «بروکسل» سفر کند.

این در حالی است که روز دوشنبه بلینکن با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در مورد تحرکات نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین و سایر موضوعات گفتگو کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه ایالات متحده، بلینکن و استولتنبرگ همچنین در مورد «نیاز فوری به توقف تحرکات نظامی و تهاجمی روسیه در امتداد مرز اوکراین و در شبه جزیره کریمه [به زعم آنها] اشغالی» و همچنین چشم اندازهایی برای پیشبرد صلح در افغانستان گفتگو کردند.

لازم به ذکر است که بلینکن روز سه شنبه روند گفتگوها در بروکسل را آغاز می‌کند و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وی ملحق می‌شود.

پیش بینی می‌شود وزیر خارجه ایالات متحده با متحدان اروپایی واشنگتن در مورد تقویت فعالیت‌های دیپلماتیک و مورد حمایت اروپا برای احیای توافق هسته‌ای ایران و همچنین موضوع تشدید تنشها با روسیه و تحرکات نظامی آن در مرز مشترک با اوکراین گفتگو کند.

با این حال، انتظار می‌رود مهلت نهایی پیش رو برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان که بخشی از توافق حاصله میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا با گروه طالبان بود، در رأس گفتگوها قرار گیرد.

بلینکن در پیامی توئیتری با اعلام خبر این سفر نوشت: «من مشتاقانه در انتظار گفتگوهای سازنده با متحدان در مورد طیف وسیعی از اولویت‌های مشترک هستم. ما هنگامی که با همدیگر کار کنیم، قدرتمندتر هستیم».

«جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده که تقویت روابط با متحدان این کشور را اساس سیاست خارجی دولت خود قرار داده، وعده داده است که در سال میلادی جاری به این طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده پایان دهد، اما در عین حال اعلام کرده که ضرب الاجل یکم ماه مه ۲۰۲۱ واقع بینانه و عملی نیست!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس