سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  سعید خطیب زاده نمایه

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: ایران گفتگوهای جامع با اتحادیه اروپا شامل گفتگوهای حقوق بشری و تمامی همکاری های ناشی از این گفتگوها را به حالت تعلیق در می‌آورد.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اقدام روز جاری اتحادیه اروپا در قرار دادن اسامی تعدادی از مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی در فهرست تحریم های حقوق بشری اتحادیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این اقدام را قویا محکوم نموده و آنرا بی‌ اعتبار می‌داند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بدون شک اقداماتی از این دست از سوی مدعیان و موعظه گران دروغین حقوق بشر که با انگیزه های سیاسی، نه تنها در برابر نقض حقوق مردم ایران تحت تحریمهای ضد بشری و غیر قانونی آمریکا سکوت کرده و تنها به اظهار تاسف بسنده کردند، بلکه با آن همراهی کردند، مردود بوده و موجب بی آبرویی هرچه بیشتر سوءاستفاده کنندگان از مفاهیم‌ والایی چون حقوق بشر است.

خطیب زاده در ادامه تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا، گفتگوهای جامع با اتحادیه اروپا شامل گفتگوهای حقوق بشری و تمامی همکاری های ناشی از  این گفتگوها، بویژه در حوزه های تروریسم، مواد مخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تحریمهای متقابل را در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در دست بررسی دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    26 0
    نچائید !! خسته نشید !! بعنوان عمل متقابل افراد و سازمانهای همطراز درا در اتحادیه اروپا تحریم کنید نا تحقیر شوند
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    14 0
    شاخ قول شکوندید
  • GB ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    4 36
    اروپا به هیچ جاش نیست که تعلیق کردید یا می‌خواین تحریمش کنید.کاش عوض دشمن تراشی با ابرقدرتهای اقتصادی جهان، مثل کشورهایی امارات و کویت و عمان و عربستان و ....که با اروپا و آمریکا دوست هستند و رفاه رو برای مردمشون به وجود آوردن ،ما نیز با آمریکا و اروپا دوست می‌شدیم .اما حیف که اصلا و ابدا هیچ اهمیتی به مردم نمی دید .(مشرق هم که نصف بیشتر این جور کامنت های انتقادی رو انتشار نمیده)
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      29 2
      ما شرافتمون رو نمیدیم که بشیم مثل کشورهایی که اسم بردی. هر کسی میخواد بره همونجاها.
    • US ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      8 3
      زیر هر خبر نوشتی رفاه و...بدبخت وطن فروش رفاه درسایه قدرت میاد زیر هر خبری فقط دنبال ناتوان کردن ایرانی مزدور پناهنده
    • رضا GB ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      5 4
      تو دنیایی که مثل جنگل میمونه حرف از شرافت زدن بی معنا است .نزنی ،میزننت.یا باید عرضه داشته باشیم که مقابله به مثل کنیم یا دوستی کنیم.امثال تو هم هر وقت یکی مخالف اعتقادات حرف بزنه میگید دوست نداری برو،دقیقا مثل اون مجریه تو اون برنامه تو صدا و سیما.
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      4 3
      آره ، بعدش هم بگن گاو شیرده و ...جهت اطلاع جنابعالی غرب از ایران بجز سرزمین سوخته هیچی باقی نمیگذارد. اگر توانش را داشته باشد ایران را ۴۰ تکه میکند.
    • US ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      6 2
      خاک برسرت
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    16 0
    خاک. از یه طرف مذاکره میکنید و از اون طرف تحریمتان میکنند. نگداشتند که حتی مذاکرات تمام بشه. جماعت خواب
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    6 0
    به جای شماتت غرب غرب گرایان داخلی که باعث پرروئی دشمن شدند باید برخورد شود
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    5 0
    چقدر اون دوست ما خوب گفت...اصلا تمرکز ندارید که بتونید فورا جواب قاطع و کامل و درست سرجا بدین...واقعا وزارت خارجه محترم این جواب شما کافی هست؟!
  • محمدایوب IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    7 0
    اشکالی نداره اگه برای مردم چیزی درنمیاد. برای شما وزارت خارجه ایها نون داره خدایی کاش کمی حیا وخجالت سرتون میشد. آدم باشین. شما نماینده ملتی هستید که جونهاش. تیکه تیکه کردن دست وپاشونو قطع کردن با اتو سوزاندن یک توهین به امام بکنه. نکردن دشمن را تحقیر کردن اونوقت شما با التماس به اون بی شرف ها ملت راتحقیر میکنید. بیایید این آخری مردباشید زیر بار ذلت نرید
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    آقایون تو آمپاس از دست دادن برجام هستند، قمپز تعلیق گفتگو با اروپا را در می کنند، چند روز دیگر آب از آسیاب افتاد لغز حق برداشتن تحریم ها را می خوانند( آنهم الکی فقط برای جیب خودشان نه مردم مستضعف) و به ضرس قاطع کلید حل پنچری چرخ سانتررررررریفیوژ کشور را محمود جان می داند.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    5 0
    خاک بردولت اگر بازهم عبرت نگیره وآویزون بمونه!هرچند دولت بی غیرتی خودشو بارهانشون داده پس وقتشه که مجلس سریعا باقیدفوریت ازمذاکرات تا رفع کامل همه تحریمها وانجام راستی آزمایی ممانعت کنه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس