کد خبر 1202892
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
سانتریفیوژهای نطنز

یک مقام آمریکایی ضمن اعلام این که واشنگتن از حادثه رخ داده در تاسیسات نطنز اطلاع دارد، مدعی شد این کشور هیچ گونه نقشی در وقوع این حادثه نداشته است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» از واکنش یک مقام ارشد دولت آمریکا به حادثه نطنز خبر داد.

طبق این گزارش، یک مقام ارشد دولت «جو بایدن» در این خصوص گفت: ما گزارش‌ها درباره حادثه در تاسیسات غنی‌سازی نطنز در ایران را مشاهده کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

ادعای نیویورک تایمز درباره تاثیر حادثه اخیر نطنز بر غنی‌سازی ایران

وی افزود: ایالات متحده هیچ نقشی (در این حادثه) ندارد و ما چیزی برای افزودن به گمانه‌زنی‌ها درباره دلایل این حادثه نداریم.

پیشتر «فردریک دال» سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به حادثه روز گذشته (یکشنبه) در نطنز به خبرگزاری روسی «تاس» گفت که آژانس در ارتباط با این حادثه با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در تماس است.

وی در واکنش به این حادثه گفت:‌ «ما از گزارش‌های روز گذشته رسانه‌ها درباره حادثه نطنز اطلاع‌ داریم و در خصوص این گزارش‌ها با مقام‌های ایران در تماس است».

اتحادیه اروپا هم با گذشت یک روز از رسانه‌ای شدن حادثه در تاسیسات غنی‌سازی نطنز، درباره این مساله موضع‌گیری کرد. اتحادیه اروپا اعلام کرد که این نهاد اروپایی «با نگرانی» در حال دنبال کردن حادثه در نطنز است و بدون نام بردن از عامل یا عوامل حادثه تصریح کرد: «حادثه در تاسیسات نطنز شاید یک اقدام خرابکارانه باشد».

بیشتر بخوانید:

سه خرابکاری در نطنز و چهار پاسخ مقتضی آن

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته از وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است.

 وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته ای حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران محفوظ می دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ،،، IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    بی شرف صهیونیست به پشتیبانی شما دارد گاز میگیرد
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    سلام، وقت آن رسیده که مجلس انقلابی دولت را موظف به ساخت 3 سایت جدید کاملا محرمانه غنی سازی اورانیوم کند تا دشمن ابله بداند که هر آسیبی به مرکز نظنز بی نتیجه بوده بلکه سرعت غنی سازی در نقاط دیگر را بیشتر می کند. مراکزی را باید ساخت که هیچ بازرسی به آن حق ورود نداشته باشد.
  • آرش IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    بخ بخمون کردن
  • DE ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 0
    واشنگتن: در حادثه نطنز مستقیم نقشی نداشتیم
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    واشنگتن خیسیده به خودش ضربه مغزی ملایم و .... بماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس