کد خبر 1202835
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
صالحی: سیستم برق اضطراری سایت نطنز راه‌اندازی شد/ غنی‌سازی متوقف نشده است

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اقدام خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز گفت: سیستم برق اضطراری سایت همین امروز راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.

به گزارش مشرق، علی اکبر صالحی افزود: آنها در گزارش‌های خود گفته‌اند که فعالیت‌های هسته‌ای ما را در نطنز ۹ ماه عقب انداخته‌اند. اما تاکید می‌کنم بخش قابل توجهی از خرابکاری‌های دشمن جبران خواهد شد و این کاروان از حرکت بازنخواهد ایستاد.

بیشتر بخوانید:

بعد از انفجار ‎نطنز در وین بر سر چه چیزی مذاکره خواهند کرد؟

وی تاکید کرد: این حادثه قطعا خرابکاری بوده و سیستم‌های امنیتی ما به ریشه‌یابی اتفاق اخیر رسیدند. سرنخ‌ها پیدا شده و سیستم امنیتی این مسئله را با قدرت و قوت پیگیری می‌کند و خودشان به موقع اطلاع رسانی می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: غنی سازی در نطنز متوقف نشده و با قوت جلو می‌رود البته برخی ماشین‌هایی که از مدار خارج شده‌اند باید بازنگری شود هر اتفاقی که افتاد جبران ‌آن چندین درصد بالاتر بوده است.

بیشتر بخوانید:

آیا دیپلمات‌های ایرانی می‌دانند دستور انفجار نطنز از جلسات وین صادر شده است؟

صالحی افزود: بار قبل (اقدام تروریستی در تیرماه ۹۹) هم که اقدام خبیثانه کردند و سالن مدرن مونتاژ سانتریفیوژ را از بین بردند، بخش قابل توجهی از آن سالن را احیا کردیم و همین امروز این سالن را سرپا کردیم، ضمن اینکه در دل کوه داریم سالن های متعدد و پیشرفته می سازیم.

پیشتر نیویورک تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی شد: علت قطع برق در سایت غنی سازی نطنز، انفجاری بزرگ بود که در اثر یک عملیات خرابکارانه و عمدی رخ داد.

روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده است که قطع برق گسترده در سایت غنی سازی نطنز که روز یکشنبه رخ داد به علت یک انفجار قوی در اثر عملیاتی خرابکارانه و عمدی بوده که به پروژه غنی سازی هسته‌ای ایران آسیب‌های جدی وارد کرده است و جبران آن دستکم ۹ ماه زمان لازم خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    4 0
    تو بگو نشده ما هم میگیم نشده!!!
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    غنی سازی متوقف نشده!!! تو راست میگی، ولی اینها خودشان خیلی وقت است که در چند ایستگاه قبلی توقف کامل کرده‌اند، بیچاره آنها که از چند ماه پیش، دانشگاه آمریکایی بیروت تصویرشان را از سایت برداشته! چون از حیض انتفاع ساقط شدند و خاصیتی برایشان مترتب نیست! بدا به حالتان
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    12 4
    خودت بدستور روحانی برای از دور خارج کردن مصوبه مجلس با هماهنگی صهیونیستها خرابکاری کردی فیلم بازی نکنیدددد
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      4 0
      کار خدشون است
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    13 0
    داره فیلم هندی تعریف میکنه
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    8 0
    باید انتقام گرفته بشه ، مذاکرات فعلا باید لغو بشه ، غنی سازی تا 60 % باید انجام بشه ، بازرسان باید اخراج بشن ، دوربین ها باید غیر فعال بشن و البته اقدام نظامی ...
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    5 0
    انژی هسته ای ما چرا به این وضعیت گرفتار شده !؟هرلحظه اسرائیل اراده می کند یک ضربه می زند!
  • وطن پرست DE ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 0
    دروغ نگو.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 0
    جاسوسان بازرسان هسته ای همه اطلاعات لو دادن
  • خ ن IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 0
    تعجب نمی کنید از اینکه ظریف و عراقچی در حال مذاکره هستند و هم زمان در نطنز خرابکاری می‌شود اما مذاکره کننده به مذاکرات هسته ای با طرف مقابل ادامه می دهد آیا اگر آقایان در حال مذاکره و معامله مثلا ماشین سواری خودشان باشند و در همان بازه زمانی یک نفر از طرف مقابل چاقویی را در شکم او فرو کند بازهم به معامله ادامه می داد؟؟؟ظریف و عراقچی چه تعهدی به طرف غربی‌ها داده اند؟؟؟
  • ح ن IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    صالحی و ظریف و حسن فریدون ممکن است هر لحظه دست بکار ایذایی از جمله دست به انتحار بزنند چون هر لحظه ممکن است خبری افشا شود که برای او نرفتن گادفادر ها خودکشی کنند کاووس سیدامامی را بیاد بیاورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس